De ideale 6 meter visboot
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr dec 21, 2007 6:44 pm
De ideale 6 meter visboot
Geachte leden van het forum,
Wij zijn importeur van Ocqueteau visboten in Nederland en zijn bezig met een klantonderzoek naar de Ocqueteau 625 visboot. Deze boot staat op het punt om geheel vernieuwd te worden en wij willen deze graag zoveel als mogelijk laten aansluiten op de wensen van de gebruikers. Graag zouden wij van de leden van het forum willen horen wat voor jullie van belang is. Dan kunnen wij daar tijdens de ontwerpfase rekening mee houden. Met name zijn wij erg geintresseerd om van jullie te horen wat in de dagelijkse praktijk mis of juist heel goed is met de huidige generatie visboten (ongeacht welk merk). Met andere woorden. Hoe ziet de ideale visboot er uit binnen de gegeven maximale lengte van 6.25 meter. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Dirk Bouma
Wij zijn importeur van Ocqueteau visboten in Nederland en zijn bezig met een klantonderzoek naar de Ocqueteau 625 visboot. Deze boot staat op het punt om geheel vernieuwd te worden en wij willen deze graag zoveel als mogelijk laten aansluiten op de wensen van de gebruikers. Graag zouden wij van de leden van het forum willen horen wat voor jullie van belang is. Dan kunnen wij daar tijdens de ontwerpfase rekening mee houden. Met name zijn wij erg geintresseerd om van jullie te horen wat in de dagelijkse praktijk mis of juist heel goed is met de huidige generatie visboten (ongeacht welk merk). Met andere woorden. Hoe ziet de ideale visboot er uit binnen de gegeven maximale lengte van 6.25 meter. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Dirk Bouma
Dirk Bouma
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 12:56 pm
goeie avond
heb je al wat info van die nieuwe boot wil je fotos naar mij mailen
gr peter delta 1458
peterster@zeelandnet.nl
heb je al wat info van die nieuwe boot wil je fotos naar mij mailen
gr peter delta 1458
peterster@zeelandnet.nl
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am
Een van eisen waaraan een (vis)-boot dient te voldoen is naar mijn
inziens, veiligheid, snelheid, doordacht ontwerp in zijn algemeen.
Veiligheid : reflectie strepen op bijv. opbouw, handlenspomp voor kuip maar ook binnenin de boot, plaats voor reddingsboei, stevig relingwerk, hoog vrijboord.
Snelheid: planerend onderwaterschip, de boot moet uit het water komen.
hier is nog veel te verbeteren denk aan catamaran romp,hydrofoils.
Ontwerp: doordachte details, zoals goed geplaatste handgrepen,
draaistoelen, hengelsteunen, ingebouwde verlichting zowel naar voorschip
als achterdek, accu's binnen, voldoende ruimte voor ankers en touw in
ankerkettingbak. voldoende opbergkastjes voor visgerei e.d.
stevige stootrand, stevige kikkers, anti slipvloer, toilet, afsluitbare kajuit.
inziens, veiligheid, snelheid, doordacht ontwerp in zijn algemeen.
Veiligheid : reflectie strepen op bijv. opbouw, handlenspomp voor kuip maar ook binnenin de boot, plaats voor reddingsboei, stevig relingwerk, hoog vrijboord.
Snelheid: planerend onderwaterschip, de boot moet uit het water komen.
hier is nog veel te verbeteren denk aan catamaran romp,hydrofoils.
Ontwerp: doordachte details, zoals goed geplaatste handgrepen,
draaistoelen, hengelsteunen, ingebouwde verlichting zowel naar voorschip
als achterdek, accu's binnen, voldoende ruimte voor ankers en touw in
ankerkettingbak. voldoende opbergkastjes voor visgerei e.d.
stevige stootrand, stevige kikkers, anti slipvloer, toilet, afsluitbare kajuit.
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm
Ook een leuke tip ... de nieuwe ORKA 700.
Technische gegevens:
Lengte 6.75 m.
Loa 7.10 m.
Breedte 2.70 m.
Hoogte 2.60 m.
Diepgang 0.35 m
Tankinhoud 370 liter
Gewicht casco 1700 kg.
Snelheid met 163 PK diesel ca 30 mijl.
Maximum motorvermogen 210 PK.
www.orkaboten.nl
Groetjes Alex
Technische gegevens:
Lengte 6.75 m.
