boot verzekering

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Bram van Haaften

boot verzekering

Bericht door Bram van Haaften »

Hallo medevissers,

unigarant gaat stoppen met verzekeringen. De nieuw aangeboden verzekering gaat weer een flinke duit extra kosten. Ik heb een offerte opgevraagd bij fa.Clarijs &Learburg (adverteerd in de krant).
Eerste kontakten zijn trouwens prima. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Heeft iemand ervaringen met de verzekeringen van SON scheepsverzekeringen? Graag hoor ik van jullie.

Gr. Bram van Haaften
DELTA 1580
Marcel Oomen

Re: boot verzekering

Bericht door Marcel Oomen »

ik zeg......gewoon doen!

nee zonder flauwekul, prima geregeld,
betere verzekering voor je boot vind je niet.
grtz, marcel D.1013
rene de back

Bericht door rene de back »

Marcel Oomen schreef:ik zeg......gewoon doen!

nee zonder flauwekul, prima geregeld,
betere verzekering voor je boot vind je niet.
probeer ook eens interpolis, deze is nog goedkoper, een verzekering zoals son is ook prima mits er zich niets voor doet, kan je er boekdelen over schrijven, ook al laat je alles officieel uitvoeren door bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt of reparatie dan nog is de vraag of je de volle honderd procent uitbetaald krijgt.zakelijk zit ik ook bij deze verzekering. maar mijn kleine boot heb ik onder tussen bij interpolis onder gebracht. ik zelf ben niet zo heel wild van schepen onderlinge maar er is dan ook nog al wat de revu gepasseerd. :( :( . met emiel en collega zit het wel goed, maar komt er een geschil dan kunnen zei je ook niet verder helpen.
Jerry Van Tilborgh

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Bram,

Ik zit ook bij SON en heb ze al één keer nodig gehad. Alles werd vrij snel en keurig uitbetaald buiten je eigen risico dat je moet laten vallen (wij in belgie noeman dat franchise!!!), maar dat heb je natuurlijk bij elke verzekering, dus daar geen klagen over. Wat ik echter wel niet begrijp is dat mijn boot met inboedel "geloof" ik (moet ik even nakijken) voor 30.000€ all risk verzekerd is, maar er werd mij daar verteld dat hij bv. morgen in de fik of naar de kelder gaat, de boot op "dagwaarde" word uitbetaald, bv. 15.000-20.000€??? Waarom moet ik hem dan laten verzekeren op 30.000€??? Heeft iemand hier een plausibele uitleg voor?

Alvast bedankt

MVG jerry

PS: Rene scheelt die premie bij interpolis veel tov SON? En denk je ook nog aan mijn puntjes?
Ron Hermse

Bericht door Ron Hermse »

Jerry,

Dit is nu eenmaal in Nederland zo.
Als ik een auto van 10 jaar oud koopt die nieuw 50.000 euro was, krijg ik ook de dagwaarde terug en geen 50.000 euro......

Rene denk je ook aan mij??? :lol: :lol:
harrie cas

Bericht door harrie cas »

maar je moet wel over die €50,000 verzekerings premie betalen al is 20 jaar oud
Jerry Van Tilborgh

Ron,

Die puntjes heb jij toch allemaal al lang???? Of misschien toch nog niet allemaal??? Stuur me eens een mailtje prive als je wil over hoe het gaat met Erik en de visserij en dergelijke, kunnen we eens wat bij lullen!

MVG jerry
jcm van oers

Bericht door jcm van oers »

ben sinds een jaar ook naar interpolis gegaan ik heb gewoon op moeten geven wat alles
volgens mij nog waard was en dat is op de polis gezet en daar ben ik voor verzekerd
alleen de moter staat geen bedrag bij omdat de waarde daarvan ieder jaar zakt
maar de boot en de trailer heb ik gewoon tegen een tegen een redelijk bedrag verzekerd

mvg jac
Jerry Van Tilborgh

Omdat de verzekering toch een belangrijke zaak is, dus gisterten maar gelijk eens contact gehad met Emile van SON. Hij heeft me alles haarfijn uitgelegd hoe het in zijn werk gaat en het komt er dus op neer, dat het geen enkele zin heeft om je boot voor 50 of 100.000€ te laten verzekeren als de reeele waarde op dat moment van je boot maar 20.000€ bedraagt, omdat ze bij een incident maar de dagwaarde "op het moment zelf" uitbetalen bepaald door een schade expert! Dus hoe hoger het verzekert bedrag, hoe hoger de premie die je dus betaalt. Het komt er dus op aan om samen met je makelaar (of nog beter de schade expert van de maatschappij) een gulden middenweg te zoeken naar wat je spullen op het moment zelf nog waard zijn. Uiteraard is dat voor de eigenaar altijd veel hoger als voor de expert, maar uiteindelijk beslis je zelf hoe en wat.

Heb gisteren van Emile dan ook de goede raad gehad om je polis 2 of 3 jaarlijks te laten aanpassen, omdat de waarde van je spullen blijven zakken, en dus ook het verzekerd bedrag (en dus ook de premie!) zal en kan zakken!

MVG jerry
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Dit is met een auto toch identiek. Je krijgt bij een ongeval toch alleen maar de actuele huidige waarde van je wagen terugbetaald en toch nooit de aankoopprijs ; Zelfs niet als je wagen maar 1 dag oud is ! Idem dito met je huis en je inboedel. Laat je huis verzekeren voor 1 miljoen euro; bij brand word alleen de effectieve huidige waarde van inboedel en huis terugbetaald en dat kan een aardige slok op be borrel schelen !

E. Timmermans
Plaats reactie