Viswedstrijden.
-
Viswedstrijden.
Ik heb het een en ander gelezen van de viswedstrijden. Das natuurlijk hartstikke leuk en doe ik zeker aan mee. Althans zou ik graag aan meedoen.
Maaaaaaar ik probeer een ligplaats te krijgen in Vlissingen en ben dan zeer in het nadeel van de mensen met een boot op een trailer. Nou denk ik dat als er een wedstrijd is het verzamelen is in de buitenhaven van Neeltje Jans, en Dan!!! hoe ik daar kom weet ik wel, maar wat een opgave??? Zit daar zomaar aan te denken, dat gaat volgens mij niet zo eenvoudig zijn.
Groet Ries.
Maaaaaaar ik probeer een ligplaats te krijgen in Vlissingen en ben dan zeer in het nadeel van de mensen met een boot op een trailer. Nou denk ik dat als er een wedstrijd is het verzamelen is in de buitenhaven van Neeltje Jans, en Dan!!! hoe ik daar kom weet ik wel, maar wat een opgave??? Zit daar zomaar aan te denken, dat gaat volgens mij niet zo eenvoudig zijn.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Re: Viswedstrijden.
Da's inderdaad een probleem !
Eddy Timmermans delta 1052
Eddy Timmermans delta 1052
-
hey ries,
welkom bij de deltavissers,
wat is er nog mooier , om als je aan een wedstrijd wilt meedoen, een mooi 'ritje' langs de kust te maken.
ik schat dat je op een uurtje daar zult zijn, en de wedstrijden gaan toch alleen door bij niet al te hoge golven.
nog altijd beter als 2 1/2 uur rijden en traileren...
welkom bij de deltavissers,
wat is er nog mooier , om als je aan een wedstrijd wilt meedoen, een mooi 'ritje' langs de kust te maken.
ik schat dat je op een uurtje daar zult zijn, en de wedstrijden gaan toch alleen door bij niet al te hoge golven.
nog altijd beter als 2 1/2 uur rijden en traileren...

