Twee collega's verdronken Blankenberge
-
Twee collega's verdronken Blankenberge
Een bijzonder triest bericht, wat het altijd sluimerende gevaar van onze hobby maar weer eens aangeeft.
Ik hoop dat de 2e man snel wordt gevonden en het onderzoek nog iets van een oorzaak prijsgeeft.
Was het een boot met Deltanr.?
Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.
Groet,
Dre.
Ik hoop dat de 2e man snel wordt gevonden en het onderzoek nog iets van een oorzaak prijsgeeft.
Was het een boot met Deltanr.?
Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.
Groet,
Dre.
-
Re: Twee collega's verdronken Blankenberge
Het zal een probleem zijn om te achterhalen wat er echt gebeurd is ,een hele opgave om dit te verwerken voor de familie en hopelijk word de tweede man vlug gevonden.
Wij wensen de families veel sterkte in deze moeilijke dagen.
Wij wensen de families veel sterkte in deze moeilijke dagen.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Volgens de geruchten in zeebrugge vermoed men, dat de heren bij het te water laten van hun boot de "stop" er vergeten in de draaien zijn? Bij het varen dus geen probleem, maar bij het voor anker liggen loopt het bootje vol met alle gevolgen vandien. Het zag er mij geen jonge (maar eerder oude?) boot uit, dus de vraag is of er een bilgepomp aan boord was, en zo ja of ze werkte? Ook van een reddingsvlot geen spoor te bekennen? Zouden ze van mijn part gerust "VERPLICHT" mogen maken net zoals reddingsvesten aan boord!!!
Jerry
Jerry
-
Wordt inderdaad tijd. Maar wel met een hydraustatisch release.
Ondanks dat, toch een trieste zaak.
Ondanks dat, toch een trieste zaak.
-
Er was geen wind , geen stenen of rotsen in de buurt , geen ondiepte en dan zoveel schade aan de boot door een vergeten stop?
Zie hoe de motor er bij hangt???
Zie hoe de motor er bij hangt???
-
Naar het schijnt is de boot met een zeilboot in aanvaring dekomen er moet een flink gat in de boot zitten
Groeten Erwin
Groeten Erwin
-
Het doet eigenlijk niet ter zake hoe of wat en zeker niet geruchten ik stel mij ook vele vragen en nadien zijn de comentaren legio een vlot op zo een klein bootje enz ?wat ik mij ook al regelmatig gerealiseerd heb en afvraag is het niet nuttig om in de winter een drijfpak te dragen en of een zelfopblaasbaar reddings vest aan te doen heta zou een stukje helpen? en geen waadpak aanhouden op de boot zoals mijn vismaat altijd doet vind ikzelf ongehoord we kunnen lullen en blijven lullen dit is een drama en stemt tot nadenken en het is om stil van te worden.
Hopelijk gebeurd dit zelden of nooit meer en nogmaals sterkte voor de Families.
Hopelijk gebeurd dit zelden of nooit meer en nogmaals sterkte voor de Families.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Gat is veroorzaakt door de bergers....
-
En waar is die zeilboot dan vluchtmisdrijf of wat dat zou nog erger zijn.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Mario,
Een drijfpak of reddingsvest is zeker een plus (en misschien wel noodzakelijk)!!! Maar vergeet niet dat je "ook met drijfpak" of "reddingsvest" het met deze watertemperaturen maar hooguit 5-10-15 minuten (naargelang hartconditie) volhoud! Als jij met je beekman of ik met mijn boot ergens op vaar, of een serieuze aanvaring krijg gaan we allebei binnen de x-aantal minuten naar de kelder, MAAR er is echter één verschil, ik kan "misschien" op die paar minuten (en daar ga ik toch vanuit) mijn vlot nog overboord zetten en heb ik alsnog een tweede boot en droge voetjes!!!
Ik gebruik een gouden regel: als ik onder de kust vis, ligt mijn vlot gewoon grijpens klaar in de visbun, luik open, vlot nemen, overboord en aan het touw trekken en klaar. Als ik naar de wrakken ga en in het donker vertrek, neem ik het in de haven al uit de visbun en leg ik het al grijpklaar ergens op het visdek uit de weg, maar wel binnen 5 sec bereikbaar!
Hoe vaak zie je s'ochtends of s'nachts niet beroepsvissers varen, en oh ja, die hebben allemaal een "zeer" duur vlot in een container ergens op het dak aan boord, "MAAR" wel met 2 of 3 hangslotjes aan in gesloten toestand tegen diefstal!!! Ik wil de eerste nog tegenkomen die in het donker, in paniek op een zinkende boot eerst nog met drie sleuteltjes zijn vlot bereikbaar gaat maken??? Toch dingen om over na te denken, niet? Mijn vlot weegt ook +/-50kg en is vrij groot en log, en neemt inderdaad wat plaats in voor andere dingen, maar ben toch blij dat ik het aan boord heb, al hoop ik het "nooit" te hoeven gebruiken! En ja, een keuring kost zo +/-250€, maar dat kost een goede hengel ook!!!!! Tis maar waar je prioriteiten liggen, toch?
