Ik ben sinds kort in het bezit van een smartphone en meen hier op het forum iets gelezen te hebben over het gebruik van waterkaarten op de smartphone. Ik heb het forum nog eens doorlopen maar kan dit niet meer terug vinden. Buiten dit item zijn er waarschijnlijk nog wel interessante applicaties, ik denk hier maar aan weer, getij, stromingen etc. Wie heeft hier al wat meer ervaring mee en kan er wat meer over vertellen.
Peter lavrijssen
Delta 857
smartphone en navigatie
-
-
Re: smartphone en navigatie
hallo Peter,
Als je in de zoekfunctie navionics app intikt dan krijg je 6 stukken die over deze app gaan.
ik neem aan dat de mannen die deze stukken op de site gezet hebben ook wel zullen reageren,
m.n Marc en Alex
succes, mvg aad boomman
Als je in de zoekfunctie navionics app intikt dan krijg je 6 stukken die over deze app gaan.
ik neem aan dat de mannen die deze stukken op de site gezet hebben ook wel zullen reageren,
m.n Marc en Alex
succes, mvg aad boomman
-
Hallo Peter,
Als je in de zoekfunctie "zeekaarten" intikt dan krijg je nog veel meer stukken over de navionics app er staan ook bij diverse stukken die verwijzen naar heel goede links.
succes, mvg aad
Als je in de zoekfunctie "zeekaarten" intikt dan krijg je nog veel meer stukken over de navionics app er staan ook bij diverse stukken die verwijzen naar heel goede links.
succes, mvg aad
-
Hallo,
Ik heb de Navionics app voor de Iphone.
Spotgoedkoop en even gedetailleerd als mijn kaartje in mijn GPS.
Op internet vind je demo's met de mogelijkheden die deze app biedt.
Let wel op: batterijverslindend als je hem ctu je lokatie laat opzoeken.
Gebruik dit enkel in noodgevallen en neem geen risico. Zorg steeds voor een goede GPS/plotter aan boord van je boot.
Als hulpmiddel in nood is dit fantastisch.
Mvg,
Mark
Ik heb de Navionics app voor de Iphone.
Spotgoedkoop en even gedetailleerd als mijn kaartje in mijn GPS.
Op internet vind je demo's met de mogelijkheden die deze app biedt.
Let wel op: batterijverslindend als je hem ctu je lokatie laat opzoeken.
Gebruik dit enkel in noodgevallen en neem geen risico. Zorg steeds voor een goede GPS/plotter aan boord van je boot.
Als hulpmiddel in nood is dit fantastisch.
Mvg,
Mark
-
Ik sluit mij volledig bij Mark aan.
Leuk voor nood....maar zorg voor deugdelijke apparatuur.
Grz Alex
Leuk voor nood....maar zorg voor deugdelijke apparatuur.
Grz Alex
e-tec rulez !!
-
Mannen bedankt voor de reactie, ik zal die navionicsapplicatie eens opzoeken.Het is niet de bedoeling om dit veel te gebruiken maar inderdaad als backup in noodgevallen is dit wel interessant. Wat bij mij de hoofdrede was om voor een smartphone te kiezen is dat je het weer en getijde kan raadplegen als je voor enkele dagen aan de kust bent en niet over internet beschikt. Zeker nu met dat wispelturig weer is het dan mogelijk toch te vertrekken en dan maar tegen de middag binnen te komen als de wind zou opsteken. Je beschikt tevens over een goede camera om mooie foto's te maken van de vangst. Mogelijkheden genoeg dus met zo'n toestel, nu nog er mee leren werken !
Peter
Delta 857
Peter
Delta 857
-
Ik heb de ap voor mijn iPad, maar volgens mij werkt het 100%.
Moet wel zeggen dat ik binnen de 12 nam blijf.
Voor nood heb ik mijn kompas, kaarten em good-old MK9.
Ik heb vorig jaar, de beruchte novemberdag met zicht van ongeveer nul, gemerkt dat op een lage snelheid ( minder dan 3 kn) de iPad de koers wel kwijt raakt en denkt dat je voor anker ligt (was toen ook wel verstandig geweest, was een computer-game spelen met een echte boot).
Groet, Bert
Moet wel zeggen dat ik binnen de 12 nam blijf.
Voor nood heb ik mijn kompas, kaarten em good-old MK9.
Ik heb vorig jaar, de beruchte novemberdag met zicht van ongeveer nul, gemerkt dat op een lage snelheid ( minder dan 3 kn) de iPad de koers wel kwijt raakt en denkt dat je voor anker ligt (was toen ook wel verstandig geweest, was een computer-game spelen met een echte boot).
Groet, Bert
Bert Douwma
Delta 1664
Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk
Delta 1664
Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk