Platvis.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Gerrie van Hengel

Platvis.

Bericht door Gerrie van Hengel »

Afgelopen zaterdag even op de schar gaan vissen.Mooi weer weinig wind 8) ,er op uit dus.
Laatste jaren altijd leuk gevangen voor Hoek van Holland.
Maar wat wij ook probeerden aan aas en dieptes,tot Scheveningen toe,geen vis.....nou ja,4 horsmakreelen,1 gul. 1 postzegel,en één makreel.
Mijn vraag nu :?: : WAAR IS DE VIS GEBLEVEN.
Groeten,Gerrie.
Delta 1244.
Rien Meijs

Re: Platvis.

Bericht door Rien Meijs »

hoi gerrie wij zijn zondag wezen vissen op de wrakken hebben 10 wrakken bevist tot 30mijl en het is huilen met de pet op vangst 4 baarsjes 4 gulletjes en 11 makrelen maar wel een fijne dag gehad goed weer en weinig golven , en dan zeggen ze nog dat de sport vissers zoveel weg vangen .
MAAR DAT WETEN ZE IN DEN HAAG VEEL BETER DAAR DOEN ZE ALLES MAAL100 en zo komen ze aan die grote hoeveel vis die wij zouden weg vangen hoop op betere tijden maar dat zal ik niet meer mee maken gr delta 1385 Rien Meijs
Gerrie van Hengel

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Rien,
Leuk dat je reageert ,ik denk dat er niet veel vissers zijn die het antwoord weten.(gezien de respons op mijn vraag)
Nu is het wel zo, dat ik,een mooi weer visser ben.Een dag op het water is voor mij alles .
Het maakt mij niet zo veel uit of ik wat vang,maar een hele dag met wel geteld 6 pieren en 3 zagers doen is een beetje vervelend.
Het doet me een beetje aan Denemarken denken, Ik kom daar al z'n tien jaar (als het kan 2 keer (mei en september) elk jaar is daar anders, Dan een overvloed aan platvis dan weer gul dan weer wijting en ja, ook daar soms zoeken naar de vis.
Nu maar hopen dat ze er volgend weer zijn.
Groetjes,
Gerrie.
Ron Bout

Bericht door Ron Bout »

Hooi Gerrie

Gisteren met een charter vanuit Stellendam op de Makreel geweest, maaaarruhhhh, welke Makreel ?
Schipper deed vreselijk zijn best, heeft heel wat gevaren, verschillende wrakken aangedaan waar slechts zeer beperkt "iets afkwam", ik mocht van de hele dag 4 hele Makrelen mee naar huis nemen..... 't is wel eens slecht geweest, maar zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt....
Denk dat er gewoon te weinig voedsel voor de vis aanwezig is..... maar dit denk ik maar...

Kom zelf ook al heel wat jaartjes in Denemarken, maar op sommige plaatsen is daar de vis ook bijna niet meer aanwezig, sprak een jaar of wat geleden daar een beroepsvisser die volop met een kotter Zandspiering ving, om tot vismeel te verwerken....... hele scholen van dit voor de grotere soorten zo belangrijk natuurlijk voedsel, verdwijnt zo dus in rap tempo..... wie weet gebeurt er hier ook zo iets dergelijks...
Wellicht heeft ook de komst van de tweede Maasvlakte wel een grotere (negatieve) invloed op de visstand hier door b.v. verandering van stroom e.d., maar wellicht vang je volgende week weer binnen een uur je bun vol..... wie weet. :roll:

Groetjes
Ron Bout
harrie cas

Bericht door harrie cas »

sterf op het ogenblik van de zandspiering en smelt in het water ze hoeven der bek maar open te doen en ze kunnen vreten dan hebben ze jou pier of zager echt niet nodig en de kabeljauw zit er wel net als andere jaren maar die vreten zich vol en dan zie je ze voorlopig niet.vis zit er wel maar aast niet op het ogenblik.
Ron Bout

Bericht door Ron Bout »

Hooi Harrie

Kijk eens aan, ook dit behoort nog tot de mogelijkheden...... misschien even die Deen bellen dat er een zooitje weg komt vangen ?? :wink:

Groet
Ron
henri bollen

Bericht door henri bollen »

de schar is weg nu is het tong of bot en die zijn er wel op het zand als het water kouder is komt de schar hopelijk terug gr h
Nat van Adrichem

Bericht door Nat van Adrichem »

Het klopt.
Er wordt goed gevangen op levende aasvis en krab.
Platvis is wat minder dan vorig jaar, ja. Die makrelen waren ff massaal aanwezig tot op 50 meter voor de kust. Nu lijken ze weer verdwenen op een enkele verdwaalde(?) na.
Plaats reactie