Brand bootstalling Kamperland

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Eddy Claes

Bericht door Eddy Claes »

Hallo,

ik vroeg mij maar af of er nog schadegevallen van de brand in de bootstalling te Kamperland zijn die nog steeds niet afgehandeld zijn zo als bij ons.
Even een korte schets: wij zijn, zoals de meesten onder ons veronderstel ik verzekerd bij DMW.
Dus na de brand van 30 juli een aangifteformulier voor de schade toegestuurd gekregen door DMW.
Dit netjes ingevuld teruggestuurd en ook bericht gekregen dat expertisebureau Vijzelaer aangesteld was door Unigarant om de zaak verder zo snel mogelijk af te handelen.
Na de toestemming gekregen te hebben onze boot daar weggehaald en naar de Quicksilver verdeler gebracht waar we deze gekocht hadden om de schade op te meten.
Op 12 september was de dealer rond met zijn offerte en Vijzelaer op de hoogte gebracht. Deze is op zijn beurt op 25 september langs geweest om zijn verslag op te stellen.
Dit verslag hebben wij per mail ontvangen op 8 oktober. Toen werd het stil. Wachten.Wachten. En nog eens wachten. Niets.
Toen hebben wij zelf dan maar op 5 november een aangetekend schrijven gestuurd naar zowel Vijzelaer als Unigarant als DMW met de uitdrukkelijke vraag daarin ons van antwoord te dienen binnen de 2 weken. Waarop wij vervolgens op 17 november een toelichting ontvingen van Vijzelaer van zijn verslag. Op 19 november een brief van Unigarant dat zij nog steeds geen rapport hadden van Vijzelaer???? en DMW: HELEMAAL GEEN REACTIE!!!!Die hebben wij helemaal niet meer gehoord na het opsturen van de formulieren. Ik had bij andere schadegevallen al begrepen dat de communicatie ver te zoeken was maar dit slaat toch alles vind ik.
Dan toch maar Unigarant zelf beginnen te bellen op 1 december en na 3 dagen toch iemand te pakken gekregen die zich met de zaak bezig houdt, resultaat: zelfde antwoord, wij zitten te wachten op het rapport van Vijzelaer en brengen u zo snel mogelijk op de hoogte.
Vandaag 8 december, nog steeds geen rapport van Unigarant.
Zo gaan er al meer dan 4 vismaanden aan onze neus voorbij en zitten wij hier nog steeds met een kapotte boot thuis.
Voor diegenen die nog de zee op kunnen, nog veel visgenot.
Groeten,
Eddy Claes
Delta 1151
Ard Hulsen

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo Eddy

bij mij loopt de zaak ook nog maar mijn boot stond op dat morment niet in de loods dus daarom gaat het bij mij alleen om wat klein matriaal zoals acculader, hengels, molens enz maar ik ben niet bij DMW verzekert ik ben via het lokalen assurantie burau verzekert maar uit eindelijk ook bij unigarant maar mijn zaak loopt nog niet erg lang omdat ik mijn schade meteen telefonisch door gegeven hebt maar pas half oktober de eerste schriftelijke brief heb opgestuurt doordat ik lang heb moetten wachten op de spullen die nog over gebleven waren volgends piet zelf maar ik verwacht daar in januari zeker meer over te horen als mijn zaak rond is laat ik even iets weten in elkgeval succes met de jouwe

Groeten Ard
Jan De Jonghe

Bericht door Jan De Jonghe »

Amai Eddy,

Dit is helemaal geen mooi verhaal.
Het is ronduit schandalig.

Ik zou zeker andere deltaleden /booteigenaars , die verzekert zijn bij DMW aanraden om eens flink aan de bel te trekken of zij bij oplopen van schade aan hun boot , hen dit ook te wachten staat.

Ik veronderstel dat als vele collega's hier op inhaken bij DMW, dit vlug moet opgelost kunnen worden. Samen sterk is het motto toch.
En dit forum is er toch echt wel voor dit soort zaken.

Komaan jongens, actie . Deze collega moet geholpen worden.

