dr. depth thema avond regio Eindhoven

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Ben van Hooff

dr. depth thema avond regio Eindhoven

Bericht door Ben van Hooff »

hallo gullen meppers
lange tijd nix gehoord van mij :cry: wat betreft de thema avonden maar nu misschien iets interessants voor de boot bezitters :!: namelijk het volgende ik ben benaderd door Danny Geysen ( sonar mapping solutions) via Marcel Oomen en het gaat over dr. depth dat is een 3D computer programma kun je ook bekijken op you tube hieronder de omschrijving door Danny

Waartoe dient Dr Depth?

Als je beschikt over een Combotoestel (dieptemeter/GPS) dat NMEA0183-data uitzendt kan je ( terwijl je op het water bent) een dieptekaart maken met behulp van een laptop of netbook. Als het combotoestel over een kaartslot beschikt, kan je de data opslagen op het geheugenhaartje en rustig thuis de kaart maken. Voor gebruik op zee kan er rekening gehouden worden met de getijden.

Deze kaart kan je dan exporteren voor gebruik in andere navigatiesoftware, of in GoogleEarth, ... Heb je een Lowrance of Garmin toestel, kan je een vereenvoudigde versie van de kaart later gebruiken in je combotoestel. Op dezelfde manier kan je eventueel ook wrakken of delen van wrakken in kaart brengen, ook in 3D

De uitgebreidere versies laten je ook toe om de bodem hardheid in kaart te brengen ( bijv. harde platen t.o.v. zachte gedeelten enz ...) Daarnaast is er ook nog een versie die gebruik maakt van sidescanbeelden, als je die hebt.

Mvg,
Danny Geysen

toevoeging het is een 3 dimensionaal programma dus je kunt bvb een wrak rond om bekijken je heb diepte in je beeld :idea:

deze workshop duurt ongeveer 3 uren en word gehouden op Vrijdag 21 Januari 2011 aanvang 20.00 uur de kosten ligt aan het aantal deelnemers een indicatie 15 personen € 20,- per persoon minder = meer - meer = minder !!! geïnteresseerde kunnen zich bij mij opgeven max 30 personen vol is vol
locatie = cafe de Hospes Strijperstraat 46 Leenderstrijp Gem. Heeze Leende snelweg A2 Eindhoven -Maastricht afslag 34 tel 0402061288 e-mail cafedehospes!@chello.nl

met visgroet
bennie
delta 605
Koen De Bièvre
Beheerder

Re: dr. depth thema avond regio Eindhoven

Bericht door Koen De Bièvre »

Als er iemand is die hiervan een goed stuk kan schrijven voor Deltavissers, graag!Ik bedoel een technisch stuk. Waarin aan de hand van voorbeelden (afbeeldingen) uitgelegd wordt hoe een en ander werkt.
Ben van Hooff

Re: dr. depth thema avond regio Eindhoven

Bericht door Ben van Hooff »

koen 21 januari in leende ben je weer op de hoogte :!: :!: :?:
Plaats reactie