Waar haal ik aas.
-
Waar haal ik aas.
Hallo Mensen,
Als ik straks een plaats bij Neeltje Jans kan krijgen wil ik vragen waar ik het beste tegen een redelijke prijs mijn aas kan halen. Pieren/zagers
Ik kom van Hoeven en rijd via de A58 naar Goes.
Sla bij Goes richting zeelandbrug net over het veerse meer links via N255 naar Neeltje Jans. Kan iemand mij vertellen waar onderweg? En tegen welke prijs, zijn er stekers die zo verkopen? Mijn Mailadres is riesdebruyn@hotmail.com
Bij voorbaat mijn dank.
Groet Ries.
Als ik straks een plaats bij Neeltje Jans kan krijgen wil ik vragen waar ik het beste tegen een redelijke prijs mijn aas kan halen. Pieren/zagers
Ik kom van Hoeven en rijd via de A58 naar Goes.
Sla bij Goes richting zeelandbrug net over het veerse meer links via N255 naar Neeltje Jans. Kan iemand mij vertellen waar onderweg? En tegen welke prijs, zijn er stekers die zo verkopen? Mijn Mailadres is riesdebruyn@hotmail.com
Bij voorbaat mijn dank.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Re: Waar haal ik aas.
hallo ries,
ik ging ( nu vis ik alleen nog maar met kunstaas) ze altijd hier halen: http://www.zeevisland.com/dixhoorn.htm
altijd perfect geregeld en in orde.
ik ging ( nu vis ik alleen nog maar met kunstaas) ze altijd hier halen: http://www.zeevisland.com/dixhoorn.htm
altijd perfect geregeld en in orde.
grtz, marcel D.1013
-
Ik haal mijn pieren en zagers in colijnsplaat of in kortgene adressen te vinden links in de kolom onder archief ZEEAAS ADRESSEN en mesheften zijn nog altijd te kopen bij seafarm was of nog altijd 3€ per kilo.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
De mensen die hier gereageerd hebben dank hiervoor, het ligt zeker op de route. Misschien zijn er ook stekers die denken, hé die Ries kan ik er wel bij gebruiken als klant, nou ik heb niet voor niets mijn mailadres er bij gezet. Mail me als je iets aan te bieden hebt.
Groet Ries.

Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Waar is de tijd gebleven, ik heb het nu over begin jaren tachtig. Als ik dan ging vissen gingen we zelf steken of we gingen naar de balie, een man in de van cootlaan in Roosendaal.
Dit was een man die eigenlijk van alles repareerde zoals wasmachines, aanhangwagentje, trailertje, noem maar op een soort manusje van alles. Nou deze man stak ook pieren en vroeg dan 15 gulden per kilo, zou nu € 6,80 zijn. Als ik dan naar ST Annaland reed waar toen mijn toerboot lag waar we wel eens mee gingen vissen en de Balie had niets zat er net voor Halsteren een aasverkoper met een bordje…… ZEEAAS TE KOOP….. Deze man was altijd aanwezig, dus je had altijd aas van privé stekers. Want je kunt nu wel naar een winkel gaan maar dan heb je aas waar toch al gauw 2—3 man aan moeten verdienen. Pas geleden belde ik iemand die zei dat een kilo pieren € 50 koste. Nou ik zei dat het nogal flink aan de prijs was, dat ik dan beter naar de slager kon gaan om de beste en duurste biefstuk die er is. Hij zei, nou dan doe je dat toch en wens ik je een goede vangst, nou dan moet je wel een beetje lachen bij jezelf. Maar goed de tijden zijn veranderd en daar kan niemand iets aan doen en das maar goed ook!! Dit heb ik zomaar geschreven omdat ik weer eens een slapeloze nacht had dat kun je aan het tijdstip wel zien. En wat doe je dan, eerst ga je wat lezen in de kranten op internet, en later ga je wat wegdromen naar vroeger tijden toen alles veeeeeeeeeel beter was. Maar dan ga ik in gedachten ook veel vis vangen maar dat zal wel bij gedachten blijven. Wens jullie een prettige ontwaking straks en ach, Ries gaat dadelijk toch maar weer proberen een paar uurtjes te slapen.
Groet Ries.