Jan De Jonghe

delta 667
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Jan, ook ik was slachtoffer van de brand en ik moet stellen dat bij mij alles mooi is afgerond. Ik heb trouwens reeds met Eddy gesproken en ook ik ben verstomd van zijn verhaal. Dat er discussie ging zijn had ik verwacht, het is erg dat men dit moet stellen maar kennelijk is men met totaal verlies beter af dan met gedeeltelijke schade, kennelijk begint dan de lijdensweg. Wat mij wel verwondert is de afwezigheid van het schaderapport van Vijzelaer. In mijn geval heb ik enkele keren contact met hem opgenomen en zij hebben alles keurig en tijdig afgewerkt maar het is verwonderlijk dat er blijkbaar een rapport is maar Unigarant blijkt dit niet gekregen te hebben. Over DMW heb ik het met Eddy ook gehad, ook in mijn geval was dit het enige punt van kritiek, nl. hun communicatie. Aangezien bij mij alles op redelijke termijn was geregeld met Unigarant heb ik daar weinig last van gehad, maar ook bij mij rijst nu de vraag: "Wat is eigenlijk de taak van DMW"? Hebben zij eigenlijk de taak van een agent? In dat geval mag er idd. eens aan de bel getrokken worden want dan zou men toch verwachten dat zij hun klant gaan verdedigen, eventueel bij Vijzelaer op tafel gaan kloppen en dan bij niet akkoord samen met de klant en Unigarant een aanvaardbaar akkoord voor alle partijen gaan uitwerken. Maar ook ik zou graag weten wat hun taak is, ik heb er gelukkig geen nadelige gevolgen aan over gehouden, maar wat de tokomst brengt weet je natuurlijk nooit en in dat geval zou het toch mooi zijn terug te kunnen vallen op een agent, als dat al hun taak is, die je zaak ten harte neemt.
Frans Salvo

rol van DMW ?

Bericht door Frans Salvo »

Ik ben ook verzekerd bij DMW maar bij het lezen van je verhaal, zijn er toch een paar zaken die mij heel erg verontrusten :

1) het totale ontbreken van een input/actie van DMW ? zelfs geen reactie op jullie aangetekend schrijven ? DMW is toch onze agent die wij jaarlijks betalen ? zij worden toch verondersteld om ons te vertegenwoordigen/verdedigen ? en het dossier op te volgen ? en zij zijn toch de "huisverzekeraar" van de Deltavissers ?

2) als jullie het verslag van de aangestelde expert reeds op 8/10 hebben gekregen, dan mag ik er toch ook van uitgaan dat Unigarant dat ook heeft gekregen ! Unigarant is toch de opdrachtgever van de expert ?
En als ze per heden nog wachten op een rapport van Vijzelaar, wat hebben ze dan op 8/10 gekregen ? een kladbladje met berekeningen ????

Je kan het ook positief bekijken : voor iedere dag dat je geen boot meer hebt, krijg je ongetwijfeld een flinke dagvergoeding van DMW.
ik hoop het voor je

sterkte en hou ons op de hoogte; kan altijd nuttig zijn

Frans
Delta 193
frank theunissen

Bericht door frank theunissen »

Wat betalen jullie ongeveer voor een verzekering bij DMW?
Ik ben namelijk verzekerd in belgie.
mijn boot is een jumbo 535 met een 60 pk mercury 4takt.
Ongeval,brand en diefstal.
Frank
delta 482
Eddy Claes

Hallo,

bij deze nog een kleine opheldering bij de reeds geplaatste reacties.
Zoals ik reeds vermeldde reageerde Unigarant op 19/11 met de brief dat zij nog geen rapport ontvangen hadden van expert Vijzelaer.
Daarop heb ik hen op 23/11 per mail geantwoord dat ik reeds op 8/10 het verslag wel ontvangen had en dat het mij ten stelligste zou verbazen dat het mij wel toegestuurd was en niet aan hen.
Voor alle zekerheid had ik in bijlage dit verslag nog eens mee doorgemaild.
24/11 reeds kreeg ik een leesbevestiging van Unigarant dat ze mijn bericht gelezen hadden en dat was het dan zo ongeveer.Terug die stilte. Wachten!
Daarop in mijn telefonisch contact op3/12, zoals eerder vermeld, wisten ze me te vertellen dat er een verschil bestaat tussen een "verslag" en een "rapport"
Verslag betreft blijkbaar de naakte cijfers, wat ze bevestigden dat ze toen in hun bezit hadden, al dan niet van mij ontvangen.
Het rapport vermeldt de de omschrijving, de omstandigheden en zo meer van de brand. Daarop zijn ze blijkbaar nog steeds wachtende.
Bij mijn weten is er toch maar ??n brand geweest in Kamperland?
Het was bij onze buurman waar de brandhaard ontstaan is, duidelijk te zien op de genomen foto's.

Groeten,
Eddy Claes
Delta 1151
Wouter Kuystermans

Bericht door Wouter Kuystermans »

net als bij ard gaat het bij mij ook slechts om wat losse materialen waarvan ik toch verwacht dat deze wel volledig verbrand zullen zijn, aangezien mijn boot aan de andere kant van de boot stond waar de brand ontstaan is. na het versturen van het schadeformulier heb ik ook tot nu toe nog altijd niets meer gehoord...
Emile Learbuch

taak tussenpersoon/maatschappij

Bericht door Emile Learbuch »

Na het lezen van diverse reacties wilde ik hierbij toch ook graag reageren. Zelf ben ik ook werkzaam in de assurantiebranche en vanaf januari 2009 een eigen assurantiekantoor.