Loa 7.10 m.
Breedte 2.70 m.
Hoogte 2.60 m.
Diepgang 0.35 m
Tankinhoud 370 liter
Gewicht casco 1700 kg.
Snelheid met 163 PK diesel ca 30 mijl.
Maximum motorvermogen 210 PK.
www.orkaboten.nl
Groetjes Alex
e-tec rulez !!
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm
ik denk dat er vele deze boot wegdoen i.v.m de z-drive. deze aandrijving is wel sneller dan een schroefas maar behoeft veel meer onderhoud!! ook neemt zo een motordeksel veel plaats in de boot!
belangrijk aan een boot vlakke kuip(anti-slip) en zelflozend! hoge vrijboord of goede railing rondom! ruime gangboord om naar voor te gaan en voldoende plaats om je anker te bergen en ook een goede ankerrol! en zeer belangrijk de juiste motor voor het gewicht van de boot!! geen overbodige pk's maar ook niet te weinig, hier kan echt eindeloos over gediscuteerd worden ,maar elke boot heeft zijn rompsnelheid en daar helpen massa's vermogen niet om sneller te gaan!!
ook de breedte van de boot is belangrijk i.v.m de stabiliteit op anker,toch ook belangrijk voor een vissersboot!
belangrijk aan een boot vlakke kuip(anti-slip) en zelflozend! hoge vrijboord of goede railing rondom! ruime gangboord om naar voor te gaan en voldoende plaats om je anker te bergen en ook een goede ankerrol! en zeer belangrijk de juiste motor voor het gewicht van de boot!! geen overbodige pk's maar ook niet te weinig, hier kan echt eindeloos over gediscuteerd worden ,maar elke boot heeft zijn rompsnelheid en daar helpen massa's vermogen niet om sneller te gaan!!
ook de breedte van de boot is belangrijk i.v.m de stabiliteit op anker,toch ook belangrijk voor een vissersboot!
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr dec 21, 2007 6:44 pm
Beste forumleden,
Alvast bedankt voor de zeer zinvolle reacties. Meer zijn welkom! Een aantal reacties lijken voor de hand te liggen maar worden in de (ontwerp) praktijk altijd over het hoofd gezien. Zoals een hoog vrijboord en stevige zeereling. In het nieuwe ontwerp denken we er over om het stuurhuis asymmetrisch op het schip te plaatsen. Op die manier kun je makkelijker maar vooral ook veiliger naar voren komen. Natuurlijk gaat dit dan weer tenkoste van de binnenruimte. Wat vinden jullie. Is dit nuttig? Is er een manier om plaatjes van het ontwerp hier te posten?
Alvast bedankt,
Dirk Bouma
Alvast bedankt voor de zeer zinvolle reacties. Meer zijn welkom! Een aantal reacties lijken voor de hand te liggen maar worden in de (ontwerp) praktijk altijd over het hoofd gezien. Zoals een hoog vrijboord en stevige zeereling. In het nieuwe ontwerp denken we er over om het stuurhuis asymmetrisch op het schip te plaatsen. Op die manier kun je makkelijker maar vooral ook veiliger naar voren komen. Natuurlijk gaat dit dan weer tenkoste van de binnenruimte. Wat vinden jullie. Is dit nuttig? Is er een manier om plaatjes van het ontwerp hier te posten?
Alvast bedankt,
Dirk Bouma
Dirk Bouma
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am
-
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am
heb er helaas geen foto van, maar mijn bootje, een quicksilver 550 , heeft het stuur ook asymetrisch op de boot zodat je aan ??n kant naar voren kan lopen om bv. het anker eruit te halen(walkaround).Dirk Bouma schreef:Beste forumleden,
Alvast bedankt voor de zeer zinvolle reacties. Meer zijn welkom! Een aantal reacties lijken voor de hand te liggen maar worden in de (ontwerp) praktijk altijd over het hoofd gezien. Zoals een hoog vrijboord en stevige zeereling. In het nieuwe ontwerp denken we er over om het stuurhuis asymmetrisch op het schip te plaatsen. Op die manier kun je makkelijker maar vooral ook veiliger naar voren komen. Natuurlijk gaat dit dan weer tenkoste van de binnenruimte. Wat vinden jullie. Is dit nuttig? Is er een manier om plaatjes van het ontwerp hier te posten?
