Hoi Fran?ois.
Ik heb ook in die situatie gezeten en het heeft mij 3 maand en in totaal 375 euro gekost om de trailer in te voeren. En alleen maar omdat onze Belgische keuring strak aan hun reglement houd, 'tis te zeggen, aan de goesting van de persoon die moet keuren. Uit al de uitleg die ik toen kreeg, kon ik alleen maar besluiten dat er niemand op dat keuringsstation wist hoe het juist moest gebeuren !!
Ben wel tot 4 maal toe om andere papieren gestuurd, die uiteindelijk dan toch niet nodig waren. Ik had zelfs een kopietje van het plan van Pega zelf, met alle maten en gewichten enz. van die trailer. Maar dat werd weggewuifd en ze gingen alles zelf opmeten met hun rolmeterke

. Ik mocht zelfs eigenhandig' ter plaatse' een wiel helemaal demonteren om de remschoenen te laten opmeten

. Dus zorg maar dat je genoeg gereedschap bijhebt. Uiteindelijk, ondertussen al 3 maand, was er dan toch een snuggere die even ging kijken in een of ander bestand en die kwam tot de ontdekking dat die soort trailer al een PV. nr. had in Belgie. Plots alles ok en op 15 minuten gekeurd en inorde.
Dus, hou je vast aan je brettellen als je naar de keuring stapt en verwacht het onverwachte. O ja, ik ben in Geel geweest, dat is ??n van de twee stations die zo,n keuring mag doen. De andere weet ik niet meer.
Groetjes nog en sterkte
Willy d1157