Gezouten pieren

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mario Wauters

Gezouten pieren

Bericht door Mario Wauters »

Ik lees regelmatig van mensen die vissen met gezouten pieren en zagers tappen enz graag hierover wat meer informatie hoe doe we dit en hoe bewaar je ze dan verder.
elpescador

delta 1518
frank theunissen

Bericht door frank theunissen »

Zeer goede vraag Mario,dat vroeg ik mij feitelijk ook al af.
Groeten
Frank
van nuffel tom

Bericht door van nuffel tom »

ik heb gehoord dat je de pieren moet uitknijpen en dan gewoon in het zout rollen
dit heb ik eens gedaan en ze dan in de vriezer gestoken maar vond dit geen succes ,dus ik ben ook eens benieuwd wat andere zeggen
grt tom van nuffel d.611
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Pieren - welke nog in behoorlijk staat zijn - na een dagje vissen in z??r veel zout wentelen en gewoon wachten tot deze volledig opgezouten zijn (pieren zijn dan nog half zo groot, volledig leeggelopen en een beetje rubberachtig. De pieren verder in zout blijven bewaren, deze blijven maaaaaaanden goed.
Marcel Brevé

Bericht door Marcel Brevé »

Zo doe ik het ook Peter.

Kranten in een bakje. Pieren erop.
Zoveel zout erover dat ze goed wit zien.

Na een dag kranten vervangen omdat die het vocht uit de pier heeft opgenomen. Een beetje nieuw zout erop. Indien nodig nog een keer herhalen. Ze zijn dan als rubber. Best gekoeld in het zout bewaren. Dit aas is erg lang houdbaar. Let wel op dat de pieren en het zout niet te nat blijft/wordt omdat dan na verloop van tijd de pier slapper wordt en niet zo makkelijk meer op de haak gaat.

De zoute pier heeft maar 1 nadeel. Er moeten meestal wel wat meer deze piertjes op een haak. Zeker voor schar en wijting is de zoute pier een zeer goed aas.

Groeten,

Marcel Brev?
D 1566
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

maaaar zo moet je je duurbetaalde pieren niet weggooien en tegenwoordig is het leven al zo duur.
elpescador

delta 1518
cor de vet

ziepieren

Bericht door cor de vet »

ik doe het al jaren,als we een zeeviswedstrijd hebben biets ik overal de overgebleven zeepieren,goed aas vis er mee in Denemarken.Over gehouden aas vries ik zo weer in. :lol:
de omschrijving hoe het moet staat op robsvisserij.nl
:lol:
Plaats reactie