looskleppen

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
frank theunissen

looskleppen

Bericht door frank theunissen »

Bestaat er iets om het dekwater laten weg te lopen zonder dat er water op het dek bijkomt?
Ik heb gelezen dat er looskleppen bestaan die water laten weglopen zonder dat er water naar binnen kan.
Heeft er iemand deze op zijn boot of eventueel een andere oplossing?
Groetjes
frank
Delta 284
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Waarom niet gewoon een bilgepomp die automatisch aanslaat wanneer er water in de boot staat?
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Frank, volgens mij ben je dan altijd gebonden aan boot met een zelflozende kuip, maw de kuipvloer ligt hoger dan de waterspiegel. Ook tijdens het varen.
Barend Verschoor

Re: looskleppen

Bericht door Barend Verschoor »

frank theunissen schreef:Bestaat er iets om het dekwater laten weg te lopen zonder dat er water op het dek bijkomt?
Ik heb gelezen dat er looskleppen bestaan die water laten weglopen zonder dat er water naar binnen kan.
Heeft er iemand deze op zijn boot of eventueel een andere oplossing?
Groetjes
frank
Delta 284

+++++++++++++

zover ik weet werken die alleen als je vaart, die zijn er wel en worden in de zeilvaart wel gebruikt, als de druk buiten hoger is zal de klep afsluiten en druk valt alleen weg als je vaart, je ziet op een rib ook wel van die slangen hangen die vast zitten aan een doorvoer en als je stil ligt staan die omhoog ,ergens aan vast gemaakt zodat de opening boven de waterlijn uitsteekt. ,is de goed koopste manier, maar ook hier alleen water lozen als je vaart of je vloer moet boven de waterlijn uitsteken,maar dan heb je geen probleem dat er water blijft staan, lijkt mij?

succes.
frank theunissen

Bericht door frank theunissen »

Het zou alleen moeten dienen om bij het binnenvaren de boot te kuisen.
als je er dan een paar emmers water ingooid lopen ze er langs achter terug uit.
Ik heb nu een foto gemaakt van een soort flappen achteraan de boot .
Ik ga deze proberen na te maken.
Bedankt
Frank

Delta 284
Plaats reactie