Delta 543.
Dit was een man die eigenlijk van alles repareerde zoals wasmachines, aanhangwagentje, trailertje, noem maar op een soort manusje van alles. Nou deze man stak ook pieren en vroeg dan 15 gulden per kilo, zou nu € 6,80 zijn. Als ik dan naar ST Annaland reed waar toen mijn toerboot lag waar we wel eens mee gingen vissen en de Balie had niets zat er net voor Halsteren een aasverkoper met een bordje…… ZEEAAS TE KOOP….. Deze man was altijd aanwezig, dus je had altijd aas van privé stekers. Want je kunt nu wel naar een winkel gaan maar dan heb je aas waar toch al gauw 2—3 man aan moeten verdienen. Pas geleden belde ik iemand die zei dat een kilo pieren € 50 koste. Nou ik zei dat het nogal flink aan de prijs was, dat ik dan beter naar de slager kon gaan om de beste en duurste biefstuk die er is. Hij zei, nou dan doe je dat toch en wens ik je een goede vangst, nou dan moet je wel een beetje lachen bij jezelf. Maar goed de tijden zijn veranderd en daar kan niemand iets aan doen en das maar goed ook!! Dit heb ik zomaar geschreven omdat ik weer eens een slapeloze nacht had dat kun je aan het tijdstip wel zien. En wat doe je dan, eerst ga je wat lezen in de kranten op internet, en later ga je wat wegdromen naar vroeger tijden toen alles veeeeeeeeeel beter was. Maar dan ga ik in gedachten ook veel vis vangen maar dat zal wel bij gedachten blijven. Wens jullie een prettige ontwaking straks en ach, Ries gaat dadelijk toch maar weer proberen een paar uurtjes te slapen.
Groet Ries.
Delta 543.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
- Beheerder
Was vroeger echt alles beter? ik dacht het niet!!!
Ja, er zat veel meer en grotere vis en het aas en de brandstof waren stukken goedkoper, maar dat was de biefstuk toen ook!.. en daar stopt het betere van vroeger als je het mij vraagt.
Onze boten zijn veel en veel beter en veiliger geworden, onze motoren en apparatuur zijn veel beter en betrouwbaarder geworden, onze visspullen zijn veel beter en vooral lichter en leuker om mee te vissen geworden. Ik heb ze nog staan hoor, de "toppers" uit de tachtiger jaren: de Ugly Stick uit één stuk, goed voor 30 of 50 pond... Toen werden die dingen door iedereen als "super" geklasseerd, nu is er geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om het zelfs maar in overweging te nemen om daar in de Zeeuwse wateren nog mee te vissen... Zo'n zware borstelstelen... Als je destijds geen BG90 op je hengel had staan was een sukkelaar... Als ik mag kiezen slinger ik toch liever een Penn Atlantis, een Shimano Stradic of een Twin Power rond! Vooral als er uit de hand gevist wordt.
Het is nu heel de week mooi weer, de lente is officieel begonnen en de visserij zal ook weer zienderogen aantrekken in de komende dagen/weken en dan is het leven weer fantastisch op die paar vierkante meter, dobberend ergens op het zilte...
Ja, er zat veel meer en grotere vis en het aas en de brandstof waren stukken goedkoper, maar dat was de biefstuk toen ook!.. en daar stopt het betere van vroeger als je het mij vraagt.
Onze boten zijn veel en veel beter en veiliger geworden, onze motoren en apparatuur zijn veel beter en betrouwbaarder geworden, onze visspullen zijn veel beter en vooral lichter en leuker om mee te vissen geworden. Ik heb ze nog staan hoor, de "toppers" uit de tachtiger jaren: de Ugly Stick uit één stuk, goed voor 30 of 50 pond... Toen werden die dingen door iedereen als "super" geklasseerd, nu is er geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om het zelfs maar in overweging te nemen om daar in de Zeeuwse wateren nog mee te vissen... Zo'n zware borstelstelen... Als je destijds geen BG90 op je hengel had staan was een sukkelaar... Als ik mag kiezen slinger ik toch liever een Penn Atlantis, een Shimano Stradic of een Twin Power rond! Vooral als er uit de hand gevist wordt.