grtz, marcel D.1013
-
Ja, beste mensen een wedstrijd is zeer leuk, maar pak er nou de wedstrijd van 20 november 2011 eens bij en een Ries die in Vlissingen staat.
Naar de meerkerk varen vanuit Vlissingen is niet zo’n probleem met goed weer, maar het zal toch wel net zo mistig geweest zijn in Vlissingen als bij Neeltje Jans. En de afstand denk ik is zeker niet verder dan van Neeltje Jans, Maar het is pas leuk als je met de hele horde ergens naartoe vaart, en als jullie dan allemaal bij de meerkerk liggen zien jullie die Ries daar aankomen . Want de meerkerk voorbij varen naar Neeltje Jans, om vervolgens weer terug naar de meerkerk te varen is toch gekkenwerk. Niet vergeten het was zeer mistig hé.
Dan is het avond en tijd om te vertrekken, nou dan moet Ries mee naar de haven van Neeltje Jans om de vis te meten, wegen, en de eerste prijs op te halen. Nou dan is het toch al zeer donker en zoals ik weer las was er een bootje over de ketting gevaren vanwege het slechte zicht, dus donker en mist, die grote beker op de boeg, en Ries moet over zee terug naar Vlissingen want mijn auto staat daar. Nou nee dat zie ik me zomaar niet doen. Nou heb ik nog alle tijd om alles eens tegenover elkaar af te wegen want ik zit tenslotte nog een paar maanden in Portugal zoals jullie weten.
Zoals Jerry mij zegt als je vis wil vangen moet je in de Westerschelde zijn. Ik kan in Vlissingen in de Ruijterhaven een zomerplaats krijgen De sluisdeuren worden daar vanaf 1 november tot 1 april gesloten en worden bij hoge uitzondering en op aanvraag geopend. In de winter moet ik dus een andere plaats zoeken is niet in Vlissingen te krijgen Geen plaats…Verder in de Westerschelde is geen optie want ik ben al gewaarschuwd dat er mensen zijn die hun boot gewoon open laten want hij wordt in ieder geval leeggeroofd, en als je hem open laat heb je in ieder geval geen braakschade.
Zou ik in de winter toch richting Neeltje Jans moeten, want in Stavenisse is een leuke haven maar daar zit ik wel dat ik bij ieder laag tij anderhalf uur er voor en er na binnen of weg moet zijn vanwege de diepgang. Nou en om in een Oosterschelde te gaan liggen om te weten dat je niets vangt, blijft er Neeltje Jans over want dan ben je in ieder geval zo buiten, en de zeelandbrug is even ver als van stavenisse. Moeilijk mensen moeilijk. Maar zoals ik zeg ik heb nog een paar maanden om te beslissen. Maar eeuuuhhh alle raad is welkom hoor.
Groetjes Ries.
Naar de meerkerk varen vanuit Vlissingen is niet zo’n probleem met goed weer, maar het zal toch wel net zo mistig geweest zijn in Vlissingen als bij Neeltje Jans. En de afstand denk ik is zeker niet verder dan van Neeltje Jans, Maar het is pas leuk als je met de hele horde ergens naartoe vaart, en als jullie dan allemaal bij de meerkerk liggen zien jullie die Ries daar aankomen . Want de meerkerk voorbij varen naar Neeltje Jans, om vervolgens weer terug naar de meerkerk te varen is toch gekkenwerk. Niet vergeten het was zeer mistig hé.
Dan is het avond en tijd om te vertrekken, nou dan moet Ries mee naar de haven van Neeltje Jans om de vis te meten, wegen, en de eerste prijs op te halen. Nou dan is het toch al zeer donker en zoals ik weer las was er een bootje over de ketting gevaren vanwege het slechte zicht, dus donker en mist, die grote beker op de boeg, en Ries moet over zee terug naar Vlissingen want mijn auto staat daar. Nou nee dat zie ik me zomaar niet doen. Nou heb ik nog alle tijd om alles eens tegenover elkaar af te wegen want ik zit tenslotte nog een paar maanden in Portugal zoals jullie weten.
Zoals Jerry mij zegt als je vis wil vangen moet je in de Westerschelde zijn. Ik kan in Vlissingen in de Ruijterhaven een zomerplaats krijgen De sluisdeuren worden daar vanaf 1 november tot 1 april gesloten en worden bij hoge uitzondering en op aanvraag geopend. In de winter moet ik dus een andere plaats zoeken is niet in Vlissingen te krijgen Geen plaats…Verder in de Westerschelde is geen optie want ik ben al gewaarschuwd dat er mensen zijn die hun boot gewoon open laten want hij wordt in ieder geval leeggeroofd, en als je hem open laat heb je in ieder geval geen braakschade.
Zou ik in de winter toch richting Neeltje Jans moeten, want in Stavenisse is een leuke haven maar daar zit ik wel dat ik bij ieder laag tij anderhalf uur er voor en er na binnen of weg moet zijn vanwege de diepgang. Nou en om in een Oosterschelde te gaan liggen om te weten dat je niets vangt, blijft er Neeltje Jans over want dan ben je in ieder geval zo buiten, en de zeelandbrug is even ver als van stavenisse. Moeilijk mensen moeilijk. Maar zoals ik zeg ik heb nog een paar maanden om te beslissen. Maar eeuuuhhh alle raad is welkom hoor.
Groetjes Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Ries,
Je kan mss eens horen voor een plaats in de roompot of colijnsplaat !!
Dan kan je altijd in en uit de haven.
Walter
Je kan mss eens horen voor een plaats in de roompot of colijnsplaat !!
Dan kan je altijd in en uit de haven.
Walter
-
Soms denk ik dat Ries zich dommer voor doet dan dat hij is want hij heeft bij Piet gelegen met zijn vorige boot , beter kan volgens mij niet , qua actie radius tot stekken......
-
Beste Ron,
Waarom ik me dom zou houden weet ik niet.Ik heb inderdaad bij Piet de Jong gelegen maar omdat mijn vrouw niet meer de zee op wou ben ik afgezakt naar stavenisse. Omdat dat de enige haven met plaats was. Anders is er nergens plaats overal wachttijden. Ik heb alle havens aan de Oosterschelde aangeschreven en getelefoneerd. en de haven (Stavenisse) op zich zelf is niet onaardig maar er wordt daar niets gevangen, en de diepgang zoals ik zei. Omdat ik inmiddels een boot gekocht heb die toch een stukje groter is dan mijn vorige,denk ik dat mijn vrouw het weer op zee wil gaan proberen. Dus het verhaal van de Westerschelde ken je, maar omdat ik nergens plaats kan krijgen en als er plaats is in een haven moet je oppassen want dan is er iets aan de hand. Nou ben ik voor de Ruijterhaven ook al gewaarschuwd dat ik goed moet uitkijken of de deuren in de zomer wel altijd open zijn, want als ze s’morgens een uurtje open zijn om te vertrekken en sávonds om terug te gaan nou is het in de zomer ook niet alles. Dus heb ik toch al door laten schemeren dat ik dan naar Neeltje Jans zal moeten , nu daar de viswedstrijden ook vandaan gebeuren. Wat daar voor doms aan is weet ik niet. Maar allé.
