Al geruime tijd volg ik op de side "visserijnieuws.punt.nl" de berichten en nieuwtjes. Dat deze side zich richt tot de beroepssector is vrij duidelijk. Ik heb me een paar gemengd in de forums en kreeg nogal vlug "gepeperde" krietieken terug als ik het aandurfde om zelf kritiek te leveren.
Er wordt daar onder andere beweert dat "vanuit de zuid = NJ en Roompot" er 100 dagen per jaar telkens 100 sportvisboten vertrekken met telkens 10 sportvissers op en die vangen iedere dag 10 kisten kabeljauw. De optelsom maak je zelf maar...
Op deze side werd er ook kritiek gegeven op de ING omdat deze alleen nog leningen wil geven aan "duurzame" visserij; ik heb het geriskeerd om daar aan te geven dat duurzame visserij niet alleen een kwestie van minder olie-verbruik is, maar dat het toch ook wel nodig is dat de discards worden teruggerongen; voor 1 kg aangelande vis wordt er 8 kg vermoord door de bokken.
Ik moet toegeven dat de beheerders van die side hun werk goed doen : en krijg nu de boodschap : "je bent geblocked, kom volgend jaar maar terug".
Leuk dus maar toont wel aan dat ze zich bewust zijn van hun eigen slachting.
Vind het wel knap jammer dat ik de side niet meer kan volgens; staan een boel leuke filmpjes op.
kritiek op visserijnieuws.punt.nl
-
-
Re: kritiek op visserijnieuws.punt.nl
Heb het zelfde met een kaartplotterforum punt en el.
Ban forever
Wat doe je ook zo kritisch te wezen man !
hendrik
Ban forever
Wat doe je ook zo kritisch te wezen man !
hendrik