Startmoter
-
Startmoter
Wanneer ik mijn Yamaha moter start blijft startmoter doorgaan.
Moet dan stroom onderbreken van accu.
Weet iemand misschien euvel.
Heb contact een keer opengeschroeft, wat geprutst en het was over.
Helaas na poosje zelfde geval????
-
Re: Startmoter
Hey pietPiet Hoogenboom schreef:Wanneer ik mijn Yamaha moter start blijft startmoter doorgaan.
Als ik het goed voorheb bedoel je met het contact je contactslot.
Je kan al is proberen om en nieuw contactslot te steken en als het voorval blijft voordoen zal je een nieuwe startmotor moeten steken die zal inwendig een kortsluiting geven zodat die blijft doorgaan.
Grtz
Eddy
-
startmotor
Je moet het euvel gelijk verhelpen de startmotor gaat als dynamo fungeren en de kabels aan de startmotor smelten gewoon weg dus veel kosten
-
Het kan ook aan de Bendix liggen.
Als je start slaat er een soort veer, zeg maar, in de starterkrans.
Zodra de motor aanslaat en je dus de sleutel iets terugdraait moet die weer terug naar beneden gaan. Gebeurt dat niet, dan moet de de as invetten met grafietvet.Dan heb je misschien het euvel opgelost. Kun je gewoon thuis even testen
Als je start slaat er een soort veer, zeg maar, in de starterkrans.
Zodra de motor aanslaat en je dus de sleutel iets terugdraait moet die weer terug naar beneden gaan. Gebeurt dat niet, dan moet de de as invetten met grafietvet.Dan heb je misschien het euvel opgelost. Kun je gewoon thuis even testen
-
-
Beste PietPiet Hoogenboom schreef:Wanneer ik het contact afzet gaat, blijft startmoter toch doorgaan.
Begrijp er werkelijk niets van.
Vermoedt zelf dat er een storing in contact zit.
Wie kan mij helpen.
Groeten Piet.
Startmotor zal 9/10 kapot zijn een nieuwe startmotor steken en normaal zal alles terug in orde moeten zijn .
Anders kan je eerst proberen om de draad die van het contactslot die naar de startmotor gaat even los maken aan het contactslot blijft de startmotor nog draaien dan is hij kapot .
grtz
Eddy
-
-
Piet,
als je er nog niet aan uit komt, dan zul je eerst op moeten geven hoe je situatie is en of de contacten van het slot nog goed werken/goed aangesloten zijn.
Gaat het om een orgineel contactslot in een Honda-schakelkast of is er sprake en ander/afzonderlijk (los, universeel) contactslot?
Hoeveel standen?
Juiste draden van de kabelboom op de juiste polen aangesloten? ( van 12V + motor naar startrelais)
Dit moet het contact in de "veer"-stand zijn; als je loslaat komt de sleutel terug en moet het startcontact worden onderbroken.
Als na het doormeten met een multimeter de aansluitingen van het contactslot kloppen, dan weet je pas zeker dat je het aan de motorkant moet zoeken.
Groet,
Dre.
als je er nog niet aan uit komt, dan zul je eerst op moeten geven hoe je situatie is en of de contacten van het slot nog goed werken/goed aangesloten zijn.
Gaat het om een orgineel contactslot in een Honda-schakelkast of is er sprake en ander/afzonderlijk (los, universeel) contactslot?
Hoeveel standen?
Juiste draden van de kabelboom op de juiste polen aangesloten? ( van 12V + motor naar startrelais)
Dit moet het contact in de "veer"-stand zijn; als je loslaat komt de sleutel terug en moet het startcontact worden onderbroken.
Als na het doormeten met een multimeter de aansluitingen van het contactslot kloppen, dan weet je pas zeker dat je het aan de motorkant moet zoeken.
Groet,
Dre.
-
-