Ik ben zelf van mening dat eea in deze te langzaam en onduidelijk verloopt. Ook ik ben momenteel nog verzekerd bij de DMV. Na de komende premieverhoging alsmede ophoging van het eigen risico bekijk je al snel je eigen verzekering kritisch.

Het collectief verzekeren met bijbehorende voorwaardes is aantrekkelijk.. mits.. je ook bij schade tevreden en SNEL behandeld wordt.

Een termijn van 4 mnd en nog geen definitieve afhandeling lijkt mij uit de boze.

Van een tussenpersoon mag je zeker een actieve rol verwachten in het bemiddelen tussen klant/gedupeerden en de verzekeringsmaatschappij.

Afin, inhoudelijk ben ik slechts zijdelings op d ehoogte van dit voorval. Mochten er Deltaleden zijn die ik eventueel kan begeleiden en of vragen hebben verneem ik dat graag.

Hopenlijk zal eea nu snel en naar tevredenheid afgehandelt worden voor alle betrokkenen.

Gr

Emile Learbuch

Delta 304

fishingcouple31@hotmail.com
Frans Salvo

bootverzekering ?

Hallo Emile

als jij vanaf 2009 een eigen assurantiekantoor hebt, ga je dan ook specifiek een botenverzekering aanbieden ?

Kan interessant zijn om verzekerd te zijn bij een eigen lid !

Ik ga me in ieder geval ook eens informeren bij nog andere maatschappijen en zeker ook in eigen land (Belgie).

vr gr

Frans
Emile Learbuch

brand loods

Bericht door Emile Learbuch »

Het is in ieder geval wel de bedoeling om bij diverse maatschappijen te gaan informeren wat er aan aanbod is betreffende de diverse watersportverzekeringen, mocht ik n geschikte partij hebben gevonden kom ik hier zekers op terug.

Voor nu kan ik het mij goed voorstellen dat sommige leden het soms zwart voor de oogjes kunnen gaan krijgen in het web van verz maatschappijen/tussenpersonen en schadebehandelaars..

Nogmaals.. het staat n ieder vrij om n bepaalde vraag bij mij neer te leggen zonder verdere verplichtingen oid..

Gr

Emile Learbuch
Stefan Verbeeck

Re: bootverzekering ?

Bericht door Stefan Verbeeck »

Frans Salvo schreef:Hallo Emile

als jij vanaf 2009 een eigen assurantiekantoor hebt, ga je dan ook specifiek een botenverzekering aanbieden ?

Kan interessant zijn om verzekerd te zijn bij een eigen lid !

Ik ga me in ieder geval ook eens informeren bij nog andere maatschappijen en zeker ook in eigen land (Belgie).

vr gr

Frans
Halo Frans,

Ik ben al meer dan 10 jaar bij AMB uit Oostmalle verzekerd.
Zij doen niets anders dan boot- en al wat er bijhoord verzekeringen.
Als je graag hun gegevens hebt laat je het maar weten.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666
Stefan Verbeeck

Bericht door Stefan Verbeeck »

Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666
Frans Salvo

bedankt

bedankt voor de info
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

Goeie avond Frans
Ik ben verzekerd bij Paul L'Ortye yachtverzekeringen,op aanraden van beekman boten de premie is alleszins in orde denk ik.
email paul(at)lortye.com
We zullen natuurlijk zien wanneer ik een schadegeval zou hebben dan komt de kat op de koord ?
Wil je meer details pm.
grt
elpescador

delta 1518
Hendrik Keizer

Bericht door Hendrik Keizer »

Frans,

Avero achmea via een lokale agent.
volgend jaar zelfde maatschappij via verzekervoordelig.nl

Gelukkig nog nooit schade gehad en nix te claimen derhalve.
Heb een groot eigen risico, maar betaal relatief weinig

hendrik
Frans Salvo

radiostilte al doorbroken

Hallo Eddy,

heeft onze verzekeringsagent DMW en verzekeringsmaatschappij Unigarant de radiostilte al doorbroken ?

of is de zaak ondertussen eindelijk geregeld ?

man man, 5 maand zonder boot; ik mag er niet aan denken

in ieder geval sterkte en ik hoop dat je voor het einde van het jaar de miserie kan afsluiten

alvast bedankt voor je feed back en ik kan je al wel vertellen dat je absoluut niet zo lang hoeft te wachten om een verzekering AF TE SLUITEN