Alvast bedankt,
Dirk Bouma
dit is best wel handig,
groetjes, marcel D.1013
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:34 pm
Boten en Motoren
ik vaar net als Marcel met een Quick-Silver waarbij het stuurhuis uit het midden is geplaatst. Voordeel is het gangboord naar voor waardoor, ook op ruw water, de kop veilig te bereiken is. Het leidt zeker niet tot ruimte beperking in het stuurhuis aangezien de ontstane ruimte onder het gangboord wordt benut door daar een grote kast te creeren. Bij mij liggen daar de redingmiddelen, vuurwerk, ehbo, noodgereedschap, zeekaarten, ankerbal etc. in. Nadeel is wel de ontstane onbalans tijdens het op de trailer trekken. Dit heb ik moeten opheffen door de accu's aan de kant van het gangboord te zetten, dit werkt overigens perfect.
Groet >><"_(*> Rob Puijk Delta 1558
Groet >><"_(*> Rob Puijk Delta 1558
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:34 pm
Boten en Motoren
Gevatsheids prijs is voor jou Harrie!
Effe serieus: voor welk bedrag aan vuurwerk steken julie af met oud en nieuw? En wat hebben julie dan aan boord liggen? Of toch maar niet in verband met de kosten? Of eenmaal aangeschaft en al jaren verlopen, kijk je er wel eens naar? Hetzelfde geld voor de selfinflatet vesten ook daar zit een keur datum op.
Groet >><"_(*> Rob Delta1558
Effe serieus: voor welk bedrag aan vuurwerk steken julie af met oud en nieuw? En wat hebben julie dan aan boord liggen? Of toch maar niet in verband met de kosten? Of eenmaal aangeschaft en al jaren verlopen, kijk je er wel eens naar? Hetzelfde geld voor de selfinflatet vesten ook daar zit een keur datum op.
Groet >><"_(*> Rob Delta1558
-
- Berichten: 784
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm
Dirk Bouma,
Er van uitgaande dat het een specifieke VISboot gaat worden, die veilig, degelijk, handzaam en snel is, dan lijkt me het beste om goed (af-)kijken naar de al bestaande modellen, alle plussen zoveel mogelijk er in verwerken en de minnen uitsluiten.
Voorbeelden genoeg van mislukkingen door consessies doen door een (te) grote boot nog "trailerbaar" te houden en van een (te) kleine boot een soort drijvende klomp of flatgebouw te maken. Om van de tussenoplossingen, die ook dienst moeten kunnen doen als luxe tour- of familieboot maar te zwijgen.
Beter dus slechts twee toegespitste modellen in de klasse +/- 530 en > 600.
Wat ik in de kleine klasse in ieder geval nog steeds mis:
- een stevig, doordacht geplaatst schot om eenvoudig een el. ankerlier te monteren;
- in dak en zijkanten van de kajuit/cabine geintegreerde pijpen om de el. bekabeling eenvoudig en netjes weggewerkt door te kunnen voeren richting schakelpaneel en dashboard. ( ruim genoeg om de stekkers heel te laten van apparatuur);
- een ruime, gemakelijk bereikbare en af te sluiten (spatwaterdichte) ruimte/voorziening, om alle schakelingen en aansluitingen (achter het dahsboard dus) veilig weg te werken.
Groet,
Dre.
-
Er van uitgaande dat het een specifieke VISboot gaat worden, die veilig, degelijk, handzaam en snel is, dan lijkt me het beste om goed (af-)kijken naar de al bestaande modellen, alle plussen zoveel mogelijk er in verwerken en de minnen uitsluiten.
Voorbeelden genoeg van mislukkingen door consessies doen door een (te) grote boot nog "trailerbaar" te houden en van een (te) kleine boot een soort drijvende klomp of flatgebouw te maken. Om van de tussenoplossingen, die ook dienst moeten kunnen doen als luxe tour- of familieboot maar te zwijgen.
Beter dus slechts twee toegespitste modellen in de klasse +/- 530 en > 600.