Het is nu heel de week mooi weer, de lente is officieel begonnen en de visserij zal ook weer zienderogen aantrekken in de komende dagen/weken en dan is het leven weer fantastisch op die paar vierkante meter, dobberend ergens op het zilte...
-
ries ik nam m,n aas altijd bij pimmetje in de zegge profish heet z,n zaak altijd supervers aas en betaalbaar € 25,- de kilo voor pieren en de zagers ik dacht € 40,- de kilo weet het niet zeker maar als je bij pimmetje bestelt heb zo ook zeker AAS en het beste van het beste
-
Op de eerste plaats wil ik Harrie ook weer danken voor zijn reactie. Ik denk dat ik deze winkel wel weet. Koen…Vroeger was alles veeeeeeeeel beter was ook bedoeld met een knipoog. Wat Materialen betreft was het vroeger een stuk minder dan de dag van vandaag. Ik reed vroeger met VW busjes met die luchtgekoelde motors wat een ellende was dat. Maar je hebt me wel in verlegenheid gebracht hoor Koen....Ik ging een half jaar geleden naar Mario in St Willebrord en zei, Ik wil vier hele goede molens Mario… Nou, zei Mario …Ries, dit zijn hele goede en kwam aanzetten met vier BG 90 molens van Daiwa. Ik zo groots als een hond met zeven lu…nou ja van die dingen, en nou zegt Koen dat het zomaar la la molens zijn.
Allé vang ze en de beste groet van Ries.
Allé vang ze en de beste groet van Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Beste Ries,
Koen heeft gelijk.
Met een BG90 vis je niet. Te zwaar, te lomp, te traag.
Gisteren op zee voor het eerst in jaren nog eens heel even een BG90 in de hand gehad. Wat een ellendig ding.
Ter info:
We hebben ons trouwens te pletter gevangen. Pladijs, pladijs en nog eens pladijs. Soms ook een plaat van een bot. Maar het merendeel waren pladijzen tussen de 35 en 45 cm. Bij 200 stuks zijn we gestopt met tellen.
Om 15 uur al gestopt wegens een overvloed aan vis.
Mvg,
Mark
Koen heeft gelijk.
Met een BG90 vis je niet. Te zwaar, te lomp, te traag.
Gisteren op zee voor het eerst in jaren nog eens heel even een BG90 in de hand gehad. Wat een ellendig ding.
Ter info:
We hebben ons trouwens te pletter gevangen. Pladijs, pladijs en nog eens pladijs. Soms ook een plaat van een bot. Maar het merendeel waren pladijzen tussen de 35 en 45 cm. Bij 200 stuks zijn we gestopt met tellen.
Om 15 uur al gestopt wegens een overvloed aan vis.
Mvg,
Mark
-
Nou lekker dan geef ik een half jaar geleden dik 400 euro uit aan lompe dingen.
Maar waar ben je geweest Mark.
Groet Ries.
Maar waar ben je geweest Mark.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
nou ries,
ik vind zo'n daiwa toch niet verkeerd hoor,
je kunt met zwaar vissen toch lekker gewoon blijven doordraaien, niks mis mee.
alleen wat langzaam misschien, maar dat kan met kabeljauw best gunstig zijn.
nee, ik heb geen spijt van de aankoop van mijn daiwa, het zijn molens voor je leven, zo sterk.
eerder van mijn shimano twinpower 6000( made in malaysia) ,die loopt als een koffiemolen.
heb nu vanuit de vs een shimano sustain 8000 fe op de kop weten te tikken en daar heb ik echt geen spijt van, wat een snelle en krachtige molen, echt een plezier om mee te vissen.
maar goed, je daiwa's zijn mijns inziens toch echt geen miskoop,
ik vind zo'n daiwa toch niet verkeerd hoor,
je kunt met zwaar vissen toch lekker gewoon blijven doordraaien, niks mis mee.
alleen wat langzaam misschien, maar dat kan met kabeljauw best gunstig zijn.
nee, ik heb geen spijt van de aankoop van mijn daiwa, het zijn molens voor je leven, zo sterk.
eerder van mijn shimano twinpower 6000( made in malaysia) ,die loopt als een koffiemolen.
heb nu vanuit de vs een shimano sustain 8000 fe op de kop weten te tikken en daar heb ik echt geen spijt van, wat een snelle en krachtige molen, echt een plezier om mee te vissen.
maar goed, je daiwa's zijn mijns inziens toch echt geen miskoop,

grtz, marcel D.1013
-
beste mark zouden we mogen weten waar je die pladijzen gevangen hebt want hier is het maar magertjes gr d1069
-
Dan is het ook geen goedkope winkel. 400 € voor 4* een BG 90.