Frans
harrie cas

Bericht door harrie cas »

je zou ook met z,n alle kennen afspreken om een andere verzekering te nemen dan zijn ze vlug genoeg om te reageren daar is tenslotte dit forum voor dat je onderlinge gegevens kunt uitwisselen over zulk soort zaken.ik weet niet om hoeveel leden het gaat die bij deze verzekering zitten maar als ik het zo eens lees en je hebt schade ben je er mooi klaar mee.kun je wachten op je centen tot sintjuttemus.ben je daarvoor verzekert
peter van der sterren

Bericht door peter van der sterren »

ik was ook niet tevreden met de afhandeling van mijn schade nadat men vorig jaar had geprobeerd mijn buitenboord motor te stelen
die exper heeft de motor ook in mijn maag geschoven hij komt heel mooi over maar ondertussen pikken ze elke keer weer wat van je schade bedrag af die vijzelaer
moest op den duur mijn eigen motor verkopen
ben ook opzoek naar een andere.
Eddy Claes

Hoi Frans,

om op uw vraag te antwoorden: 2 dagen nadat ik mijn relaas op het forum kenbaar gemaakt had heb ik een mail ontvangen van de heer Weening, algemeen directeur DMW himself.
Vanaf toen is de communicatie vlot verlopen moet ik zeggen, met voorstellen van beide kanten. Een uiteindelijke oplossing is er nog niet uit de bus gekomen, daarop zijn we nog steeds wachtende. Hopelijk is deze in positieve zin en blijft die niet al te lang meer uit zodat we het jaar toch nog met een goed gevoel kunnen afsluiten. Ik hou jullie in ieder geval via dit forum op de hoogte van de definitieve afhandeling.

Groeten,
Eddy Claes
Delta 1151
Jan De Jonghe

Bericht door Jan De Jonghe »

Hallo Eddy,

Hoe staan de zaken nu?
Is alles ondertussen geregeld ?
Eddy Claes

Hallo Jan,

ondertussen is ons schadegeval nog steeds niet definitief geregeld.
De communicatie verloopt ondertusen wel vlotter moet ik zeggen.
We hebben van beide kanten voorstellen gedaan en nu wachten we nog op een definitieve antwoord.
Dit zal denkelijk wel niet zo lang meer uitblijven vermoed ik aangezien we over het uit te betalen bedrag akkoord zijn. Nu betreft het enkel nog de voorwaarden van uitbetalen.
Verder wens ik voor iedereen nog een voorspoedig 2009 met vooral veel windstille dagen.
Eddy.
delta 1151
Frans Salvo

schadevergoeding OK

Hallo Eddy

heb je, naast het overeengekomen bedrag, nog een dagvergoeding gekregen ? per slot van rekening zit je nu al bijna 6 maand zonder boot en een soort van vergoeding voor geleden "pijn en smart" lijkt me wel op zijn plaats.
Vind het ook niet kunnen dat DMW/Unigarant je een half jaar laat sudderen; dat mag ook wel een vergoeding opleveren ! minstens een normale intrest van een half jaar op het afgesproken bedrag.

Hoor het wel van je.
Eddy Claes

Hoi Frans,

ondertussen zitten we nog steeds te wachten op een definitief antwoord op ons voorstel dat we via DMW voorgelegd hebben bij Unigarant.
Zoals ik reeds eerder schreef zijn we akkoord met het vooropgestelde bedrag maar de manier van uitbetaling waar wij ons kunnen in vinden hebben we voorgelegd op 29/12/2008. Daarop hebben we nog steeds geen antwoord.
Ik heb zo een stil vermoeden dat "zo snel mogelijk" niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft. Zeker na ondertussen reeds zes maanden begint dat behoorlijk lang te duren.
Volgens de laatste mails laat DMW ons weten dat het antwoord via de expert (Vijzelaar) moet komen en daar zitten wij dus met ons allen alweer bijna 4 weken op te wachten.
Een beetje vaart achter zetten zou o.i. geen kwaad kunnen zodat wij dat ook weer kunnen doen.