Wat ik in de kleine klasse in ieder geval nog steeds mis:
- een stevig, doordacht geplaatst schot om eenvoudig een el. ankerlier te monteren;
- in dak en zijkanten van de kajuit/cabine geintegreerde pijpen om de el. bekabeling eenvoudig en netjes weggewerkt door te kunnen voeren richting schakelpaneel en dashboard. ( ruim genoeg om de stekkers heel te laten van apparatuur);
- een ruime, gemakelijk bereikbare en af te sluiten (spatwaterdichte) ruimte/voorziening, om alle schakelingen en aansluitingen (achter het dahsboard dus) veilig weg te werken.
Groet,
Dre.
-
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:26 pm
ideale visboot..
ik ben zelf int bezit van n oqueteau 625.. persoonlijk ben ik hier erg tevreden over..
wat ik wel mis:
een gelijksvloers achterdek.. (motorkap steekt iets omhoog) hierdoor blijft de "visruimte"beperkt en kan er op anker eigenlijk max met 2 a 3 personen op gevist worden.. met een gelijke vloer is 4 pers zekers haalbaar
verder is de boot prima afgewerkt en reeds door de vorige eigenaar extra voorzien van allerlei verligheidsmaatrgelen..
Wat betreft de kajuit... voor ons persoonlijk is de huidige kajuit perfect temeer wij ook graag willen overnachten.. en daarvoor is de huidige kajuit meer dan geschikt.
Dus persoonlijk hebben we eigenlijk niet meer nodig envoldoet de huidige boot aan bijna al onze eisen..
Leuk dat jullie zelf aan de gebruikers bevragen welke eisen wij aan n visboot stellen..
Met gr,
Emile Learbuch
Delta 304
wat ik wel mis:
een gelijksvloers achterdek.. (motorkap steekt iets omhoog) hierdoor blijft de "visruimte"beperkt en kan er op anker eigenlijk max met 2 a 3 personen op gevist worden.. met een gelijke vloer is 4 pers zekers haalbaar
verder is de boot prima afgewerkt en reeds door de vorige eigenaar extra voorzien van allerlei verligheidsmaatrgelen..
Wat betreft de kajuit... voor ons persoonlijk is de huidige kajuit perfect temeer wij ook graag willen overnachten.. en daarvoor is de huidige kajuit meer dan geschikt.
Dus persoonlijk hebben we eigenlijk niet meer nodig envoldoet de huidige boot aan bijna al onze eisen..
Leuk dat jullie zelf aan de gebruikers bevragen welke eisen wij aan n visboot stellen..
Met gr,
Emile Learbuch
Delta 304
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
- Locatie: antwerpen
6 meter boot
beste Dirk
Eerst en vooral de beste wensen voor 2008 en goeie zaken verder.
Ik ben reeds geruime tijd op zoek naar een degelijke visboot (ben sederd een paar maanden met pensioen,mijn interresse gaat uit naar iets tussen de 5,4 en 6,00m Orka Beekman Janeau Ocqeteau een rib met cabine heb ik ook al aan gedacht maar daarin verlies je veel plaats.
Ik heb de vraag voor een ocqeteau al eens gesteld aan een belgische importeur uit Nieuwpoort (ik ben van Antwerpen)met een inbouw zdrive op het model 595 die is nog goed trailerbaar omdat het bootje mee moet naar spanje frankrijk enz.
Waar wij altijd in spanje verblijven heb ik kennis gemaakt met dit type de 595 word daar meestal gebruikt omdat dit onder de 6 m valt voor El titulo wat dat ook mag zijn een registratie of zo dat is niet voor ons,want de reglementering is daar heel complex en daar ben ik nog niet uit.
Een kennis van mij in spanje heeft een antioche ook niet mis maar de cabine is redelijk klein.
Waar het op neer komt is dat ocqeteau een van mijn favoriten is .
Geef eens uw gegevens waar jullie ergens zitten in nederland dan kom ik misschien voorbij om de zaken te bekijken.
mvg
graag prive bericht
Eerst en vooral de beste wensen voor 2008 en goeie zaken verder.
Ik ben reeds geruime tijd op zoek naar een degelijke visboot (ben sederd een paar maanden met pensioen,mijn interresse gaat uit naar iets tussen de 5,4 en 6,00m Orka Beekman Janeau Ocqeteau een rib met cabine heb ik ook al aan gedacht maar daarin verlies je veel plaats.
Ik heb de vraag voor een ocqeteau al eens gesteld aan een belgische importeur uit Nieuwpoort (ik ben van Antwerpen)met een inbouw zdrive op het model 595 die is nog goed trailerbaar omdat het bootje mee moet naar spanje frankrijk enz.
