Hooi Gerrie
Gisteren met een charter vanuit Stellendam op de Makreel geweest, maaaarruhhhh, welke Makreel ?
Schipper deed vreselijk zijn best, heeft heel wat gevaren, verschillende wrakken aangedaan waar slechts zeer beperkt "iets afkwam", ik mocht van de hele dag 4 hele Makrelen mee naar huis nemen..... 't is wel eens slecht geweest, maar zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt....
Denk dat er gewoon te weinig voedsel voor de vis aanwezig is..... maar dit denk ik maar...
Kom zelf ook al heel wat jaartjes in Denemarken, maar op sommige plaatsen is daar de vis ook bijna niet meer aanwezig, sprak een jaar of wat geleden daar een beroepsvisser die volop met een kotter Zandspiering ving, om tot vismeel te verwerken....... hele scholen van dit voor de grotere soorten zo belangrijk natuurlijk voedsel, verdwijnt zo dus in rap tempo..... wie weet gebeurt er hier ook zo iets dergelijks...
Wellicht heeft ook de komst van de tweede Maasvlakte wel een grotere (negatieve) invloed op de visstand hier door b.v. verandering van stroom e.d., maar wellicht vang je volgende week weer binnen een uur je bun vol..... wie weet.
Groetjes
Ron Bout