PS: Ron stuur mij eens een mailtje, ik hoor "onrustwekkende" dingen over Eric?
Jerry D664
Een drijfpak of reddingsvest is zeker een plus (en misschien wel noodzakelijk)!!! Maar vergeet niet dat je "ook met drijfpak" of "reddingsvest" het met deze watertemperaturen maar hooguit 5-10-15 minuten (naargelang hartconditie) volhoud! Als jij met je beekman of ik met mijn boot ergens op vaar, of een serieuze aanvaring krijg gaan we allebei binnen de x-aantal minuten naar de kelder, MAAR er is echter één verschil, ik kan "misschien" op die paar minuten (en daar ga ik toch vanuit) mijn vlot nog overboord zetten en heb ik alsnog een tweede boot en droge voetjes!!!
Ik gebruik een gouden regel: als ik onder de kust vis, ligt mijn vlot gewoon grijpens klaar in de visbun, luik open, vlot nemen, overboord en aan het touw trekken en klaar. Als ik naar de wrakken ga en in het donker vertrek, neem ik het in de haven al uit de visbun en leg ik het al grijpklaar ergens op het visdek uit de weg, maar wel binnen 5 sec bereikbaar!
Hoe vaak zie je s'ochtends of s'nachts niet beroepsvissers varen, en oh ja, die hebben allemaal een "zeer" duur vlot in een container ergens op het dak aan boord, "MAAR" wel met 2 of 3 hangslotjes aan in gesloten toestand tegen diefstal!!! Ik wil de eerste nog tegenkomen die in het donker, in paniek op een zinkende boot eerst nog met drie sleuteltjes zijn vlot bereikbaar gaat maken??? Toch dingen om over na te denken, niet? Mijn vlot weegt ook +/-50kg en is vrij groot en log, en neemt inderdaad wat plaats in voor andere dingen, maar ben toch blij dat ik het aan boord heb, al hoop ik het "nooit" te hoeven gebruiken! En ja, een keuring kost zo +/-250€, maar dat kost een goede hengel ook!!!!! Tis maar waar je prioriteiten liggen, toch?
PS: Ron stuur mij eens een mailtje, ik hoor "onrustwekkende" dingen over Eric?
Jerry D664
-
Hallo,
Intriest wat er gebeurd is en mijn oprechte medeleven aan de familie.
Een vlot is een oplossing. Een goed geschuimde boot kan ook al veel ellende voorkomen.
Maar ondanks alle voorzorgen blijft het een gevaarlijke hobby waarbij je beter geen enkel risico kan nemen.
Groet,
Mark
Intriest wat er gebeurd is en mijn oprechte medeleven aan de familie.
Een vlot is een oplossing. Een goed geschuimde boot kan ook al veel ellende voorkomen.
Maar ondanks alle voorzorgen blijft het een gevaarlijke hobby waarbij je beter geen enkel risico kan nemen.
Groet,
Mark
-
Mijn deelneming aan de familie. De juiste toedracht zullen we wel nooit weten maar eea zal toch plotseling moeten gebeurd zijn, vermoed ik. Anders ga je toch alarm slaan op kanaal 16 of via GSM
noch vuurpijl noch rook of wat dan ook...
(ze zaten amper 5 km van de kust af : dus normaal gezien binnen bereik);
ik vermoed een grondzee of een verkeerde manipulatie bij ophalen van anker.
Ik heb geen ervaring met een vergeten stop, maar dit gaat toch niet razendsnel dacht ik.
Blijft in ieder geval een heel intrieste zaak en zet ons allemaal weer met beide voeten op de grond !
Ik ben in ieder geval tevreden dat ik mijn reddingsvlot heb.
noch vuurpijl noch rook of wat dan ook...
(ze zaten amper 5 km van de kust af : dus normaal gezien binnen bereik);
ik vermoed een grondzee of een verkeerde manipulatie bij ophalen van anker.
Ik heb geen ervaring met een vergeten stop, maar dit gaat toch niet razendsnel dacht ik.
Blijft in ieder geval een heel intrieste zaak en zet ons allemaal weer met beide voeten op de grond !
Ik ben in ieder geval tevreden dat ik mijn reddingsvlot heb.
-
Mijnen boot is in alle geval geschuimd in hoever dat ook zal helpen heb verleden zomer in spanje een aanvaring gehad met een maanvis meestal zie je ze aan de oppervlakte met een vin zwaaien maar deze zat een stukje onder water en ik had hem niet gezien tegen 20kn erover maar wel tegen het staartstuk van de motor die onmiddellijk naar boven klapte en verder niets was wel schrikken.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Ook van mijn zijde sterkte voor deze families vanuit Portugal.