Waar wij altijd in spanje verblijven heb ik kennis gemaakt met dit type de 595 word daar meestal gebruikt omdat dit onder de 6 m valt voor El titulo wat dat ook mag zijn een registratie of zo dat is niet voor ons,want de reglementering is daar heel complex en daar ben ik nog niet uit.
Een kennis van mij in spanje heeft een antioche ook niet mis maar de cabine is redelijk klein.
Waar het op neer komt is dat ocqeteau een van mijn favoriten is .
Geef eens uw gegevens waar jullie ergens zitten in nederland dan kom ik misschien voorbij om de zaken te bekijken.
mvg
graag prive bericht
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr dec 21, 2007 6:44 pm
Re: 6 meter boot
Mario en alle overige leden van dit forum.
Iedereen de beste wensen voor 2008 en goeie goede vangsten toegewenst!
Beste Mario,
Op dit moment zijn we in onderhandeling met Ocqueteau in Frankrijk om importeur/dealer te worden voor de gehele Benelux. Een dealer/importeur voor Belgi? bestaat eigenlijk niet.
Wij zijn:
Holland Marine Hardware en zijn gevestigd in de Seaport Marina, Kennemerboulevard 716, IJmuiden. Meer informatie mbt Ocqueteau boten kun je vinden op www.hollandmarinehardware.nl. Daarnaast op de startpagina van deze website, staat een advertentie van ons. Tot zo ver de "reclame" welke niet als zodanig bedoeld is. Ik kon je prive email adres niet achterhalen. Vandaar op deze manier.
Op dit moment hebben wij een 540 in bestelling welke wij over een paar weken in IJmuiden verwachten. Ook zullen wij op de Boot Holland (boat show in Leeuwarden) aanwezig zijn maar dat is wel heel vanuit Belgi?. Ik zou zeggen, de koffie staat klaar in IJmuiden. Wij zijn geopend iedere vrijdag van 10:00 tot 18:00 en verder iedere dag na telefonische afspraak.
Nog even over je opmerking tav de Z-drive. Wij horen vaak de klacht dat een Z-drive nogal gevoelig is voor storingen en problemen kent met aangroei. Dit is vaak een van de redenen van onze klanten waarom zij een inboard diesel kopen. Deze kent deze problemen niet. Een buitenboard motor heeft ook geen last van aangroei (mits uit het water natuurlijk). De vraag is dus, wel of geen Z-drive en wat zijn dan de voordelen van een Z-drive t.o.v. de andere 2 mogelijkheden? Zijn er meer leden op dit forum die hier idee?n over hebben?
Maar, zoals eerder aangegeven, nooit te oud om te leren dus uw ervaringen en aanbevelingen zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt,
Mvrgrt,
Dirk Bouma
Iedereen de beste wensen voor 2008 en goeie goede vangsten toegewenst!
Beste Mario,
Op dit moment zijn we in onderhandeling met Ocqueteau in Frankrijk om importeur/dealer te worden voor de gehele Benelux. Een dealer/importeur voor Belgi? bestaat eigenlijk niet.
Wij zijn:
Holland Marine Hardware en zijn gevestigd in de Seaport Marina, Kennemerboulevard 716, IJmuiden. Meer informatie mbt Ocqueteau boten kun je vinden op www.hollandmarinehardware.nl. Daarnaast op de startpagina van deze website, staat een advertentie van ons. Tot zo ver de "reclame" welke niet als zodanig bedoeld is. Ik kon je prive email adres niet achterhalen. Vandaar op deze manier.
Op dit moment hebben wij een 540 in bestelling welke wij over een paar weken in IJmuiden verwachten. Ook zullen wij op de Boot Holland (boat show in Leeuwarden) aanwezig zijn maar dat is wel heel vanuit Belgi?. Ik zou zeggen, de koffie staat klaar in IJmuiden. Wij zijn geopend iedere vrijdag van 10:00 tot 18:00 en verder iedere dag na telefonische afspraak.
