leve europa?????????

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

leve europa?????????

Bericht door Frans Salvo »

Sinds deze maand heeft Frankrijk, eenzijdig en zonder samenspraak, beslist om de minimum maat voor kabeljauw en zeebaars te verhogen naar 42 cm.

http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id

op zich vind ik deze beslissing niet slecht maar ze staat dan weer in schril contrast met de recente beslissing van België die de min maat van gul terugbracht van 50 naar 36...

voor wanneer het eengemaakte Europa ? en waarvoor dienen die (dik) betaald euro-parlementariërs feitelijk ?
Mario Wauters

Re: leve europa?????????

Bericht door Mario Wauters »

Ja ik weet het Frans het is een gigantisch probleem ik zou graag met mijn bootje in Europa een beetje rondreizen om bv in normandie ,Bretagne,noord-spanje,zuid portugal, middelandse zee van Gibraltar met bangelijke stekken,rio ebro,delta van de Rhone tot Italie enz gaan maaaar je weet niet wat mag en niet mag nog niet te spreken van de talen ik spreek wel een mondje spaans, frans en engels maar als je de spaanse maritime diensten in het Engels(internationale maritieme taal?)bezig hoort dan versta je er de balle van.
En inderdaad zou het wenselijk zijn om de reglementen voor de visserij(sport) een beetje op mekaar af te stemmen in heeeel Europa,de slimme mensen zitten aan de top en wij zijn de dommerikken.
elpescador

delta 1518
Marco Van Meeuwen

Bericht door Marco Van Meeuwen »

ze hadden beter allemaal die min maat van 50cm gehanteerd in plaats van een bag limiet op te leggen,hier in belgie gaan ze na x aantal jaar die min maat terug verhogen??????? net nu iedereen er het nut van inzag.
iedere sportvisser zou die kleine visjes spontaan moeten terug geven aan hare majesteit de zee.
:evil:
Frans Salvo

Bericht door Frans Salvo »

kleine aanvulling nog : deze verhoging van de minimum maat is alleen voor sportvissers geldig;

de beroepsvissers hoeven zich daar blijkbaar niks van aan te trekken....

wie zei daar ook weer dat iedereen gelijk is voor de wet ?

de politiek pist in zijn broek als de beroepsvissers in Frankrijk even dreigen blijkbaar

wat is het volgende ?
Plaats reactie