Ik heb helemaal niets meegekregen van dit ongeluk, maar ik zie wel aan het schrijven dat er nog een vermiste is. Voor deze man vrees ik met grote vrezen met dit koude water, en zoals ik zie 4 km uit de kant. Ben ook heel erg benieuwd hoe dit is gebeurd…. want is het gebeurd met uitvaren of na een visdag. De ene keer is het dat een vissersschip iemand overvaart, de andere keer ligt iemand bij een wrak en komt er een groot schip recht op je afvaren als je niet maakt dat je snel wegkomt, wordt je overvaren tot twee maal toe door het zelfde schip, nu dit weer, en dat allemaal in die 8 maanden dat Ries weer een bootje aangeschaft heeft. Nee ik zie wel dat het steeds leuker wordt op het water.
Ries.
Ik heb helemaal niets meegekregen van dit ongeluk, maar ik zie wel aan het schrijven dat er nog een vermiste is. Voor deze man vrees ik met grote vrezen met dit koude water, en zoals ik zie 4 km uit de kant. Ben ook heel erg benieuwd hoe dit is gebeurd…. want is het gebeurd met uitvaren of na een visdag. De ene keer is het dat een vissersschip iemand overvaart, de andere keer ligt iemand bij een wrak en komt er een groot schip recht op je afvaren als je niet maakt dat je snel wegkomt, wordt je overvaren tot twee maal toe door het zelfde schip, nu dit weer, en dat allemaal in die 8 maanden dat Ries weer een bootje aangeschaft heeft. Nee ik zie wel dat het steeds leuker wordt op het water.
Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Zelf ook al wat meegemaakt, we liggen bij stavenisse aan de overzijde van het kabelbord in de buurt en zitten lekker in de kuip. Komt er een zeiljacht aan nou je kijkt er naar, je blijft kijken, omdat hij precies op ramkoers ligt . Op een gegeven moment zeg ik tegen mijn vrouw hij zal me toch wel zien zeker, toen hij dan ook een 20-30 meter van me vandaan was zei ik tegen de vrouw hij ziet me dus niet, kwam recht op me af, nou ik zette beide handen aan de mond en liet een grote brul, hij gooide zijn roer om en scheerde ik denk twee meter achter me langs en wel 10 keer sorry roepende. Nou ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij beter uit moest kijken, zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Eerst wens ik de familie veel sterkte bij dit tragisch ongeval.
Ik persoonlijk vind het veiliger samen met een andere boot uit te varen.
Wanneer er dan iets gebeurd ben je ook sneller geholpen.
Niet altijd heb je tijd om de kustwacht op te roepen of je reddingsvlot overboord te zetten.
De opvolger van mijn jumbo is bijna klaar en wie dan zin heeft om samen uit te varen mag het mij altijd laten weten.
Tot ziens in ouddorp
Frank
delta 284
Ik persoonlijk vind het veiliger samen met een andere boot uit te varen.
Wanneer er dan iets gebeurd ben je ook sneller geholpen.
Niet altijd heb je tijd om de kustwacht op te roepen of je reddingsvlot overboord te zetten.
De opvolger van mijn jumbo is bijna klaar en wie dan zin heeft om samen uit te varen mag het mij altijd laten weten.
Tot ziens in ouddorp
Frank
delta 284
Groeten
Delta 284
Theunissen Frank
Delta 284
Theunissen Frank
-
mijn idee frank,
vissen doe ik liever alleen , maar beter is toch altijd nog twee bootjes uit te varen.
er kan zoveel gebeuren, waar ( meestal) niet over word nagedacht.
sterkte aan beide families,
vissen doe ik liever alleen , maar beter is toch altijd nog twee bootjes uit te varen.
er kan zoveel gebeuren, waar ( meestal) niet over word nagedacht.
sterkte aan beide families,
grtz, marcel D.1013
-
Hallo
De opgegeven golfhoogte voor zaterdag was 130 tot 240 meter.Info kustweerbericht
Het was voornamelijk deining.
Heb zelf zaterdag gevist en er stond veel golf .
Je kan je ook afvragen of je met een klein bootje dan de zee op moet gaan .
Blijft natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Zie de laatse jaren vaak kleine bootjes op dagen dat het eigenlijk voor deze bootjes niet te doen is.
Bij dit ongeluk moet ik denken aan 2 jaar geleden bij ouddorp toen zijn er ook 2 duitsers verdronken MAAAAAAAAAr ze gingen er effe uit bij windkracht 6.
Sorry maar dat is vragen om problemen.
De opgegeven golfhoogte voor zaterdag was 130 tot 240 meter.Info kustweerbericht
Het was voornamelijk deining.
Heb zelf zaterdag gevist en er stond veel golf .
Je kan je ook afvragen of je met een klein bootje dan de zee op moet gaan .
Blijft natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Zie de laatse jaren vaak kleine bootjes op dagen dat het eigenlijk voor deze bootjes niet te doen is.
Bij dit ongeluk moet ik denken aan 2 jaar geleden bij ouddorp toen zijn er ook 2 duitsers verdronken MAAAAAAAAAr ze gingen er effe uit bij windkracht 6.
Sorry maar dat is vragen om problemen.