Gr,
Eddy
harrie cas

volgens mij zijn ze een loopje met je aan het nemen eddy want een expertiseburau heeft ook een fax of een pc dit is allemaal lulkoek van je verzekeraar ik zou zeggen probeer zo snel mogelijk je geld te vangen en nooit meer daar te verzekeren.je zou maar schade hebben lekkere maatschappij.
Peter Beeckman

Ik vind het raar dat de expert hierop een antwoord moet bieden, deze geeft enkel een advies aan unigrant, het uiteindelijke antwoord moet nog altijd van hen komen lijkt me. Aan de andere kant moet ik zeggen dat de communicatie van DMW toch verbeterd lijkt. Ik had nog 2 openstaande vragen: 1) retributie van het verzekeringsbedrag omdat de verzekering vroegtijdig werd stopgezet wegens het totaal verlies en 2) Hoe het staat met de afhandeling van de ganse zaak aangezien ook het eigen risico verhaald wordt naar de veroorzaker. Op beide vragen kreeg ik na 2 dagen een duidelijk antwoord van DMW. Duidelijk is allesinds dat de zaak tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling nog niet in orde is. Er is nog steeds geen akkoord en het verhalen van eigen risico blijkt dus nog niet voor morgen.
Eddy Claes

Klopt wat je zegt Peter, als ik een mail richting DMW stuur krijg ik momenteel steevast een mailing terug.(moet er wel zelf eerst ??n sturen anders hoor ik niets) Daarin de vermelding dat ze steeds met de meest hoogdringendheid aan onze zaak werken, maar zoals ik reeds zei zijn ze nog steeds wachtende op het antwoord van Vijzelaar. Ook wij begrijpen niet wat de rol van de expert nu nog is in deze zaak. Wij zijn dan ook leek op gebied van verzekeringen en polissen maar dat beseft men pas als er iets gebeurd is en beroep moet doen op de agent. Bij deze schuif ik zeker niet de schuld in hun schoenen en laat in het midden waar ergens de oorzaak kan liggen.
Feit is gewoon dat na 6 maanden onze zaak nog steeds niet afgehandeld is. Over cijfers en letters kan men inderdaad redetwisten, maar wij reageren steeds onmiddellijk op een voorstel, in tegenstelling tot de antwoorden die steeds enorm lang uitblijven.
Stilaan worden we zelf ook al expert op het gebied van een polis grondig door te lezen.
Gr,
Eddy.
Frans Salvo

kl...

gewoon klote; trekt op niks maar we zijn allemaal weer een beetje slimmer geworden

sterkte
Wouter Kuystermans

Nou, t heeft even geduurd maar vandaag heb ik dan toch de schade
uitkering ontvangen.

Betreft bij mij alleen wat losse materialen, dus wat dat betreft niet zo
van belang dat het zo lang geduurd heeft. Kan me wel voorstellen dat
het heel anders ligt als het om je boot gaat...
Eddy Claes

Hallo Wouter,

bij wie was jij verzekerd?

Gr,
Eddy.
Ard Hulsen

Bericht door Ard Hulsen »

afgelopen week ook mijn schade vergoed gekregen betreft wat spullen verzekert bij FBTO ( inboedelverzekering ) en de boot bij Unigarant maar de spullen die in de loods lagen terwijl je met je boot weg was vielen bij mij onder mijn inboedelverzekering

Groeten

Ard
Wouter Kuystermans

Hallo Eddy,

Ben bij DMW verzekerd, Unigarant dus ook.

Vorige week werd ik gebeld door iemand van Vijzelaar dat mijn melding
de laatste was die hij nog moest doorsturen. Telefonisch schadebedrag
vastgesteld, en dus binnen een week daarna uitgekeerd.

Wist trouwens niet dat e.e.a. ook onder je inboedelverzekering kon
vallen?
Hendrik Keizer

Had ik met een garagebrandje.
Hardtop stond binnen en auto buiten.
Hardtop gesmolten.

Auto en huis bij dezelfde verzekering

Dat wilde men graag onder de autoverzekering hebben, want dan konden ze de waarde afschrijven. Uiteindelijk onder inboedelverzekering uitbetaald. Stond immers binnen en was geen vast deel van de auto.