Nog even over je opmerking tav de Z-drive. Wij horen vaak de klacht dat een Z-drive nogal gevoelig is voor storingen en problemen kent met aangroei. Dit is vaak een van de redenen van onze klanten waarom zij een inboard diesel kopen. Deze kent deze problemen niet. Een buitenboard motor heeft ook geen last van aangroei (mits uit het water natuurlijk). De vraag is dus, wel of geen Z-drive en wat zijn dan de voordelen van een Z-drive t.o.v. de andere 2 mogelijkheden? Zijn er meer leden op dit forum die hier idee?n over hebben?
Maar, zoals eerder aangegeven, nooit te oud om te leren dus uw ervaringen en aanbevelingen zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt,
Mvrgrt,
Dirk Bouma
Dirk Bouma
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:33 pm
hallo
ik weet niet wat het voordeel van een z-drive kan zijn op een kleine boot die je trailert! z-drive met motor is zwaar en verreist veel onderhoud t.o.v. buitenboordmotor.
t.o.v. een schroefas is een z-drive sneller maar da's ook alles!! zeker als je boot in't water blijft liggen is een z-drive een lopende rekening!!
ook verspeel je veel kuipruimte met het motordeksel!
persoonlijk heb ik geen positieve ervaring met z-drive en omdat een inboard diesel wat duur was had ik bij mijn volgende boot een e-tec ,die naarboven getrimd voor geen enkel probleem zorgde,en dat was met een z-drive wel even anders want die ligt altijd in't water en hier mag je anti-fouling opsmeren wat je wil aangroei heb je altijd tussen al die kieren en spleten!! en zinkanode om de zoveel maanden vervangen en dat zijn er ook al wat!
maar dit is mijn persoonlijke mening, er zullen misschien ook wel mensen met positieve ervaringen zijn( al heb ik die nooit tegengekomen!)
ik weet niet wat het voordeel van een z-drive kan zijn op een kleine boot die je trailert! z-drive met motor is zwaar en verreist veel onderhoud t.o.v. buitenboordmotor.
t.o.v. een schroefas is een z-drive sneller maar da's ook alles!! zeker als je boot in't water blijft liggen is een z-drive een lopende rekening!!
ook verspeel je veel kuipruimte met het motordeksel!
persoonlijk heb ik geen positieve ervaring met z-drive en omdat een inboard diesel wat duur was had ik bij mijn volgende boot een e-tec ,die naarboven getrimd voor geen enkel probleem zorgde,en dat was met een z-drive wel even anders want die ligt altijd in't water en hier mag je anti-fouling opsmeren wat je wil aangroei heb je altijd tussen al die kieren en spleten!! en zinkanode om de zoveel maanden vervangen en dat zijn er ook al wat!
maar dit is mijn persoonlijke mening, er zullen misschien ook wel mensen met positieve ervaringen zijn( al heb ik die nooit tegengekomen!)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr dec 21, 2007 6:44 pm
Nieuwe ocqueteau 625
Beste deltavissers,
Een tijd geleden heb ik hier een inventarisatie gedaan naar de eisen en wensen zoals die op het forum leefden tav een zeewaardige visboot. Een aantal van jullie hebben hierop gereageerd en een aantal heeft ons persoonlijk benaderd. Wij hebben de wensen geinventariseerd en daar is o.a. de nieuwe Ocqueteau 625 uit ontstaan.
De volgende aanpassingen hebben plaatsgevonden:
Mvrgrt,
Dirk Bouma
www.hollandmarinehardware.nl
Een tijd geleden heb ik hier een inventarisatie gedaan naar de eisen en wensen zoals die op het forum leefden tav een zeewaardige visboot. Een aantal van jullie hebben hierop gereageerd en een aantal heeft ons persoonlijk benaderd. Wij hebben de wensen geinventariseerd en daar is o.a. de nieuwe Ocqueteau 625 uit ontstaan.
De volgende aanpassingen hebben plaatsgevonden:
- A-sym stuurhut. Verschil is niet groot zodat de nadelen beperkt blijven maar dat wel het voordeel ontstaat van een breder gangboord.
Hoogte stuurhut 2.03
Ruitenwisser/boordverlichting
2 slaapplaatsen
Cockpit ruimte nu 2.10 x 2.10
Hoger vrijboord en dus veiliger
Nagenoeg geen opstaande rand meer van de motorruimte
Zeereling blijft binnen de bootafmetingen.