Walter met deze posting heb ik jou ook antwoord gegeven er is nergens maar dan ook nergens plaats alleen stavenisse en Neeltje Jans. Tenminste tot voor een half jaar terug.
Groet Ries.
Waarom ik me dom zou houden weet ik niet.Ik heb inderdaad bij Piet de Jong gelegen maar omdat mijn vrouw niet meer de zee op wou ben ik afgezakt naar stavenisse. Omdat dat de enige haven met plaats was. Anders is er nergens plaats overal wachttijden. Ik heb alle havens aan de Oosterschelde aangeschreven en getelefoneerd. en de haven (Stavenisse) op zich zelf is niet onaardig maar er wordt daar niets gevangen, en de diepgang zoals ik zei. Omdat ik inmiddels een boot gekocht heb die toch een stukje groter is dan mijn vorige,denk ik dat mijn vrouw het weer op zee wil gaan proberen. Dus het verhaal van de Westerschelde ken je, maar omdat ik nergens plaats kan krijgen en als er plaats is in een haven moet je oppassen want dan is er iets aan de hand. Nou ben ik voor de Ruijterhaven ook al gewaarschuwd dat ik goed moet uitkijken of de deuren in de zomer wel altijd open zijn, want als ze s’morgens een uurtje open zijn om te vertrekken en sávonds om terug te gaan nou is het in de zomer ook niet alles. Dus heb ik toch al door laten schemeren dat ik dan naar Neeltje Jans zal moeten , nu daar de viswedstrijden ook vandaan gebeuren. Wat daar voor doms aan is weet ik niet. Maar allé.
Walter met deze posting heb ik jou ook antwoord gegeven er is nergens maar dan ook nergens plaats alleen stavenisse en Neeltje Jans. Tenminste tot voor een half jaar terug.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Ries,
Het is Piet Bouwman maar dat geeft niet.
Ik wil daar maar mee zeggen dat gezien alle info die je nu al binnen heb gehad en je ervaring uit het verleden door daar even te liggen , je eigenlijk geen betere uitval haven kan hebben toch?
Succes Ron
Het is Piet Bouwman maar dat geeft niet.
Ik wil daar maar mee zeggen dat gezien alle info die je nu al binnen heb gehad en je ervaring uit het verleden door daar even te liggen , je eigenlijk geen betere uitval haven kan hebben toch?
Succes Ron
-
Om de zee op te gaan is het inderdaat een goede haven ,en tijden veranderen mijn vrouw wil het weer proberen op zee dus grote kans als Vlissingen af valt, dat dan Neeltje Jans weer in beeld komt.
De Jong is dan waarschijnlijk een station verder.
groet Ries.
De Jong is dan waarschijnlijk een station verder.
groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Goede Middag visvrienden.
Ik doe het maar via deze topic, want je kunt niet overal topics voor openen.
En hij is tenslotte van mezelf.
Maar nou zijn er bij Neeltje Jans 3 Havens Als ik het goed heb….
Neeltje Jans,
Piet Bouman,
De Jong moet dan de derde zijn.
Is er iemand van jullie die mij de drie E-mail adressen kan geven.
Vanuit Portugal, bij voorbaat mijn dank.
Groet Ries.
Ik doe het maar via deze topic, want je kunt niet overal topics voor openen.
En hij is tenslotte van mezelf.
Maar nou zijn er bij Neeltje Jans 3 Havens Als ik het goed heb….
Neeltje Jans,
Piet Bouman,
De Jong moet dan de derde zijn.
Is er iemand van jullie die mij de drie E-mail adressen kan geven.
Vanuit Portugal, bij voorbaat mijn dank.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Als jullie het niet graag via het forum doen, mijn Email adres is nog altijd
riesdebruyn@hotmail.com
groetjes Ries.
riesdebruyn@hotmail.com
groetjes Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Ries,
Heb je het al geprobeert in de Westerscheldehaven, binnen de sluizen van Vlissingen, voor de wintermaanden als je niet in de Michiel de Ruyter kan liggen?
gr Bob
delta1148
Heb je het al geprobeert in de Westerscheldehaven, binnen de sluizen van Vlissingen, voor de wintermaanden als je niet in de Michiel de Ruyter kan liggen?
gr Bob
delta1148
-
Hoi Bob,
Er zijn twee havens binnen de sluizen, de VVW Schelde, en de Deurlohaven, Ik heb ze allebij aangeschreven maar bij schelde zouden ze kijken voor een winterplaats ,zomer was er geen plaats kon jaren duren, want er was ook geen verloop. Van de Deurlo haven moet ik nog antwoord krijgen.
Groet Ries.
Er zijn twee havens binnen de sluizen, de VVW Schelde, en de Deurlohaven, Ik heb ze allebij aangeschreven maar bij schelde zouden ze kijken voor een winterplaats ,zomer was er geen plaats kon jaren duren, want er was ook geen verloop. Van de Deurlo haven moet ik nog antwoord krijgen.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Deurlo Haven achter de sluizen van Vlissingen, is een ledenstop voor mensen van buiten zeeland.
Groet Ries.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
- Beheerder
Het bezorgen van 3 e-mailadressen is mij niet gegeven.
Wel heb ik het e-mailadres van dhr. de Jong en dat luidt:
gl-dejong@planet.nl
Saveco Maritiem B.V. is de zakelijke naam.
Wel heb ik het e-mailadres van dhr. de Jong en dat luidt:
gl-dejong@planet.nl
Saveco Maritiem B.V. is de zakelijke naam.
-
Dag Rinus, Laat dat nou toevallig de man zijn die ik al aangeschreven heb, maar tot op heden nog niets terug ontvangen.
Groet Ries.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Is Ries nu al lid van onze vereniging ?
E.Timmermans , delta 1052
E.Timmermans , delta 1052
-
- Beheerder
Ja, Ries is lid geworden. Goed hé?
-
Is dit een retorische vraag koen?
Mark
DELTA 560

