Wonderbaarlijk verschijnsel! Wanneer in de buurt van een flinke boot kom (bijv containerschip), ben ik de rest van de dag mijn signaal (Lawrance) kwijt. Volgende dag weer ok.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Groeten, Pieterman.
Verdwijning van GPS signaal??
-
-
Re: Verdwijning van GPS signaal??
hoi piet
raar maar waar
mag ik vragen welk type van gps
ik heb namelijk ook da probleem niet dat er een of ander schip in de buren is
maar plots zo maar geen signaal meer, en meestal als men byna aan het waypont is
die van my is nen hds5 van lauwrance
gr erwin
raar maar waar
mag ik vragen welk type van gps
ik heb namelijk ook da probleem niet dat er een of ander schip in de buren is
maar plots zo maar geen signaal meer, en meestal als men byna aan het waypont is
die van my is nen hds5 van lauwrance
gr erwin
-
Hallo
Zelf heb ik het ook gehad, een paar keer en toen plots was mijn gps antenne stuk.
bij het nieuwe toestel dat we hadden gekocht een globelmap 112c van lowrance hebben we dit ook gehad, ook antenne stuk.
Ik heb gehoord dat dit komt door de sterke signalen van de radars die de schepen hebben, en inderdaad telken was het in de buurt van een grote radar,1x grote marine boot 1 x cruisschip dat voorbij kwam.
Zelf heb ik het ook gehad, een paar keer en toen plots was mijn gps antenne stuk.
bij het nieuwe toestel dat we hadden gekocht een globelmap 112c van lowrance hebben we dit ook gehad, ook antenne stuk.
Ik heb gehoord dat dit komt door de sterke signalen van de radars die de schepen hebben, en inderdaad telken was het in de buurt van een grote radar,1x grote marine boot 1 x cruisschip dat voorbij kwam.
-
Hallo,
Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het is het begin van het einde van de antenne,
eerst af en toe het signaal weg, daarna iets frequenter,
je gaat zoeken in de stroomvoorziening maar het blijkt uiteindelijk toch de antenne te zijn,
jammer, een nieuwe antenne is een dure grap.
succes, mvg aad
Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het is het begin van het einde van de antenne,
eerst af en toe het signaal weg, daarna iets frequenter,
je gaat zoeken in de stroomvoorziening maar het blijkt uiteindelijk toch de antenne te zijn,
jammer, een nieuwe antenne is een dure grap.
succes, mvg aad
-
Is bekend probleem van deze antenne's (Lowrance in het bijzonder), = slecht product.
Heb hier al tientallen van moeten vervangen.
Advies is overstappen naar ander merk antenne, investeer in goede kwaliteit kost misschien iets meer maar in ieder geval geen ellende (+een verloren visdag).
Heb hier al tientallen van moeten vervangen.
Advies is overstappen naar ander merk antenne, investeer in goede kwaliteit kost misschien iets meer maar in ieder geval geen ellende (+een verloren visdag).
-
Arnaud, bedoel je dat er een ander merk van antenne is die ook past op Lowrance ?
ik ben zelf al een 15 jaar Lowrance-gebruiker en heb, gelukkig, nog geen probleem gehad met antennes.
Maar als je een ander, beter, merk kan aanraden dan hoor ik het graag.
vr gr
Frans
ik ben zelf al een 15 jaar Lowrance-gebruiker en heb, gelukkig, nog geen probleem gehad met antennes.
Maar als je een ander, beter, merk kan aanraden dan hoor ik het graag.
vr gr
Frans