Haaitje.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Ries de Bruijn.

Haaitje.

Bericht door Ries de Bruijn. »

Haaitje, Ik heb nog nooit een haaitje gevangen, Maar wij hadden deze week een praatje onder de mensen die bij de Roterij liggen (voor onderhoud) over een haaitje. Nou zei ik dat ik in de haven van Neeltje Jans ging liggen en ene Twan die daar ook ligt (Roterij) voor onderhoud en in de haven van St Annaland ligt zei tegen mij Ries, een haaitje smaakt heel goed, is heel lekker visvlees. Hij had er verschillende gevangen voor de scheldekering, en ik zei dat ik dacht dat er helemaal niks van smaakte, maar het tegenovergestelde schijnt waar te zijn. Ik zou graag jullie mening weten, want ik heb toch mijn bedenkingen. Ik dacht dat Haai helemaal niet smaakte. Bij de wedstrijd van zondag kan ik helaas weer niet bij zijn want mijn boot is nog niet klaar, ik zit al weken op de belettering van ARVOR te wachten. Die moet van Polen komen want daar schijnen alle Arvor boten gemaakt te worden. De Polen zelf schijnen sneller in Nederland te zijn dan de belettering van een boot. Maar het is niet zo erg want als ik de wind van zondag bekijk en ik zie dan dat er windkracht 4 is, zal het weer wel niet doorgaan maar ach het jaar is nog niet voorbij dus nog alle tijd.
Groet Ries.
Delta 543.
Groet Ries.

Delta 543.
Koen De Bièvre
Beheerder

Re: Haaitje.

Bericht door Koen De Bièvre »

Hondshaai is behoorlijk te eten, met hun dikke, taaie vel makkelijk om op de barbecue te leggen. Gestroopt en in moten gesneden, kan je ze bereiden als paling.

Die gladde en gevlekte gladde haaien, da's maar droge kost hoor... Het is niet voor niets dat die maar een paar eurocent per kilo opbrengen op de vismijn!!
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Hondshaai wordt in Belgische viswinkels verkocht als zeepaling en bereidt zoals rog in het zuur.
Heeft geen graten alleen een stevige ruggegraat. Kan ook in moten gebakken worden net zoals paling. De man in kwestie had 100 % gelijk.

E.Timmermans delta 1052
Ries de Bruijn.

Gisteren 9 april hadden we een verjaardag en kwamen er mensen die kwamen feliciteren. Je weet hoe dat gaat op verjaardagen, dan krijg je het zo over het een en het ander dus ook over het vissen want onze buurman vist ook wel eens. Dus daar kwam hij hoor de…. HAAI!!... Mijn vraag was dus ook aan de vrouwen want die halen toch meestal de boodschappen, als jullie bij de visboer zijn hebben jullie al eens haai zien liggen…..beetje raar kijkend nou eeehhhh…nee. Toen vroeg ik als jullie hem wel zagen zouden jullie dan een lekker stuk haai meenemen….eeehhh (eenstemmig) voor mij hoeft het niet. Dus beste mensen hij zal best smaken maar als ik een haaitje zou vangen vinden jullie het toch niet erg als ik hem gewoon terug zet? Trouwens als jullie een haaitje vangen nemen jullie hem dan wel mee zo van hmmmmm lekke lekke.
Ben ik wel benieuwd naar.

Groet Ries.
Groet Ries.

Delta 543.
Jerry Van Tilborgh

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Ries,

Als ik er vroeger in de voordelta een paar ving op een jaar liet ik ze allemaal ongeacht hun lengte weer allemaal zwemmen. Het zijn zo'n mooie beestjes, net als roggen, dus gewoon terugzetten die handel! Je moet maar zo denken, dat je straks 50-60 tongen op een dag gaat vangen en je dan één van de lekkerste noordzeevissen op je bord hebt! Twee of drie keer per week zelf versgevangen tongen eten is echt geen straf hoor, het kan erger!!!

Succes Jerry
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Ik denk niet dat ik gezegd heb dat je die haaitjes moet meenemen; IK heb alleen gereageerd op de eerste vraag of haai inderdaad eetbaar is, en dat is inderdaad het geval !

E. Timmermans, delta 1052
Ries de Bruijn.

Jawel, Jerry wring het er maar in, maar je moet ze wel eerst vangen. Ik dacht ik bel/mail Jerry en vraag of ik een keer mee mag met mijn eigen boot, maar nu ben je weer verder weg gaan liggen heb ik wel gezien. Dus dadelijk is het niet meer te doen om naar de goede tongplaatsen te gaan. Ik vaar dus niet zo’n 4-5 uur om bij de tongetjes te komen over zee, want ik moet ook nog een keer terug. Maar alle er zal ook dichter bij Neeltje Jans een plek zijn waar je tong vangt. En 60 is niet nodig ik ben met 59 ook al tevreden.

En Eddy en Koen ik begrijp ook wel dat jullie gereageerd hebben op de vraag of haai smaakt dank jullie hiervoor.

Groet Ries
Delta 543.
Groet Ries.

Delta 543.
Plaats reactie