Mark
DELTA 560
-
mark,
als je het forum beter had bijgehouden moest je weten dat ries allang lid is geworden..
dus géén ' retorische vraag' ...
Re: Deltabak.
Marcel, Kijk eens wat er onder mijn groet staat.
Groet Ries.
Delta 543
door Ries de Bruijn.
do jan 26, 2012 1:02 am
als je het forum beter had bijgehouden moest je weten dat ries allang lid is geworden..
dus géén ' retorische vraag' ...

Re: Deltabak.
Marcel, Kijk eens wat er onder mijn groet staat.
Groet Ries.
Delta 543
door Ries de Bruijn.
do jan 26, 2012 1:02 am
grtz, marcel D.1013
-
Rustig tegen Mark he vlaaienmepper
-
Beste Marcel, tevens mijn dierbare visvriend,
Een retorische vraag is in eerste instantie nog altijd een vraag.
Een vraag wordt afgesloten met een vraagteken. Ter info: ?
Dus uw reactie was fout.
Mijn venijnig karakter gaat iets subtieler te werk.
Maar toch dank ik U voor uw bereidwilligheid om mij op het juiste pad te houden.
Ook al zal dit niet makkelijk zijn. Er zit nu éénmaal iets rots en verdorven in mij. En bij gebrek aan visdagen, is het sterker dan mezelf.
Dat Ries lid is, weten we als trouwe lezers al een tijdje. En dit apprecieren we ook. Voilà, dat weet Ries nu ook. Voor de aandachtigen onder ons: hier gebruikte ik geen "pluralis majestatis" maar nam ik gewoon de vrijheid te spreken in naam van alle trouwe Deltavissers die deze rubriek lezen.
Want ijdelheid is me, naast jaloezie, volkomen vreemd.
Tevens weet hierbij Dries gelijk ook dat wij, visvrienden onder elkaar, in het leven niet alles even ernstig menen. Daarvoor is het leven al veel te kort en veel te hard. En spijtig genoeg werden we hier nog maar net nog eens mee geconfronteerd.
Daarom vriend Ron en vriend Vlaaienmepper (hetgeen ik een schitterende woord vind voor onze altijd opgewekte uit Limburg afstammende Noorderburen) heb ik me na een rottige nacht voorgenomen, van elke moment op deze aardbol te genieten.
Ik hoop dat jullie dit ook doen.
Vriendelijk groet,
Mark
Delta 560
Een retorische vraag is in eerste instantie nog altijd een vraag.
Een vraag wordt afgesloten met een vraagteken. Ter info: ?
Dus uw reactie was fout.