Die vind je aan 70 €/stuk ook.
De pladijzen heb ik gevangen op volle zee. 80 km vanuit NJ op een plaat.
Het was prachtig weer. Volop vis. Echt genieten.
Binnenkort is de baars er weer.
Hopelijk wordt het een mooi baarsjaar.
groetjes,
Mark
Die vind je aan 70 €/stuk ook.
De pladijzen heb ik gevangen op volle zee. 80 km vanuit NJ op een plaat.
Het was prachtig weer. Volop vis. Echt genieten.
Binnenkort is de baars er weer.
Hopelijk wordt het een mooi baarsjaar.
groetjes,
Mark
-
80 km vanuit Neeltje jans!Op open zee, en dan vanaf een of andere plaat! Volgens mij kan dat ome Ries en de meesten trouwens weleens een te warrig verhaal worden. Ik zie ze er zo een, twee, drie, nog niet zomaar heenvaren.
Maar toch mooi dat je zo goed gevangen hebt en een leuke dag hebt gehad.
Maar toch mooi dat je zo goed gevangen hebt en een leuke dag hebt gehad.
-
Beste Theo,
Het mag allemaal niet te gemakkelijk gaan in het leven he.
Vissen is een beleving. Alle weersites in het oog houden, de stromingen kennen en gebruiken, weten welke bodem er op welke stek is, de gedragingen van de verschillende vissoorten proberen te begrijpen, de boot onderhouden en van de nodige snufjes voorzien, verschillende soorten kunstaas proberen, uw hengel leren kennen, verschillende vistechnieken uitproberen, de apparatuur op de boot goed kennen en dan tenslotte proberen een visje te vangen. Alles aan deze zaken is leuk. Een visje vangen is slechts een klein stukje van het geheel. Voor mij absoluut niet het belangrijkste.
Vissen is een leerproces waarin je elk jaar nieuwe uitdagingen ontdekt. En dat maakt het zo boeiend.
Dat visje vangen is de bekroning van alle andere inspanningen en de bevestiging dat je goed bezig bent.
Onder de vissers zijn er nog veel te veel vangers die niet beseffen dat vangen niet vissen is. Juist daarom moet het allemaal niet te gemakkelijk gaan in het leven.
Vriendelijke groet,
Mark
Het mag allemaal niet te gemakkelijk gaan in het leven he.

Vissen is een beleving. Alle weersites in het oog houden, de stromingen kennen en gebruiken, weten welke bodem er op welke stek is, de gedragingen van de verschillende vissoorten proberen te begrijpen, de boot onderhouden en van de nodige snufjes voorzien, verschillende soorten kunstaas proberen, uw hengel leren kennen, verschillende vistechnieken uitproberen, de apparatuur op de boot goed kennen en dan tenslotte proberen een visje te vangen. Alles aan deze zaken is leuk. Een visje vangen is slechts een klein stukje van het geheel. Voor mij absoluut niet het belangrijkste.
Vissen is een leerproces waarin je elk jaar nieuwe uitdagingen ontdekt. En dat maakt het zo boeiend.
Dat visje vangen is de bekroning van alle andere inspanningen en de bevestiging dat je goed bezig bent.
Onder de vissers zijn er nog veel te veel vangers die niet beseffen dat vangen niet vissen is. Juist daarom moet het allemaal niet te gemakkelijk gaan in het leven.