't is en blijft een geldspelletje

hendrik
Eddy Claes

Hallo,

hierbij dan eindelijk dan de afhandeling van onze schade.
Korte schets van het laatste gedeelte: op 29/12 hebben wij ons akkoord verklaard met de schade uitkering en aan DMW gevraagd of ze akkoord gingen met ons voorstel van uitbetaling. Dus een simpele vraag waarop ze gewoon ja of neen moesten antwoorden. Wat dacht je? na 6 weken nog steeds geen antwoord!! Op mijn mails steevast: we zijn het aan het onderzoeken, Vijzelaar(expert) is er mee bezig, wachten nog op een aanvullende rapportage van Vijzelaar, importeur laat op zich wachten, we behandelen uw zaak met de hoogstdringendheid, we zullen z.s.m. alles afhandelen( heb hen ondertussen ook eens gevraagd wat z.s.m. betekende, ik dacht al dat ik het verkeerd begrepen had)
Daarna hen klaar en duidelijk laten kennen dat we ten laatste voor de deltabeurs een antwoord verwachtten, wat dacht je : niet dus!
Zondag 8 februari naar de beurs Boot Holland geweest in Leeuwarden (trouwens zeer interessante beurs wat motoren, apparatuur en toebehoren betreft) en wie troffen we daar aan op een stand? Unigarant.
Die mensen kwamen naar ons toe en vroegen ons zeer beleefd wat ze voor ons konden betekenen: dat was natuurlijk een schot in de roos en hen natuurlijk onmiddellijk gevraagd of delta 1151 hen bekend voorkwam. Neen. Brand in Kamperland? Ja.
Eerst gevraagd wie hij was en we hadden de manager zelf te pakken, trouwens een zeer vriendelijke man. Wij dus ons ganse verhaal nog eens uitgelegd en hij vroeg wat nu eigenlijk het probleem was?
Wat dacht je? 6 weken wachten op een ja of een neen.
Zijn antwoord: ja natuurlijk betalen wij uit, ik zie daar geen enkel probleem in. Wij konden onze oren niet geloven toen hij beloofde maandagmorgen alles te regelen als we het rapport van Vijzelaar konden doormailen.
Ik maandagvoormiddag daar natuurlijk werk van gemaakt en zelfs voor mijn mail verstuurd was had ik al een mail van hen ontvangen waar alle uitleg en gegevens nog eens in vermeld stonden. Dit onmiddellijk gevolgd door een telefoontje van hen met de vraag alles eens na te kijken en terug te mailen voor goedkeuring. Die mensen hielden tenminste hun belofte en zijn trouwens ook de eerste die ooit uit eigen beweging gebeld of gemaild hebben.
Bovendien hebben ze er nog extra een bonus voor ons bovenop gedaan voor al de ellende die we gekend hebben, zelfs zonder er naar te vragen, waarvoor dank.
Alles teruggemaild, mail terug dat het geld overgeschreven was en idd, voor het eind van de week stond het geld op de rekening en kunnen wij eindelijk verder met onze boot.
Conclusie: 6 maanden heen en weer (vooral heen) gemaild met DMW. Resultaat:0,0
Unigarant: ??n deftig gesprek, dan nog op een beurs en binnen de 24 uur was de zaak afgehandeld en uitbetaald. Proficiat, zo hoort het.
Toeval dat net dezelfde week nog schadegevallen afgehandeld zijn?
Vandaag 16/2 trouwens een mail gekregen van DMW dat zij vorige week gesprekken gehad hebben met Unigarant en onze zaak tot ieders tevredenheid kunnen afronden hebben. Als dat nu niet de omgekeerde wereld is, wij hadden het op 9/2 reeds afgerond met Unigarant zelf en geld is al overgeschreven en al.
Dat moest nu toch effe van mijn lever. Misschien kunnen we met zijn allen er iets van leren maar ik ga in ieder geval nooit geen 6 maanden meer aanmodderen met een schadegeval.

Gr,
Eddy.
Hendrik Keizer

Was zeker de friese vestiging van unigarant?
Die zijn minder zuneg dan de groningers en de zeeuwen 8)

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is!!!

hendrik
harrie cas

ik had dit toch niet zolang niet
op z,n beloop gelaten had een rechtsbijstand verzekering ingeschakelt nu weet je temminste wel waar je verzekert bent en wat voor schurken het zijn als ze moeten betalen je moet je premie eens een half jaar achterhouden dan weten ze je god........ wel te vinden ben blij voor je dat het is opgelost maar ik ging weg bij dwm en ik ging rechtstreeks naar unigarant dat kan toch wel denk ik..... hoop dat je nu wat meer geluk zal hebben met je boot en veel windstille dagen (zal duimen voor je ).
Eddy Claes

Hallo Harrie,

daar zat ook een beetje het probleem vooraf, rechtsbijstand hadden we niet en dan kan je de tegenexpert volledig zelf betalen. Ook wordt er al een derde aangesteld om te bemiddelen tussen de 2 experts en ook van die worden de kosten voor de helft in uw nek geschoven. Die bedragen kunnen aardig oplopen.
Daarom raadt ik iedereen aan: kijk uw polis eens na of je al dan niet rechtsbijstand hebt. Je weet hoe dat gaat: je koopt een boot, sluit een polis af, prijs valt goed mee, betaalt jaarlijks je premie,geen probleem, neemt nooit je polis door (wie wel?) Er gebeurt iets, en dan......
Bij onze volgende boot zullen we in ieder geval beter uit onze doppen kijken wat de polis betreft.
Gr,
Eddy.
rene de back

