Aankoop Nederlandse boot door Vlaming

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
joeri wilmssen

Aankoop Nederlandse boot door Vlaming

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Dit topic zal al wel enkele keren aangesneden zijn maar hierbij nogmaals:

Ik wil, als Belg, een in Nederland ingeschreven boot op een in Nederland ingeschreven Pega trailer kopen.
Volgens de eigenaar moeten wij SAMEN, tijdens de kantooruren (dus in de week) de verkoop doen door:

1/ samen de boot uit te schrijven op vorige eigenaar en direct terug inschrijven met mij als nieuwe eigenaar
2/ samen naar Pega te rijden om de trailer 'geschikt' te maken voor inschrijven in België. (GVA-attest)

Dit lijkt me nogal omslachtig en een hele hoop rompslomp.

Ik dacht eerder aan volgend scenario:
1/ Ik heb Pega reeds gecontacteerd en omdat het een recente trailer is kunnen ze mij (tegen betaling natuurlijk) een document bezorgen waardoor de trailer in België in te schrijven is.
2/ De vorige eigenaar laat de boot in Nederland uitschrijven en ik kan deze achteraf in België of Nederland in laten schrijven.

Ik weet nog niet wat het kost in België is om een occasie boot van 5.05m en 60pk motor in te schrijven? Dit zou in Nederland blijkbaar veel makkelijker zijn en 35 Euro kosten maar dan heb ik wel het 'nadeel' om met een Nederlandse vlag te moeten rondvaren... :D

Met vriendelijke groeten, Joeri
Somnium
Delta 1609
Landerloos Frans

Re: Aankoop Nederlandse boot door Vlaming

Bericht door Landerloos Frans »

Beste . Jammer genoeg is niet vermeld of uw trailer al dan niet geremd is en het gewicht dat hij mag dragen. Zelf heb ik als Belg 3 weken geleden een boot in Nederland Gekocht het betreft een Beekman Alfa Fish 520 met een Pega trailer ongeremd en tot 750 kg maximump belaadbaar . Boot werd inderdaad door verkoper uitgeschreven in het postkantoor en meteen weer op mij overgeschreven . Het duurde wel een 6 tal dagen aleer ik het document ter bevestiging in de bus kreeg in het postkantoor betaalde ik 30 euro.Wat echter de trailer betreft die in perfekte staat is en des tijds in 1994 samen met de boot werd aangekocht met verzwaarde as bij Beekman is het een ander verhaal. Ik ken het gewicht van uw boot niet maar die van mij heb ik laten wegen met 75 pk motor en een paar ankers en wat benzine redultaat 1050 kg , dus weg het geloof in versterkte trailer die nu te koop staat omdat ik een geremde en veel zwaardere trailer moet kopen en ook naar op zoek ben. Mijn boot is ook in Nederland geregistreerd maar de trailer moet met dit gewicht om de twee jaar naar de keuring ook al komt mijn boot slechts 2 dagen per jaar in Belgié en ze zullen u nog niet gerust laten hier in Belgié zoals vlaggenbrief , accumulatieplaatje enz . Ook uitkijken met verzeringen waarvan sommige nog niet weten wat boten en trailers enzv eigenlijk wel zijn of er nog nooit van gehoord hebben . Vraag gerust aan de ervaren leden waar u veilig en tegen betaalbare conditie een goede verzekering kan afsluiten ze zullen u met raad en daad zeker helpen. Vriendelijke groeten en succes met uw boot . Vriendelijke groeten . Frans Delta 650.
joeri wilmssen

Re: Aankoop Nederlandse boot door Vlaming

Bericht door joeri wilmssen »

@ Frans,

Ik denk dat het quasi onmogelijk is om een zeewaardig bootje te vervoeren met een ongeremde trailer (<750kg).
Het gaat in mijn geval dus om een geremde Pega Comfort trailer van 1250kg. Voor deze trailer kan ik via Pega een GVA krijgen om deze in België te laten keuren en rijden.

MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609
Plaats reactie