Gisteren de zijruitjes van mijn Warrior gekit....op zich goed te doen maar zoals je weet smeer je die kit vaak uit naar daar waar je het gewoon niet hebben wilt en laat het zich vrij moeilijk verwijderen en worden de vlekken vaak alleen maar groter ....
Kreeg een tip van iemand om simpel met gebruik van "WD-40" (de bekende blauwe spuitbus) de overtollige kit te verwijderen, en voila.. dit werkte prima !!
Die smerige zwarte kitvegen lieten zich makkelijk van het witte polyester verwijderen zonder verder uit te smeren, alsook van je vingers...
Wellicht heeft iemand hier ook iets aan..
Groetjes
Ron Bout
Delta 1066
Sikaflex
-
Re: Sikaflex
zeker een goede tip. bedankt
-
Beste Ron,
Goede tip!
Voor mensen die willen afkitten gebruik volgende werkmethode:
Gewoon de beide zijden van de af te kitten voeg/naad met schilderstape afplakken.
Kitspuitmond op de juiste breedte schuin afsnijden.
Kit spuiten.
Met een lepel of siliconenvormpje of op maat geknipt stukje plastiek de overtollige kit verwijderen.
Tape verwijderen.
En met een natte (zeepsopje) vinger glad afstrijken.
Zo krijg je snel een vakkundig afgetikte voeg.
Zorg ook dat je steeds de juiste kit in de juiste omgeving gebruikt.
Mvg,
Mark
Goede tip!
Voor mensen die willen afkitten gebruik volgende werkmethode:
Gewoon de beide zijden van de af te kitten voeg/naad met schilderstape afplakken.
Kitspuitmond op de juiste breedte schuin afsnijden.
Kit spuiten.
Met een lepel of siliconenvormpje of op maat geknipt stukje plastiek de overtollige kit verwijderen.
Tape verwijderen.
En met een natte (zeepsopje) vinger glad afstrijken.
Zo krijg je snel een vakkundig afgetikte voeg.
Zorg ook dat je steeds de juiste kit in de juiste omgeving gebruikt.
Mvg,
Mark
-
Kit en ik geen gelukkige combinatie althans in de badkamer.. In de boot valt het mee dan gebruik ik andere kit 007 kit, kit en lijn in 1 super spul. bedankt voor de tips