Bericht door rene de back »

ik wil hier ook nog op reageren. ik heb nu zelf z,on gevalletje. jaren geleden toen ik mijn verzekering afsloot bij dmw vroeg ik om een alrisk verzekering. je moet er toch niet aan denken dat je nieuwe boot onderverzekerd is. nu 10 jaar verder ben ik mijn propeller verloren, schroef as gebroken. nu kan ik je vertellen dat je zo maar geen centen krijgt, schijnbaar heb je nu een basis en uitgebreide verzekering. zoek dit dus goed uit van te voren. ze gaan dus niets betalen. ik ga nu nog even niet vertellen hoe het precies zit, maar ik kan je wel vertellen dat dmw gauw het verhaaltje van vijzelaar expertise overneemt. je moet maar eens een wat duurdere boot kopen, ze willen dan het schip komen taxeren, kunnen ze je gelijk een poot uitdraaien. het begint als volgt: je sluit een verzekering af bij dmw, vervolgens schakelen zei vijzelaar in om je schip te taxeren. de eerste vraag is wat je ervoor betaald heb, ik zei jij bent de man die weet wat het waard is, heb te veel betaald pech, te weinig een mazzeltje. nu vroegen ze mij om het aankoop bedrag, 7 dagen valt de expertise in de bus, wat denk je , het betaalde bedrag met 10.000 er bovenop voor de zekerheid. zo gaat dat daar. met schade gevallen gaat dat precies zo. ik zal nu nog niets uit de doeken doen maar als de schade bij mij niet opgelost wordt op een reele manier dan schrijf ik er op los, ook op mijn eigen website. ik kan jullie emiel learbuch aanraden, bij mij scheelt het als charter boot nu al 400,00. ook het eigen risico staat maar op 500,00. neem de polisvoorwaarden er maar eens bij, ook dit ziet er beter uit. bij dmw is dit vaak tot 20 mijl, krijg je wat dan weet je gelijk wat je aan je verzekering hebt. schade aan derden zullen ze nog wel uitkeren, maar als je wat aan je boot krijgt zullen ze er alles aan doen om niet te betalen. het komt erop neer dat je op zelf de schade veroorzaakt hebt of ze schuiven het af op normale slijtage of verwijdbaar slecht onderhoud. als ze maar niet hoeven te betalen. ik hoop het niet maar ik zal later op deze zaak terug komen denk ik. ik heb in ieder geval mijn verzekering op gezegd bij dmw.het is net zoals peter v/d sterren zegt zint eer je er aan begint bij dmw :cry:
peter van der sterren

Bericht door peter van der sterren »

nou kort maar krachttig heb zelf veel schade gehad door diefstal zat een goed gekeurt slot op de motor, boot gezonken motor onder water en uitgekleed door vijzelaar (tim ) en dmw ben gewoon naar een ander gegaan en op motor en boot nu maar ? 250,- eigen risico
ze kunnen voor mij part ver........
Eddy Claes

Ons verhaal is ondertussen wel voldoende gekend denk ik. Onze conclusie was snel getrokken en hebben daar onze les wel geleerd.

Gr,
Eddy.
Frans Salvo

vragen stellen

ik denk dat ons bestuur zich best eens beraadt en vragen stelt over hoe "huisverzekeraar DMW" zich opstelt tegenover de leden;
ik stel me in ieder geval vragen over zijn agent zijn en de manier waarop hij ons, leden, verdedigt tegenover de verzekeringsmaatschappij Unigarant;
in het bijzonder en vooral de bedenkelijke en steeds wederkerende rol van "expert Vijzelaar" roept vragen op;
Eddy Claes

Naar aanleiding van ons eigen schadegeval hebben wij ons eens serieus verdiept in de materie ?bootverzekering?. Zeker nu we binnen een paar maand een nieuwe boot gaan hebben !
Wat is voor iedereen van belang en waar je zeker moet op letten :

1)Zorg dat je een agent hebt die klaar staat voor je, en die je helpt als je
een schadegeval hebt (informeer ev. bij collega bootbezitters) Dus
NIET zoals bij ons het geval was dat we van a tot z alles zelf moeten
regelen hebben, zonder ondersteuning. Resultaat: meer dan 8 maand
miserie en een agent die alleen antwoordde als wij eerst een vraag
stelden !
2)Kijk na met welke maatschappij deze agent werkt.

3)Kijk na voor welk vaargebied je verzekerd bent. Opgelet voor wat de
kleinere boten met bb.motor betreft: DMW geeft momenteel standaard
10 mijl verzekering uit de kust, mits bijbetaling van een extra premie,
kan je maximaal 20 mijl bekomen maar niet meer dan dat. En wie vist
er de dag van vandaag eens niet meer dan 20 mijl uit de kust? Er zal je
daar maar eens iets overkomen. Ik ben er zeker van dat er de dag
van vandaag veel gevist wordt in een gebied waar men niet verzekerd
is zonder het zelf te beseffen.In Nederland kan het nog meevallen door
de gratis assistentie en hulp van de KNRM; maar voor Belgi? ?
Frankrijk ?

