In Frankrijk zijn blijkbaar de quota-bepalingen aangepast sinds 21/5/2012.
Je mag nu 6 kabeljauwen per persoon aan boord hebben met een maximum van 20 stuks/boot/dag.
Verder maximaal 10 stuks wijting + 11 tongen + 11 pladijzen en dat allemaal per boot en per dag;
indien er meer dan 2 vissers aan boord zijn wordt dit 12 wijtingen + 13 tongen + 13 pladijzen.
Zeebaars : nog geen quotum maar : niet vergeten om het onderste gedeelte van de staartvin af te knippen van zeebaars en kabeljauw.
succes ermee
aanpassing vangstregeling in Frankrijk
-
-
Re: aanpassing vangstregeling in Frankrijk
Dag Frans,
Ik dacht dat het nog iets anders was mbt 1 persoon aan boord.
1 persoon aan boord: 10 gullen (?????)
2 personen aan boord: 12 gullen (6 per man)
3 personen aan boord: 18 gullen (6 per man)
Meer dan 3 personen: max 20 gullen aan boord.
Naast knippen is het ook nog steeds verplicht te gutten (????)
En de boetes zijn enorm.
Mvg,
Mark
Ik dacht dat het nog iets anders was mbt 1 persoon aan boord.
1 persoon aan boord: 10 gullen (?????)
2 personen aan boord: 12 gullen (6 per man)
3 personen aan boord: 18 gullen (6 per man)
Meer dan 3 personen: max 20 gullen aan boord.
Naast knippen is het ook nog steeds verplicht te gutten (????)
En de boetes zijn enorm.
Mvg,
Mark
-
Hallo Mark,
hieronder het originele artikel; mijn Frans is al wat roestig en niet perfect maar ik versta er toch onder dat je max 6 kab/pers/dag mag hebben.
gutten van de zeebaars is ook niet meer verplicht; dat hebben ze vorig jaar al aangepast; knippen van de onderste staartvin wel
"
Article 2 :
Dans la zone mentionnée à l'article 1, la pêche, la conservation à bord et le débarquement sont limités pour chacune des espèces suivantes de taille réglementaire à :
- 10 merlus (Merlucclius merluccius) par navire et par jour,
- 11 soles (toutes espèces) et 11 plies (pleuronectes platessa) par navire et par jour,
- 6 cabillauds (gadus morthua) par pêcheur embarqué sur le navire et par jour dans la limite de 20 par navire.
Si le nombre de pêcheurs embarqués à bord du navire est supérieur à deux, le nombre maximum autorisé de captures est porté à :
- 12 merlus et à 13 soles et 13 plies.
Le transbordement des captures est interdit.
"
het quota debacle in Europa (een kat vindt haar jongen er niet meer in terug) gaat rustig zijn gangetje (voor de sportvisser dan);
Europese maatregelen om de slachting in het Kanaal aan banden te leggen blijven wel uit (voor beroeps-bokkers, twin- en spanvissers)
ps : bij het herlezen van de tekst valt het me op dat er wordt gesproken over "11 soles (toutes espèces)" : moeten we daar dan uit verstaan dat de Fransen met "soles" ook schar/tarbot/tong/bot verstaan ? er wort wel expliciet een onderscheid gemaakt met pladijs ?
wie het weet, mag het zeggen
ik lig er niet wakker van maar als je, zoals ik, hebt gezien hoe er in de maanden feb/maart/april tonnen en tonnen paairijpe tong wordt weggevangen voor de kust van Duinkerken; dan kan je toch niet anders dan je vragen stellen , niet ?
groeten,
Frans
hieronder het originele artikel; mijn Frans is al wat roestig en niet perfect maar ik versta er toch onder dat je max 6 kab/pers/dag mag hebben.
gutten van de zeebaars is ook niet meer verplicht; dat hebben ze vorig jaar al aangepast; knippen van de onderste staartvin wel
"
Article 2 :
Dans la zone mentionnée à l'article 1, la pêche, la conservation à bord et le débarquement sont limités pour chacune des espèces suivantes de taille réglementaire à :
- 10 merlus (Merlucclius merluccius) par navire et par jour,
- 11 soles (toutes espèces) et 11 plies (pleuronectes platessa) par navire et par jour,
- 6 cabillauds (gadus morthua) par pêcheur embarqué sur le navire et par jour dans la limite de 20 par navire.
Si le nombre de pêcheurs embarqués à bord du navire est supérieur à deux, le nombre maximum autorisé de captures est porté à :
- 12 merlus et à 13 soles et 13 plies.
Le transbordement des captures est interdit.
"
het quota debacle in Europa (een kat vindt haar jongen er niet meer in terug) gaat rustig zijn gangetje (voor de sportvisser dan);
Europese maatregelen om de slachting in het Kanaal aan banden te leggen blijven wel uit (voor beroeps-bokkers, twin- en spanvissers)
ps : bij het herlezen van de tekst valt het me op dat er wordt gesproken over "11 soles (toutes espèces)" : moeten we daar dan uit verstaan dat de Fransen met "soles" ook schar/tarbot/tong/bot verstaan ? er wort wel expliciet een onderscheid gemaakt met pladijs ?
wie het weet, mag het zeggen
ik lig er niet wakker van maar als je, zoals ik, hebt gezien hoe er in de maanden feb/maart/april tonnen en tonnen paairijpe tong wordt weggevangen voor de kust van Duinkerken; dan kan je toch niet anders dan je vragen stellen , niet ?
groeten,
Frans
-
Et voilà. Maintenant c'est claire.
Een mens moet er maar aan uit geraken.
Mijn Franse vriend had het me dus fout doorgegeven. Als de Fransen het zelf al niet juist weten ...
Dank U.
Mvg,
Mark
Een mens moet er maar aan uit geraken.
Mijn Franse vriend had het me dus fout doorgegeven. Als de Fransen het zelf al niet juist weten ...
Dank U.
Mvg,
Mark