Vriendelijke groet,
Mark
-
Het lijkt mij ook nog al een warrig verhaal, eerst 100 KM varen wordt 200 km en 1 op 1 is 200 liter diesel/benzine á 1,50/1,80 is toch we zullen de diesel pakken……………………..………………………………………………...........................................… € 300,00
200 KM auto een boot trekkend………1 op 8 = pakweg 40 liter ……………€ 60,00
Cursus om te leren praten met de vis en te leren te begrijpen………………………………………………………………......................€ 100,00
is toch zo,n € 460,00
Maar onze mark de visfluisteraar zal zeggen Ries het mag wat kosten,
En gelijk heeftie
Maar ik heb ook gehoord van de buurman, dat er iemand bij de meerkerk gister ook 60 scharren gevangen heeft. Dus ik wou dat mijn bootje klaar was maar dat duurt nog een dag of veertien.
Groet Ries
200 KM auto een boot trekkend………1 op 8 = pakweg 40 liter ……………€ 60,00
Cursus om te leren praten met de vis en te leren te begrijpen………………………………………………………………......................€ 100,00
is toch zo,n € 460,00
Maar onze mark de visfluisteraar zal zeggen Ries het mag wat kosten,
En gelijk heeftie

Maar ik heb ook gehoord van de buurman, dat er iemand bij de meerkerk gister ook 60 scharren gevangen heeft. Dus ik wou dat mijn bootje klaar was maar dat duurt nog een dag of veertien.
Groet Ries
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
ja, waar zijn die pladijzen gevangen, wie vangt heeft gelijk zeg ik altijd. En de een steek daar meer tijd in dan de ander dat is ook vissen. Sommige mensen hebben geheime wrakjes die vervolgens gewoon op de kaart staan. Soms is de bodem kleiig en soms is het zand. Wie vangt heeft gelijk.
Maar ja het is makkelijker om te proberen een coördinaat los te pulken van hij die gelijk heeft. Vissen is een beleving en soms wordt vissen vangen. Sommige mensen houden vast aan het oude vertrouwde andere mensen slaan hun eigen weg in daar zit het verschil. Ik vindt een gerookt makreeltje lekker maar ga er niet op uit om de hele dag makrelen te vangen en ik ben ook niet bereidt om daar uren voor in de auto te gaan zitten en dan nog even te vissen en dan weer uren in de auto zitten.
Het is in het noorden van het land moeilijk om zeebaars te vangen vanuit de boot terwijl ik ze vanaf de stranden van de waddeneilanden goed kan vangen? Zitten ze dan niet op onze wrakken ik denk het wel, ze zitten ook in Noorwegen en ze zijn daar neem dat van mij aan niet met het vliegtuig heen gegaan. Ik zal wel iets verkeerd doen 1 ding weet ik dat ik wleeens verkeerd doe met de motor aan over het wrak...... maar verder de tijd zal het leren.
Maar ja het is makkelijker om te proberen een coördinaat los te pulken van hij die gelijk heeft. Vissen is een beleving en soms wordt vissen vangen. Sommige mensen houden vast aan het oude vertrouwde andere mensen slaan hun eigen weg in daar zit het verschil. Ik vindt een gerookt makreeltje lekker maar ga er niet op uit om de hele dag makrelen te vangen en ik ben ook niet bereidt om daar uren voor in de auto te gaan zitten en dan nog even te vissen en dan weer uren in de auto zitten.
Het is in het noorden van het land moeilijk om zeebaars te vangen vanuit de boot terwijl ik ze vanaf de stranden van de waddeneilanden goed kan vangen? Zitten ze dan niet op onze wrakken ik denk het wel, ze zitten ook in Noorwegen en ze zijn daar neem dat van mij aan niet met het vliegtuig heen gegaan. Ik zal wel iets verkeerd doen 1 ding weet ik dat ik wleeens verkeerd doe met de motor aan over het wrak...... maar verder de tijd zal het leren.
-
Beste Ries,
Bedoel je nu dat je anderen 460€ moet betalen om mee te gaan vissen?
Dat is ook niet goedkoop.
Ik heb een dag vissen nog nooit uitgerekend en dat zak ik ook nooit doen.
Visgeluk is onbetaalbaar en dus niet te koop.
Veel succes.
Mvg,
Mark
Bedoel je nu dat je anderen 460€ moet betalen om mee te gaan vissen?
Dat is ook niet goedkoop.
Ik heb een dag vissen nog nooit uitgerekend en dat zak ik ook nooit doen.
