swords

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

swords

Bericht door Frans Salvo »

Vanaf maandag 5/4 begint er op Discovery Channel (Belgi?), om 21.30 u, een reportage over de zwaardvis-visvangst.
Ongetwijfeld geweldige beelden maar ik vrees dat hiermee ook wel eens de effici?nte overbevissing in de kijker komt; naast het gevaarlijke beroep !

Net zoals de Nederlandse kust 3 x kan volgezet worden met netten, kunnen de longliners maar liefst 50 x de wereldoppervlakte volleggen met hun lijnen...

ik ga toch kijken; kan misschien nog iets leren
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

Iedereen zou ernaar moeten zien ook de politischie dat er een besef komt van wat overbevissing is en stroperspraktijken zijn, en dat het uitsluitend over money money gaat zie maar naar de reportages op dezelfde zender over de krabbenvangsten ik kijk zeker ook.
elpescador

delta 1518
chris lourdon

Bericht door chris lourdon »

Hoi,
Ik heb gisteren ook voor het eerst gezien.Een kleinte werd terug gezet en een grotere bracht 500 dollar op.Ze hebben minsten 20?25000 dollar nodig om uit de kosten te komen.Dus tel maar uit .En dan moet er nog voor ong.4tot6of7 man betaald worden voor 2 maand.Daar word heelwat weggevangen op ??n seizoen per boot .Of zwemmen die vissen daar zij aan zij?Dan zit er nog een kieke(kip) tussen dat zijn leven en dat van de rest gaat riskeren voor wat geld.Als de charters die meevissen hier er ook zo over gaan denken dan kun je misschien beter met een goede vismaat op pad gaan en hopen dat je wat vangt en anders heb je toch een leuke dag gehad .Niwaar Erwin?
vang ze
chris
Erwin Loopmans

Bericht door Erwin Loopmans »

Hoi,Chris

Zo is dat lekker rustig met zijn 2 of ver weg met 2 boten de vis komt er aan !!!
Plaats reactie