vellingen
-
vellingen
wie weet wat voor soort vellingen ( dus van wat voor merk auto) passen op een pegatrailer?
wil ze nl. bij de sloop halen.
alvast bedankt.
wil ze nl. bij de sloop halen.
alvast bedankt.
grtz, marcel D.1013
-
Re: vellingen
Hallo Marcel,
Zeer waarschijnlijk van Mercedes, zou je nog even ter plekke moeten controleren.
succes, mvg Aad
Zeer waarschijnlijk van Mercedes, zou je nog even ter plekke moeten controleren.
succes, mvg Aad
-
Hey Marcel
Dat hangt een beetje af welk type peaga trailer ik denk 1350 kg en daar hebben ze ook nog 2 maten in
Groeten Erwin
Dat hangt een beetje af welk type peaga trailer ik denk 1350 kg en daar hebben ze ook nog 2 maten in
Groeten Erwin
-
Hoi marsel mischien is deze iets voor je kijk maar eens op http://www.webschop.busscher.nl gr v rien mark en sjaak. 

-
Hoi Marcel,
Je moet ook kijken naar de steek van de bouten dwz van het midden van de ene bout naar het midden van de andere bout(goed meten want het komt echt op millimeters).Opelvelgen zijn om de één of andere reden het meestvoorkoment.En kijk ook effe of het 4 of 5 gaatse velgen(as)
Je moet ook kijken naar de steek van de bouten dwz van het midden van de ene bout naar het midden van de andere bout(goed meten want het komt echt op millimeters).Opelvelgen zijn om de één of andere reden het meestvoorkoment.En kijk ook effe of het 4 of 5 gaatse velgen(as)
vang ze
chris
chris
-
Marcel
Kijk even onder je peaga trailer welke type wielen er onderstaan peaga bestaat alleen in 5 bouten
Groeten erwin
Kijk even onder je peaga trailer welke type wielen er onderstaan peaga bestaat alleen in 5 bouten
Groeten erwin
-
klopt chris,
de ( steek)maten weet ik, nl: 67-112-5-35 en 185/14 inch
maar van welke auto zouden deze kunnen zijn...
kan ze natuurlijk wel zo bestellen ( rien), maar liever van de sloop.
tis crisis , he',niet alleen op zee,maar ook hier in het zuiden.
ben dus flink aan het googlen, maar kan het zo niet vinden.
de ( steek)maten weet ik, nl: 67-112-5-35 en 185/14 inch
maar van welke auto zouden deze kunnen zijn...
kan ze natuurlijk wel zo bestellen ( rien), maar liever van de sloop.
tis crisis , he',niet alleen op zee,maar ook hier in het zuiden.
ben dus flink aan het googlen, maar kan het zo niet vinden.
grtz, marcel D.1013
-
ja erwin, maar op deze vellingen valt niets meer te lezen,Erwin Loopmans schreef:Marcel
Groeten erwin
ze zijn zo beroest geworden door het zout,
daarom wil ik ze, net als de schokbrekers en de remleidingen volledig vervangen voordat...
de vis weer terugkomt...