Visgeluk is onbetaalbaar en dus niet te koop.
Veel succes.
Mvg,
Mark
-
Juist Mark het vraagt heel wat ervaring om een visje te vangen en geluk ja ok hoort er ook bij vangen doen we allemaal , ik heb gelukkig al supper dagen mogen meemaken maar het vraagt toch veeeeeel kennis en ervaring en alles goed voorbereiden in eerste plaats je boot ik heb al piraten aan de helling zien vertrekken en die roepen dan om het harst als ze in moeilijkheden zijn .
Mijn boot is nu op onderhoud trailer motor enz en dan kunnen we het seizoen met een gerust hart beginnen pech kun je natuurlijk altijd hebben,en voor het vissen denk ik nog een 4tal weken te vroeg
of lente weer moet nu goed aanhouden.
Tegen die tijd ben ik dan ook weer in topform en kunnen we er tegenaan.
Mijn boot is nu op onderhoud trailer motor enz en dan kunnen we het seizoen met een gerust hart beginnen pech kun je natuurlijk altijd hebben,en voor het vissen denk ik nog een 4tal weken te vroeg
of lente weer moet nu goed aanhouden.
Tegen die tijd ben ik dan ook weer in topform en kunnen we er tegenaan.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Wat een geheimzinnig doenerij voor een onozele schol? Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maar ik vermoed dat Mark vanuit Nieuwpoort vertrokken is. Ik heb van verschillende beroepsvissers vernomen dat de schol momenteel 3 dik op elkaar ligt daar op de kwintebank en omgeving voor Nieuwpoort. Dus als je schol wil vangen allen daarheen!!! Al blijft het wel knap van Mark dat hij er 200 kan vangen op de hengel!!!
Ries geen spijt hebben hoor jongen van die BG90's, zijn in mijn ogen ook nog altijd de beste molens voor de grond(vlakke zand)visserij, al heb je ze wel "schandalig" veel betaald. Ik lees dat jij in St.Annaland in de haven hebt gelegen? Ries jongen, ik heb daar 30 jaar op de camping gestaan 500m van de haven! Ik kan je alvast vertellen dat je er dan waarschijnlijk duizenden grote zeebaarzen bent voorbij gevaren daar achter restaurant "de lagune"!!! Daar kom ik later wel op terug.
MVG Jerry
Ries geen spijt hebben hoor jongen van die BG90's, zijn in mijn ogen ook nog altijd de beste molens voor de grond(vlakke zand)visserij, al heb je ze wel "schandalig" veel betaald. Ik lees dat jij in St.Annaland in de haven hebt gelegen? Ries jongen, ik heb daar 30 jaar op de camping gestaan 500m van de haven! Ik kan je alvast vertellen dat je er dan waarschijnlijk duizenden grote zeebaarzen bent voorbij gevaren daar achter restaurant "de lagune"!!! Daar kom ik later wel op terug.
MVG Jerry
-
ja jerry daar zitten de baarzen in het stroompje net voor het kopje.wat uurkes gemaakt daar.
-
Ja Harrie,
Waar is de goeie oewe tijd gebleven??? Nu is daar geen "zilveren" schub meer te vangen, en staat alles heel de zomer vol met kreeftenkubben!!! Jammer, één van de beste baarsplekken gewoon naar de klote geholpen!!
Jerry
Waar is de goeie oewe tijd gebleven??? Nu is daar geen "zilveren" schub meer te vangen, en staat alles heel de zomer vol met kreeftenkubben!!! Jammer, één van de beste baarsplekken gewoon naar de klote geholpen!!
Jerry
-
Nou Ries heeft een vergissing gemaakt, toen ik de molens kocht heb ik wat lood en onderlijnen er bij gekocht, ik heb € 95 per stuk betaald compleet met draad er op.
En ik ben blij dat er toch mensen zijn die hem niet afkeuren, want ik ben naar mijn boot geweest vandaag en beste mensen wat wordt hij mooi. Er komt een mooie nieuwe schroef op van brons/messing De Cummins 6 cilinder heeft een super beurt gehad, De boot is buiten en binnen gepoetst en in de was gezet want hij ligt heel het jaar op zout water. Nieuwe antiefouling en anodes, Compleet in de nieuwe belettering. Het enige nadeel van zo’n 6 cilinder is dat hij meer lust dan de baas zelf. En das nie zoe leuk.
