Ongelukje YE 75

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Dre Frijters

Ongelukje YE 75

Bericht door Dre Frijters »

YE 75 vast in veiligheidslijn Oosterscheldekering
Ongelukken Visserij | 11 Augustus 2011 | 08:40:26

YE 75 vast in veiligheidslijn Oosterscheldekering

NEELTJE JANS - Woensdagmorgen om even voor negen uur werd de KNRM reddingboot Koopmansdank van station Neeltje Jans opgeroepen voor hulpverlening aan een vaartuig dat vast zat.
Het bleek om het 10 meter lange kottertje de YE 75 te gaan. Het schip was met twee man aan boord aan het vissen. De boot was door de sterke stroming richting de veiligheidslijn van de Oosterscheldekering gestuurd.
De vislijn en de boot kwamen vast te zitten in de veiligheidslijn. De bemanning van de reddingboot Koopmansdank heeft de kotter uit de lijn gehaald.

De vissers konden hierna hun werkzaamheden weer hervatten. Bron: HVZeeland.nl

YE 75 “Finn” Foto: Trawlerphotos.co.uk
Volgens de (hier niet geplaats) foto gaat het om het trawlerkottertje "Finn". Het zal toch niet de bedoeling zijn geweest om binnen de gele betonning op zeebaars en/of harder te vissen ?? En de vislijn ?
Rinus Visser
Beheerder

Re: Ongelukje YE 75

Bericht door Rinus Visser »

Woensdag 3 aug. jl. omstreeks 11.00 uur met de auto over de kering naar de helling gereden. YE 75 was toen ook bezig met of netten halen of netten zetten op dezelfde locatie. Me toen ook afgevraagd of hij vóór of achter de lijn lag. Kan me niet voorstellen dat deze beroeps ontheffing heeft om achter de lijn te zijn om te vissen. Maar, let wel rijdende weg kon ik niet vaststellen of hij (vanuit zee gezien) achter de veiligheidslijn lag.
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Ontheffing om achter de lijn de vissen heeft volgens mij niemand, maar ik dacht dat beroepskotters wel ontheffing hadden om tussen de gele tonnen en de veiligheidslijn te vissen.
martin saman

Bericht door martin saman »

ik heb de YE 75 al vaker zien vissen tussen de gele betonning en de veiligheidslijn.
Dit mag niet, kan me niet voorstellen dat hij hier een ontheffing voor heeft
Ron Hermse

Bericht door Ron Hermse »

Dit mag aan de buitenkant wel hier gelden de regels van binnekant niet !!!!!!
Plaats reactie