welke motor op een 535

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Ron van den Booren

welke motor op een 535

Bericht door Ron van den Booren »

hallo,

ik heb een shetland 535 met een 15 PK 4 stroke mariner, welke ca 15/18 km/uur haalt. nu wil ik zwaarder gaan zodat deze in plane komt met 3 man. Wat heb ik aan vermogen nodig?
De ene zegt 30 PK is voldoende de ander 50PK, wat is wijsheid. De bedoeling is dat ik er regulier mee cruise doe en soms vol gas maar dat zal beperkt zijn. tevens wil ik de boot een keer gebruiken om te waterskien met mijn zoon van 8 jaar. wie weet of beter nog wie heeft gelijke boot me ervaring in de motor vermogens.
Alvast bedankt voor de info gr ron
harrie cas

Bericht door harrie cas »

een 60 pk is een redelijke moter voor een shetland 535
Ron van den Booren

harrie cas schreef:een 60 pk is een redelijke moter voor een shetland 535
:cry: Is dubbel wat ik in gedachte had, heb jij zelf een 535?

kost nm een paar centen een 60 PK.

gr ron
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Ron,
ik had vroeger een 535 en een 60 PK is inderdaad de beste keuze voor wat jij wil. Miscchien dat 50 PK het trekt maar 30 PK zal nog onvoldoende zijn, een 535 is nu eenmaal een zware boot uit zichzelf en dan nog eens 3 personen + alle lading)
Barend Verschoor

Bericht door Barend Verschoor »

Ron , ook ik had er een 60pk op zitten en heb je wel nodig.

succes met de keus.

Barend
Ard Hulsen

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo Ron,

Mijn maat heeft ook zo'n bootje met een 50pk yamaha viertakt en die vaart ong. 35 km/h maar komt niet helemaal lekker in plane en als hij een golf tegen heeft moet hij weer opnieuw uit het water komen dus denk dat ze met een 60 pk tog vrij goed zitten toevallig weet ik dat hij een zwaardere moter wil dus mischien als jij het snel genoeg vind kan je het wel over kan nemen maar dat moet je met hem regelen wil je best met hem in contact brengen als er interessen is

Groeten

Ard
Marcel Oomen

Bericht door Marcel Oomen »

dag ron,

ik had voorheen op mijn quicksilver 550 een 50 pk motor liggen.
de boot kwam echter maar langzaam in plan?, vooral met veel lading, of bv. 3 personen.
wij gaan graag op de verre wrakken en misschien ga jij dat ook doen.
nadat ik er een 90 pk evinrude op had gelegd liep de boot v??l beter door de golven en het verbruik was zelfs minder, de 50 pk moest gewoon teveel op zijn tenen lopen.
ik heb er dus geen spijt van, en zeker als je ook nog wilt gaan vissen met drie man, of gaan waterskie?n zou ik gelijk voor genoeg pk's gaan.
grts, marcel d.1013
Ron van den Booren

dag eenieder,

Bedank voor de vele info, wordt dan toch een 60 pk, als je mij in contact wilt brengen met de 60 PK eigenaar graag. mijn direct email adres is rb@pdm.nl.

wat gebruitk overigens een 60 pk op ca 1/2 vermogen?

gr ron
Plaats reactie