Prachtige service van Pure-Fishing (Verdeler Shakespeare)

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Peter Beeckman

Prachtige service van Pure-Fishing (Verdeler Shakespeare)

Bericht door Peter Beeckman »

Ik vis zelf al jaren met de "Ugly Stick" wegens zijn reputatie en dit jaar kocht ik in een gekende hengelsportzaak 2 hengels aan van het nieuwe model, zijnde 2 x de Ugly Stik "Braid 12/20 lb". Niettegenstaande ik hier positieve artikels over had gelezen brak één van de hengels reeds tijdens de tweede vistocht daar waar het bovendeel over het onderdeel schuift (verbindingspen). Ik bracht de hengel terug naar de winkel en de winkelier stelde direct dat dit mijn fout was (terwijl de breuk duidelijk op de contactlijn was) maar na hem te wijzen op de garantievoorwaarden zou hij mij toch proberen te helpen. De gebroken hengel werd meegenomen en als bewijsmateriaal kreeg ik een kladje uit een agenda. Ik had er eigenlijk direct weinig geloof in maar daar sta je dan met een kladje en zonder enig verder bewijs van het bestaan van de hengel tenzij enkele fotos. Vorige week ging ik terug naar de winkel en bij overhandiging werd het kladje direct in duizend stukjes gescheurd. De winkelier stelde dat Shakespeare gemeld had dat deze hengels niet meer gemaakt werden en mij een andere hengel ter vervanging werd opgestuurd, nl. een Ugly Stik Uptide 510. Dit leek mij een meer dan onwaarschijnlijk verhaal daar volgens mij de gebroken hengel perfect kon gerepareerd worden (Moest de hengel jaren oud zijn geweest ik had de reparatie zelf uitgevoerd maar aangezien hij slecht dit jaar was aangekocht leek het mij beter de winkelier te contacteren) en het verhaal leek mij ook niet overeen te komen met de reputatie welke Shakespeare heeft en de garantievoorwaarden door hen gepost op het internet. Als je een bepaalde hengel koopt dat is dit steeds omwille van bepaalde karakteristieken, dat deze zou vervangen worden door een ander exemplaar welke je anders persoonlijk nooit zou kopen (andere gewichtsklasse, gevoeligheid, ...) zonder daarover eerst de koper te raadplegen leek mij heel onlogisch, zeker voor een firma welke zo sterk op service hamert. Ik kon dan ook moeilijk dit verhaal aannemen en via een oproep op totalfishing.nl kwam ik ondertussen in contact met een aantal mensen bij pure-fishing die mij uiteindelijk in contact brachten met Leo Stoutjesdijk (after sales). Na hem mijn verhaal uit de doeken te hebben gedaan kon hij mijn teleurstelling bij de afhandeling door de winkelier begrijpen en heeft hij mij een voorstel gedaan. Als bewijs dat bij pure-fishing service hoog in het vaandel staat heeft men mij aangeboden om mijn hengelset volledig gratis te vervangen door 2 van de allernieuwste type hengels zodat ik weer helemaal up to date ben. Deze hengels zullen mij eind oktober geleverd worden aangezien deze nog niet in de handel verkrijgbaar zijn en dus zal ik een van de eerste gelukkigen zijn die het voorrecht krijgt om hiermee te vissen.

Mij oproep heeft dus succes gehad en ik denk dat het ganse team van pure-fishing hiermee meer dan bewijst wat service voor hen betekent. Aan alle lezers hier zou ik nog willen meegeven dat indien jullie ooit vinden dat een winkelier weinig aandacht schenkt aan jullie verhaal of klachten het dus de moeite kan lonen om ook de verdeler rechtstreeks te contacteren. Laat je niet zomaar met een kluitje in het riet sturen, een winkelier dient in eerste instantie de service van de verdeler naar zijn klanten door te geven - en ik ben ervan overtuigd dat de meesten dit ook doen - maar spijtig genoeg zijn er ook randgevallen die door dergelijk gedrag de verdeler en het merk een slechte naam geven. Direct contact met de verdeler kan in dat geval een heel ander licht op de zaak laten schijnen. Ik ben purefishing dan ook duizendmaal dankbaar voor dit voorstel als bewijs van hun service en kijk met enig ongeduld de zending tegemoet!
John Ezendam

Re: Prachtige service van Pure-Fishing (Verdeler Shakespeare

Bericht door John Ezendam »

Het is niet voor niets, dat wij Purefishing onder de naam van Penn als co-sponsor hebben. :D
Jerry Van Tilborgh

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Peter,

Waarom niet gewoon de naam van de winkelier (of winkel) hier op het forum vermelden???? Het kan mij of andere mensen misschien een teleurstelling besparen, moesten we daar ooit iets aankopen?

Jerry
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Ik ga 100 % akkoord met Jerry ! Als het goed is moet het gemeld worden, maar ook als het slecht is . Ik denk dar dit juist één van de bestaansredenen van dit forum is !

Eddy Timmermans
John Ezendam

Bericht door John Ezendam »

Maar dan moet de betreffende winkelier ook de kans hebben om zich te verdedigen, vind ik.
Het gevaar is wel, dat dat een eindeloze toestand aan berichten kan opleveren.
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Jerry, Eddy,

het ligt niet in mijn aard om iemands naam - in dit geval van een hengelsportzaak - uitgebreid negatief op het internet uit te smeren. Ten eerste moet je er rekening mee houden dat een winkelier of medewerker nooit alleen in een zaak werkt, op die manier kan je de naam van een zaak ongewild besmeuren terwijl het probleem zich misschien beperkt tot een enkele medewerker. In dat geval moet je er bovendien altijd rekening mee houden dat dit kan leiden tot een rechtszaak wegens "laster en eerroof" en in dit straatje wil ik niet verzeild raken. De verleiding mag er misschien zijn om dit te postenmaar altijd beter 2 maal nadenken in dergelijk geval.

De zaak is besproken met pure-fishing en ik ga ervan uit dat, indien nodig, zij zelf de nodige stappen ondernemen om hun goede naam en service te beschermen. Uiteindelijk zijn zij de dupe als kopers hun gamma links laten liggen en indien dit geen alleenstaand geval is ga ik ervan uit dat de zaak mogelijk niet langer hun goederen zal verdelen, die keuze is dus in de eerste plaats aan hen. Zij hebben naar mij toe bewezen dat hun service goud waard is en dat mocht gemeld worden.
Plaats reactie