Gezouten pieren
-
Gezouten pieren
Ik lees regelmatig van mensen die vissen met gezouten pieren en zagers tappen enz graag hierover wat meer informatie hoe doe we dit en hoe bewaar je ze dan verder.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
-
-
Pieren - welke nog in behoorlijk staat zijn - na een dagje vissen in z??r veel zout wentelen en gewoon wachten tot deze volledig opgezouten zijn (pieren zijn dan nog half zo groot, volledig leeggelopen en een beetje rubberachtig. De pieren verder in zout blijven bewaren, deze blijven maaaaaaanden goed.
-
Zo doe ik het ook Peter.
Kranten in een bakje. Pieren erop.
Zoveel zout erover dat ze goed wit zien.
Na een dag kranten vervangen omdat die het vocht uit de pier heeft opgenomen. Een beetje nieuw zout erop. Indien nodig nog een keer herhalen. Ze zijn dan als rubber. Best gekoeld in het zout bewaren. Dit aas is erg lang houdbaar. Let wel op dat de pieren en het zout niet te nat blijft/wordt omdat dan na verloop van tijd de pier slapper wordt en niet zo makkelijk meer op de haak gaat.
De zoute pier heeft maar 1 nadeel. Er moeten meestal wel wat meer deze piertjes op een haak. Zeker voor schar en wijting is de zoute pier een zeer goed aas.
Groeten,
Marcel Brev?
D 1566
Kranten in een bakje. Pieren erop.
Zoveel zout erover dat ze goed wit zien.
Na een dag kranten vervangen omdat die het vocht uit de pier heeft opgenomen. Een beetje nieuw zout erop. Indien nodig nog een keer herhalen. Ze zijn dan als rubber. Best gekoeld in het zout bewaren. Dit aas is erg lang houdbaar. Let wel op dat de pieren en het zout niet te nat blijft/wordt omdat dan na verloop van tijd de pier slapper wordt en niet zo makkelijk meer op de haak gaat.
De zoute pier heeft maar 1 nadeel. Er moeten meestal wel wat meer deze piertjes op een haak. Zeker voor schar en wijting is de zoute pier een zeer goed aas.
Groeten,
Marcel Brev?
D 1566
-
-
ziepieren
ik doe het al jaren,als we een zeeviswedstrijd hebben biets ik overal de overgebleven zeepieren,goed aas vis er mee in Denemarken.Over gehouden aas vries ik zo weer in.
de omschrijving hoe het moet staat op robsvisserij.nl

de omschrijving hoe het moet staat op robsvisserij.nl