grtz, marcel D.1013
-
Nou Marcel, jij denkt dat ze nog terug zullen komen!!!!
Volgens mij is er geen haast nodig om die trailer op te knappen. Of misschien toch wel.............
Kreeg net een bericht van een andere Delta die afgelopen zaterdag een wedstrijd had van de vereniging Delta Marien ( Stellendam)
In het gebied rond de Maasvlakte is er gevist met 8 bootjes. De vangst 10 maatse visjes.
Voorlopig dus toch maar thuisblijven???????? Of je kunsten laten zien tijdens de volgende geplande viswedstrijd van onze vereniging. Zaterdag 10 maart as. Hier zullen dan de echte vissers kunnen laten zien wat ze kunnen.
groet,
Marcel
Volgens mij is er geen haast nodig om die trailer op te knappen. Of misschien toch wel.............
Kreeg net een bericht van een andere Delta die afgelopen zaterdag een wedstrijd had van de vereniging Delta Marien ( Stellendam)
In het gebied rond de Maasvlakte is er gevist met 8 bootjes. De vangst 10 maatse visjes.
Voorlopig dus toch maar thuisblijven???????? Of je kunsten laten zien tijdens de volgende geplande viswedstrijd van onze vereniging. Zaterdag 10 maart as. Hier zullen dan de echte vissers kunnen laten zien wat ze kunnen.
groet,
Marcel
-
Hallo Marcel,
Jij geeft de volgende maten: 67-112-5-35
67 = de naafopening
112= de boutsteek
5= aantal boutgaten
35= de E.T maat oftewel de diepte van de velg
Hoe ik aan Mercedes bent gekomen, op de volgende manier.
website van www.trailerplus.nl
naar boottrailer-wielen-losse velgen-bij 14 inch kijken bij artikel nr:4806 deze heeft precies de maten die jij opgeeft en daarachter staat vermeld Mercedes.
zodoende zeg ik zéér waarschijnlijk en nog even ter plekke controleren.
succes, mvg aad
Jij geeft de volgende maten: 67-112-5-35
67 = de naafopening
112= de boutsteek
5= aantal boutgaten
35= de E.T maat oftewel de diepte van de velg
Hoe ik aan Mercedes bent gekomen, op de volgende manier.
website van www.trailerplus.nl
naar boottrailer-wielen-losse velgen-bij 14 inch kijken bij artikel nr:4806 deze heeft precies de maten die jij opgeeft en daarachter staat vermeld Mercedes.
zodoende zeg ik zéér waarschijnlijk en nog even ter plekke controleren.
succes, mvg aad
-
hey aad ,
superbedankt,
nu nog even een sloopje opzoeken,nameten en weer wat uitgespaart.
geweldig.
marcel, wat zaterdag betreft , ik ben verhindert, maar wens jullie een hele fijne dag en een sportieve wedstrijd, zal idd een dag voor de 'echte' worden.
superbedankt,
nu nog even een sloopje opzoeken,nameten en weer wat uitgespaart.
geweldig.
marcel, wat zaterdag betreft , ik ben verhindert, maar wens jullie een hele fijne dag en een sportieve wedstrijd, zal idd een dag voor de 'echte' worden.
grtz, marcel D.1013
-
Hallo Marcel,
Let wel goed op!
Laat je niet verleiden om voor een Mercedes wiel van 15 inch te gaan,
het naafgat hiervan is n.l 66,6 mm i.p.v 67 mm, het scheelt niet veel maar het past niet op de trailer.
succes, mvg aad
Let wel goed op!
Laat je niet verleiden om voor een Mercedes wiel van 15 inch te gaan,
het naafgat hiervan is n.l 66,6 mm i.p.v 67 mm, het scheelt niet veel maar het past niet op de trailer.
succes, mvg aad
-
marcel informeer ook eventueel bij een caravanhandel ik denk dat je daar ook kans hebt
-
-
jongens,
heb de velgen al in orde,
en wil ze deze week op de trailer gaan zetten.
volgende vraag is nu:
wil de velgen gaan bewerken, waar zou ik ze het beste mee kunnen behandelen?
was zelf aan het denken aan een of andere tectielspray of teerspray of zoiets,
maar heb ook iets gehoord van zinkspray.
maakt niet uit hoe het er uitziet, als ze maar niet meer gaan roesten ivm het zoutwater.
wie heeft er hier enige ervaring mee?
baaj de weej; heb een set vellingen ( 4 stuks voor 50 euro) moeten kopen, heb er dus nog 2 over voor een pegatrailer zb1800/520 en hoef er niets aan te verdienen.
dus wie geinterressert is,
heb de velgen al in orde,
en wil ze deze week op de trailer gaan zetten.
volgende vraag is nu:
wil de velgen gaan bewerken, waar zou ik ze het beste mee kunnen behandelen?
was zelf aan het denken aan een of andere tectielspray of teerspray of zoiets,
maar heb ook iets gehoord van zinkspray.
maakt niet uit hoe het er uitziet, als ze maar niet meer gaan roesten ivm het zoutwater.
wie heeft er hier enige ervaring mee?
baaj de weej; heb een set vellingen ( 4 stuks voor 50 euro) moeten kopen, heb er dus nog 2 over voor een pegatrailer zb1800/520 en hoef er niets aan te verdienen.
dus wie geinterressert is,
grtz, marcel D.1013
-
Marcel,
je hebt het zelf al genoemd.
Eerst natuurlijk goed ontvetten, vervolgens zinkspray, dan tectylspray. De laatste loopt/trekt goed in de lasnaad tussen de boutplaat en de velg.
En als de wielen er dan toch af zijn, pak met de tectylspray meteen de asstompen en remtrommels mee.
Die zwarte wielen zijn nou niet meteen moeders mooiste, maar houden het wel langer vol....
Groet,
Dre.
je hebt het zelf al genoemd.

En als de wielen er dan toch af zijn, pak met de tectylspray meteen de asstompen en remtrommels mee.
Die zwarte wielen zijn nou niet meteen moeders mooiste, maar houden het wel langer vol....
Groet,
Dre.
-
ok dré,
heb effe gegoogled en je kan idd de tectylspray over de zinkspray spuiten, dus;
zo ga ik het doen..!
de zinkspray adviseerde ze me ook al bij de sloop, dus het moet wel goedkomen zo.
pak ook nog rest binnenin mee, en dan is alles weer in orde voor de komende 5-10 jaar.
nog bedankt,
heb effe gegoogled en je kan idd de tectylspray over de zinkspray spuiten, dus;
zo ga ik het doen..!
de zinkspray adviseerde ze me ook al bij de sloop, dus het moet wel goedkomen zo.
pak ook nog rest binnenin mee, en dan is alles weer in orde voor de komende 5-10 jaar.
nog bedankt,
grtz, marcel D.1013
-
Het binnenwerk ( op de remvlakken na ) van remplaat en -trommel op dezelfde wijze meepakken is helemaal goed Marcel !
Suc6.
Suc6.