Mijn venijnig karakter gaat iets subtieler te werk.
Maar toch dank ik U voor uw bereidwilligheid om mij op het juiste pad te houden.
Ook al zal dit niet makkelijk zijn. Er zit nu éénmaal iets rots en verdorven in mij. En bij gebrek aan visdagen, is het sterker dan mezelf.
Dat Ries lid is, weten we als trouwe lezers al een tijdje. En dit apprecieren we ook. Voilà, dat weet Ries nu ook. Voor de aandachtigen onder ons: hier gebruikte ik geen "pluralis majestatis" maar nam ik gewoon de vrijheid te spreken in naam van alle trouwe Deltavissers die deze rubriek lezen.
Want ijdelheid is me, naast jaloezie, volkomen vreemd.
Tevens weet hierbij Dries gelijk ook dat wij, visvrienden onder elkaar, in het leven niet alles even ernstig menen. Daarvoor is het leven al veel te kort en veel te hard. En spijtig genoeg werden we hier nog maar net nog eens mee geconfronteerd.
Daarom vriend Ron en vriend Vlaaienmepper (hetgeen ik een schitterende woord vind voor onze altijd opgewekte uit Limburg afstammende Noorderburen) heb ik me na een rottige nacht voorgenomen, van elke moment op deze aardbol te genieten.
Ik hoop dat jullie dit ook doen.
Vriendelijk groet,
Mark
Delta 560
-
zucht.....
tot zaterdag,
er is tenminste nog een vriendelijke zeeuw die ik zaterdag tref,
en raad een waarop ik die tracteer...??
juist, een kersenvlaaj!
tot zaterdag,
er is tenminste nog een vriendelijke zeeuw die ik zaterdag tref,
en raad een waarop ik die tracteer...??
juist, een kersenvlaaj!
grtz, marcel D.1013
-
en zaterdag brengt die vlaaienmepper voor mij een heerlijke kersenvaai mee.
en dan komt hij bij mij lekker mijn broodjes paling op (vr )eten.
hij ligt daar nu al wakker van hihihi.de palingboer.
gr en tot zaterdag peter delta 1458
en dan komt hij bij mij lekker mijn broodjes paling op (vr )eten.
hij ligt daar nu al wakker van hihihi.de palingboer.
gr en tot zaterdag peter delta 1458
-
bedankt marcel tot zaterdag.
peter delta 1458
peter delta 1458
-
Nou een heerlijke rijstevlaai....

-
Beste Marcel,
Voor mij één met banaan.
Iedereen kan nu zijn bestelling doorgeven aan Marcel.
Hij zal ze met beste zorgen omringen.
Groet,
Mark
Voor mij één met banaan.
Iedereen kan nu zijn bestelling doorgeven aan Marcel.
Hij zal ze met beste zorgen omringen.
Groet,
Mark
-
jongens ,
volgend jaar iets eerder bestellen,
de kersenvlaai was al woensdag in de planning gezet.
deze komt niet van een of andere groothandel, maar van een echte limburgse bakker..
peter heeft zijn ' bestelling' reeds lang van tevoren gedaan, maar om nu nog bij te gaan bestellen,
dan zou ik die bakker zenuwen gaan bezorgen.
en zoals ze bij ons zeggen, ' jagen doen ze in het bos' ...
en daarbij: bananenvlaai...??
volgend jaar iets eerder bestellen,
de kersenvlaai was al woensdag in de planning gezet.
deze komt niet van een of andere groothandel, maar van een echte limburgse bakker..
peter heeft zijn ' bestelling' reeds lang van tevoren gedaan, maar om nu nog bij te gaan bestellen,
dan zou ik die bakker zenuwen gaan bezorgen.
en zoals ze bij ons zeggen, ' jagen doen ze in het bos' ...
en daarbij: bananenvlaai...??
grtz, marcel D.1013
-
- Beheerder
Ja bananen, lekker!! Of hoe een onderwerpje vreselijk kan ontsporen...
Het begon met iets over te varen afstanden voor een wedstrijd en ondertussen zijn we een bakkerij begonnen...

Het begon met iets over te varen afstanden voor een wedstrijd en ondertussen zijn we een bakkerij begonnen...

-
Geen probleem hoor Koen, Maar jullie moeten natuurlijk niet vergeten om de mail-adressen door te sturen van alle drie de havens van Neeltje Jans. Anders breng ik de huur van mijn topic in rekening….. Bananenvlaai….Uit Limburg??
Daar zoeken ze nog steeds de juiste hamer om die dingen eerst recht te slaan.
Groetjes Ries.
Delta 543
Daar zoeken ze nog steeds de juiste hamer om die dingen eerst recht te slaan.
Groetjes Ries.
Delta 543
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Hé Vrienden, er is bijna al 24 uur geen vlaai meer besteld,
wat de huur van de topic betreft dat was maar een geintje hoor.
Groet Ries.

Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Dag visvrienden,
Was een beetje benieuwt of er nog wel gevist wordt met dit koude weer, en of er ijs in de havens en bij de hellingen ligt. Zoals jullie weten zit ik nu in Portugal en zat daar zomaar wat aan te denken.
Ik ben met mijn vrouw overeen gekomen dat we volgend jaar (als de grote lord hierboven het toelaat) niet meer zo lang (ondanks het mooie weer vandaag 18°)
Naar Portugal gaan, hooguit een maandje. Maar dat is voor later, maar ook weer zo dicht bij. Mijn vader zei vroeger altijd, jonge, agge wa ouwer wordt duur dun joar net zoe lang as un slekske draaie, ge doe oew slekdwoos ope, en wir dicht.
Groet Ries.
Was een beetje benieuwt of er nog wel gevist wordt met dit koude weer, en of er ijs in de havens en bij de hellingen ligt. Zoals jullie weten zit ik nu in Portugal en zat daar zomaar wat aan te denken.
Ik ben met mijn vrouw overeen gekomen dat we volgend jaar (als de grote lord hierboven het toelaat) niet meer zo lang (ondanks het mooie weer vandaag 18°)

Naar Portugal gaan, hooguit een maandje. Maar dat is voor later, maar ook weer zo dicht bij. Mijn vader zei vroeger altijd, jonge, agge wa ouwer wordt duur dun joar net zoe lang as un slekske draaie, ge doe oew slekdwoos ope, en wir dicht.

Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
-
er was iemand die een rijstevlaai had besteld maar kwam zaterdag er niet om en wat nu.
wat gaan we met die over heerlijke vlaai van marcel doen???????
p v d sterren
de netten knoper.
delta 1458
wat gaan we met die over heerlijke vlaai van marcel doen???????
p v d sterren
de netten knoper.
delta 1458
-
gewoon buiten zetten , peter, in de lente is die weer ontdooit...
grtz, marcel D.1013
-
Denk dat ik de volgende keer het vliegtuig of rubberboot maar niet ziet.....
-
marcel het probleem is al op gelost.
hier in zeeland kunnen ze toveren het is al een chocoladevlaai geworden.

hier in zeeland kunnen ze toveren het is al een chocoladevlaai geworden.

-
had ook niet gehoeven, ron, dat wrak lag toch wel degelijk op nederlands zeegebied,Ron Hermse schreef:Denk dat ik de volgende keer het vliegtuig of rubberboot maar niet ziet.....
ik vertrokken en jij je kistjes vol...

desondanks had je je toch een stuk rijstevlaai kunnen komen eten

grtz, marcel D.1013
-
Dacht, hoe zouden de havens er in zeeland bij liggen, kunnen de bootjes er uit om te gaan vissen, kunnen de mensen op de hellingen nog in het water. Gaan ze met deze strenge kou nog wel vissen maar ik schijn met onzichtbare inkt te schrijven want ze beginnen gelijk achter mijn posting over de vlaaien te praten en fietsen zo mijn posting voorbij alsof hij er niet staat.
Groet Ries.

Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
- Beheerder
Dat is omdat ze zelf niet meer bij het water geweest zijn. ik ook niet, maar komend weekend ga ik toch, vriezen of niet. Het zou met laag water best wel eens glad kunnen zijn op de hellingen.
Binnenhavens vriezen dicht, ook met zout water...
Binnenhavens vriezen dicht, ook met zout water...
-
Ben vandaag woensdag nog in Breskens geweest. In de jachthaven ligt alles gewoon open, geen spatje ijs op het water. Ook de helling was ijsvrij. Motor gestart, geen probleem, niettegenstaande geen motorverwarming of antivries in het koelwater. Wel een dubbeldik deken over de motor geplaatst ( reeds 2 weken geleden ). Een dik sneeuwtapijt zorgt natuurlijk ook voor isolatie tegen de koude. Op de stijgers lag er natuurlijk de nodige sneeuw, dus oppassen dat je niet in het water gleed, zou niet meevallen, denk ik.
Eddy Timmermans
delta 1052
Eddy Timmermans
delta 1052
-
Ach mensen nog even moed houden als februari voorbij is, is het ergste leed weer geleden en gaan we de goede kant weer op.
Groet Ries.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.