4)Neem absoluut een rechtsbijstandverzekering. Wij hadden er geen met
alle gevolgen vandien. Wat de expert zegt, wordt bijna als ?wet?
beschouwd. En bij discussie met de ?expert? dien je zelf de kosten voor
een tegenexpert, en 50% van de 3e expert te bekostigen, die al
onmiddellijk aangesteld wordt! En die mannen werken niet echt gratis....

5)Neem een allrisk verzekering. Vorige maandag nog telefoon gekregen
van een collega deltavisser die zijn boot ook total loss was in de brand
in Kamperland. Had geen allrisk verzekering en heeft tot nu toe nog
niets getrokken: 0,0 euro en ook nog al zijn visspullen kwijt. Deze zaak
kan nog jaren aanslepen en zolang er geen uitspraak is, zal hij geen
vergoeding krijgen. Voor ons betekent dit dat wij moeten wachten om
onze franchise terug te krijgen maar bij hem gaat het wel over zijn
volledige boot.

6)Kijk na hoe groot de vrijstelling is en hoe deze ook na enkele jaren
schadevrij varen kan verminderen. Vergelijk diverse maatschappijen !

7)De premie die je betaalt! Zal voor de meesten nog het interessantst in
de oren klinken denk ik. Ben zelf eens gaan rondhoren en vergelijken
en er zitten toch merkelijke verschillen op, voordeliger en met zelfs
dikwijls nog betere voorwaarden.

DMW nam ook zo maar de beslissing de vrijstelling op te trekken naar 850 euro voor alles wat aandrijvingen aangaat, schroeven, diefstal van bb.motoren en dergelijke. Dit dan ook nog eens gekoppeld aan een premieverhoging van maar liefst 20%!!! Te nemen of te laten!
Vandaar, eens er ergens iets is gebeurd gaat men dikwijls eens nadenken en komt men pas op de proppen met de polisvoorwaarden die eerlijk gezegd bijna niemand van ons op voorhand gelezen heeft. Ik zou zeggen: schenk er toch eens wat meer aandacht aan zodat je toch veilig en gerust de zee op kan.

Gr,
Eddy.
brian van der ploeg

Bericht door brian van der ploeg »

hallo Eddy Claes

Naar aanleiding van uw schrijven(26mrt 2009-punt3 vaargebied),
heb ik mijn polis nagekeken,en zag daar staan;verzekeringsgebied -Europese Zeeen
Deze verzekering is van DMW,en mijn boot is 6,10meter lang.
zie ik wat over het hoofd??

gr brian
Eddy Claes

Hallo Brian,

neen, je kan idd gelijk hebben. Wij hadden ook nog europese zee?n. Het zijn alleen de polissen die ze de laatste tijd afsluiten waarvoor je nog maximaal 20 mijl krijgt. Vroeger was uitgebreid vaargebied geen enkel probleem.

Gr,
Eddy.
Wouter Kuystermans

Nou, gisteren dan eindelijk bericht dat de verzekering het eigen risico mbt de geleden schade ook uitkeert. En ook ontvangen op de bankrekening.

Beter laat dan nooit :D
Diels Freddy

Bericht door Diels Freddy »

Ja bij mij stond de eigen schade gisteren op mijn rekening,en inderdaad beter laat dan nooit,hoop da dat bij de andere ook snel gebeurd.Zou zo zeggen zoiets nooit meer meemaken en vang de visjes nog. :D :lol:
Eddy Claes

Ik heb zo een vermoeden dat ik zal moeten wachten tot laatste, in ieder geval nog geen bericht gehad en geen cent op de rekening.
Zal weer aan het mailen moeten gaan vermoed ik .

Mvg,
Eddy.
Peter Beeckman

Naar aanleiding van de berichten hier eventjes gecontroleerd en idd. het klopt, nog geen bericht gekregen maar het bedrag is idd. reeds op de rekening gestort. Voor mij persoonlijk kan ik enkel spreken van een correcte en mooie afhandeling.
Hendrik Keizer

Lekker vlot ook, we zijn nog niet eens 2 jaar verder.
hendrik
Sjaak van Boxtel

boot schade

Bericht door Sjaak van Boxtel »

ga met deze zaak even naar consumenten programma kat in de zak en kijk wat er gebeurt als de camera loopt
Plaats reactie