Dus als ik ook nog nieuwe molens had moeten kopen was het niet zo best geweest want na dit alles is het zo, dat als ik in mijn portemonnee kijk, schieten de tranen in mijn schoenen. Maar het voordeel is wel dat ik er alles aan gedaan heb om geen gesodemieter te krijgen. Zou het nou werkelijk zo zijn dat ik vele baarzen voorbij heb gevaren Jerry, Ik heb er nooit een gevangen wat heb ik dan altijd zo verkeerd gedaan, ben ik waarschijnlijk een verschrikkelijke kluns.
Nou ik ga nu bij Piet Bouwman bij Neeltje Jans liggen en denk daar begin april te zijn. Ik heb me vast voorgenomen om dit jaar er voor te gaan, heb vele goede inlichtingen van verschillende vissers gehad, en hoop vele visjes te vangen zowel binnen als buiten. Als het goed gaat ben ik in april toch zeker bij de viswedstrijd en ik ga er zeker vele van jullie zien tenminste als het doorgaat. Dus tot later zullen we maar zeggen.
Groet, Pescador Ries.
Delta 543.

Groet, Pescador Ries.
Delta 543.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
ik vind het het ook wat veel en zeker gezien de afmetingen maar ik zeg niet dat het niet kan maar ik vraag me af of je zover gaat varen speciaal voor de schol of dat h
et op de wrakken niets is en geluk hebt om op zo een stek te komen en dan nog zoveel te vangen en dat op 80 kilometer
et op de wrakken niets is en geluk hebt om op zo een stek te komen en dan nog zoveel te vangen en dat op 80 kilometer
-
hey jerry is zag een tydje geleden dat je boot te koop stond op 2e hands en is het nog gelukt om hem te verkopen wil je nu nog groter of ga je weer voor een trailerbare boot groetjes harrie
-
ZEG jERRY HOE OUD BEN JE DAN ALS JE DAAR DAN AL 30
Zeg Jerry hou oud ben jij dan als je al 30j op de camping staat daar en al je ervaring dat was dan wel met ma en pa zeker lol.
Zeg Jerry hou oud ben jij dan als je al 30j op de camping staat daar en al je ervaring dat was dan wel met ma en pa zeker lol.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Hé Mario,
Ik ben daar "blijkbaar" 36 jaar geleden op een zwoele zomernacht op zeeuwse bodem verwekt!!! Ik heb daar toch bijna 30 jaar alle dijken en kreken afgestruind, en met de boot (ik had al sneller een boot dan een auto!) heel de schelde van "flupland" tot yerseke en de kering aan toe heel wat keertjes afgevaren, dus die schelde ken ik wel.
Harrie,
Mijn boot ga ik bij houden ondanks dat ik een "zeer" goed bod had gehad (en waarschijnlijk nooit meer ga krijgen) maar ja, je leest de vangstberichten ook, dus waarom nog groter gaan. Ik vaar nu zaterdag mijn boot over van breskens naar zeebrugge, en ga daar voor een paar jaar liggen. Zal daar wel proberen om mijn visje te vangen, maar de gouden jaren zijn voorbij jong!!!
Jerry
Ik ben daar "blijkbaar" 36 jaar geleden op een zwoele zomernacht op zeeuwse bodem verwekt!!! Ik heb daar toch bijna 30 jaar alle dijken en kreken afgestruind, en met de boot (ik had al sneller een boot dan een auto!) heel de schelde van "flupland" tot yerseke en de kering aan toe heel wat keertjes afgevaren, dus die schelde ken ik wel.
Harrie,
Mijn boot ga ik bij houden ondanks dat ik een "zeer" goed bod had gehad (en waarschijnlijk nooit meer ga krijgen) maar ja, je leest de vangstberichten ook, dus waarom nog groter gaan. Ik vaar nu zaterdag mijn boot over van breskens naar zeebrugge, en ga daar voor een paar jaar liggen. Zal daar wel proberen om mijn visje te vangen, maar de gouden jaren zijn voorbij jong!!!
Jerry