vangstbeperking sportvisserij

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
chris lourdon

vangstbeperking sportvisserij

Bericht door chris lourdon »

Hoi,
Dit komt van TF .Misschien iemand die het artikel ook heeft gelezen en het hier op site wil plaatsen.

Wetsvoorstel om de illegale handel in vis tegen te gaan.
Voortaan nog maar 5 stuks kabeljauw of Zeebaars toegestaan.
Als er een lobby moest starten dan wel snel en beargumenteerd. Het lijkt me dat de baten van de zeehengelsport als zodanig wel veel groter moeten zijn als de illegale handel in vis.....sterker nog de z.g.n. lijnvissers zouden ongemoeid blijven zeker en hoe zit het met Charters en hun investeringen? Sportvisserij Nederland, federaties en een ieder die goede ideeen heeft, wat nu? Ja....het is een wetsvoorstel dus het is nog geen realiteit maar waar rook is is vuur!

Misschien dat we dan beter een heel jaar door op het zand vissen :(
vang ze
chris
Jerry Van Tilborgh

Re: vangstbeperking sportvisserij

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Chris,

Heb net dat mailtje ook gekregen met dat "bewuste" krantenknipseltje waarin dat voorstel uit Den Haag word gedaan! Ik heb het aan verschillende mensen doorgestuurd, misschien dat één van hen het hier kan plaatsen. Als dat er inderdaad doorkomt van 5 visjes de man, kunnen we wel stoppen!

MVG Jerry
Frans Salvo

Bericht door Frans Salvo »

Jerry,

dat is uiteindelijk ook de bedoeling hé, dat wij stoppen

of allemaal met pieren gaan vissen (niks mis mee trouwens maar niet mijn ding)

iemand interesse in de aankoop van een boot ? wacht nog effe; er komen er nog "een paar" te koop binnenkort

vissen ga ik zonder twijfel blijven doen; maar niet noodzakelijk nog met mijn boot....
Adriaan Pellens
Contacteer:

Bericht door Adriaan Pellens »

Hallo
Als dat zo zal zijn moet de Nederlandse overheid eens goed nadenken wat er met gullen gaat gebeuren.
Want we gaan een dagje vissen en de kleinere kabeljauw(gul) word op het einde v.d.dag terug over boord gegooid voor de meeuwen(dus visverspilling)en 5 grootste worden meegenomen.
Wat is vissen toch leuk.
delta 1606
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Chris,
ik zag in de middagpauze je bericht, schrok me zowat dood en heb meteen verlof genomen om e.e.a. bij elkaar te zoeken en hier te plaatsen.

Maar mannen, kijk dan verder elders onder de topic "ZEEBAARS beperkingen ", waar het verhaal al zo'n beetje begon......

Dan houden we alle info (en ik hoop nu eindelijk eens op vele kritieken en meningen ) een beetje bij elkaar.

Groet,
Dre.
Plaats reactie