Heeft er iemand een idee of je al dan niet een wateralmanak nodig hebt op zee, zowel belgisch of nederlands water? Kwam gisteren bij het opruimen van de boot nog zo'n ding tegen van seizoen 97/98!!! Ik dacht dat je het alleen nodig had op de oosterschelde en andere binnenwater, maar kan me ook vergissen, dus vandaar deze vraag. Die cursus van het vaarbewijs is al wel "heel"lang geleden.
MVG Jerry
Wateralmanak
-
Re: Wateralmanak
Zodra je kunt slapen aan boord met vaste slaapplaatsen moet je het regelement aan boord hebben. Op alle binnenwateren Deel 1 dus.
Ook op zee want je zult hem toch op het vaste land/haven in het water moeten doen en dan val je al onder de regelementen van het BPR.
groet Ries.
Ook op zee want je zult hem toch op het vaste land/haven in het water moeten doen en dan val je al onder de regelementen van het BPR.
groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Je bent verplicht aan te kunnen tonen, dat je de (bijgewerkte) van toepassing zijnde reglementen kan raadplegen. Dit geldt ook voor het handboek marifoon ( indien aanwezig). Ik heb het niet gecontroleerd, maar de watersportalmanak 2012 voorziet hier kennelijk in.
Dat betekent, dat je (indien natuurlijk ook WERKEND aan boord) die zaken ook digitaal op een PC beschikbaar mag hebben ( downloads bijv. op www.waterwinkel.nl ) of,
via mobiel of pc (bij een controle) online kunt raadplegen, bijv. via http://wetten.overheid.nl etc.
Google effe op internet en alles wordt duidelijk.
Groet,
Dre.
Dat betekent, dat je (indien natuurlijk ook WERKEND aan boord) die zaken ook digitaal op een PC beschikbaar mag hebben ( downloads bijv. op www.waterwinkel.nl ) of,
via mobiel of pc (bij een controle) online kunt raadplegen, bijv. via http://wetten.overheid.nl etc.
Google effe op internet en alles wordt duidelijk.
Groet,
Dre.
-
Geldt dit ook voor belgisch water dan?
MVG Jerry
MVG Jerry