Mvrgrt,
Dirk Bouma
www.hollandmarinehardware.nl
Dirk Bouma
-
- Beheerder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm
Re: Nieuwe ocqueteau 625
Dirk, zeer belangrijk de wensen van de gebruikers te peilen en waar mogelijk mee te nemen in een nieuw ontwerp. Uiteraard ontkom je er dan niet aan om, als de nieuwe (vernieuwde) boot er is een doorverwijzing naar de betreffende website te plaatsen, zoals in je laatste stukje. De meeste leden zal dit worst zijn, een onbekend aantal zal dit als 'verkapte' (lees: gratis) reclame benoemen. Ook de botenbedrijven die in Deltavissers adverteren zullen deze gratis reclame aan een collega (?) niet geheel fair vinden. En dan is er tenslotte nog de penningmeester die gratis reclame, tot op zeker hoogte, een pijn in de knip vindt. De verwijzing naar je site weghalen is kinderachtig, wellicht kan je een 'vrijwillige' donatie doen ten gunste van Zuid-West Nederland?
(bankrekening: 50.41.86.108) (Postbank 2626409) beiden ten name van Zuid-West Nederland te Oudenhoorn.
(bankrekening: 50.41.86.108) (Postbank 2626409) beiden ten name van Zuid-West Nederland te Oudenhoorn.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr dec 21, 2007 6:44 pm
Sluikreclame
Beste Rinus,
Het is niet mijn bedoeling geweest om een reclame uiting te doen. Ik vind het echter niet minder dan normaal dat wanneer leden van dit forum hun reactie eenmaal gegeven hebben, dat ze dan ook uiteindelijk te horen krijgen wat er met hun reactie gedaan is en waar dit toe geleid heeft. Bedenk hierbij ook dat er een lange tijd tussen heeft gezeten tussen de vraag en het antwoord. Ik gebruik ook niet voor niets het oude topic. Het is gewoon het antwoord op een verzoek van mij van dik een jaar geleden (waar toen overigens niemand problemen mee had en waar wij alleen maar positieve reacties op gekregen hebben). Niet meer en niet minder. In mijn ogen heeft dit dan ook meer met normen en waarden te maken dan met sluik reclame.
Maar goed, ik zal de link weghalen. Als dit als sluikreclame gezien en ervaren wordt, dan schiet het zijn doel voorbij. Met google zoeken op Ocqueteau 625 heb je ons toch in 2 tellen gevonden, dus dat is echt niet mijn bedoeling geweest. Ik heb hem opgenomen om het de leden van dit forum gemakkelijk te maken .
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik juist probeer, o.a. door duidelijk aan te geven wat mijn achtergrond is, sluikreclame te voorkomen. Als ik zelf ergens een hekel aan heb is het wel sluikreclame. Je zult van mij op dit forum niet horen dat ik Ocqueteau de beste boten vindt (terwijl ze dit natuurlijk wel zijn
).
Een vrijwillige bijdrage storten en op die manier betaalde sluikreclame te verrichten? Dat kan niet jouw bedoeling zijn en ik weet ook zeker dat je dat niet zo bedoelt. Ik stel voor binnenkort weer een advertentie te plaatsen. ok?
Mvrgrt
Dirk Bouma
Holland Marine Hardware
Het is niet mijn bedoeling geweest om een reclame uiting te doen. Ik vind het echter niet minder dan normaal dat wanneer leden van dit forum hun reactie eenmaal gegeven hebben, dat ze dan ook uiteindelijk te horen krijgen wat er met hun reactie gedaan is en waar dit toe geleid heeft. Bedenk hierbij ook dat er een lange tijd tussen heeft gezeten tussen de vraag en het antwoord. Ik gebruik ook niet voor niets het oude topic. Het is gewoon het antwoord op een verzoek van mij van dik een jaar geleden (waar toen overigens niemand problemen mee had en waar wij alleen maar positieve reacties op gekregen hebben). Niet meer en niet minder. In mijn ogen heeft dit dan ook meer met normen en waarden te maken dan met sluik reclame.
Maar goed, ik zal de link weghalen. Als dit als sluikreclame gezien en ervaren wordt, dan schiet het zijn doel voorbij. Met google zoeken op Ocqueteau 625 heb je ons toch in 2 tellen gevonden, dus dat is echt niet mijn bedoeling geweest. Ik heb hem opgenomen om het de leden van dit forum gemakkelijk te maken .
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik juist probeer, o.a. door duidelijk aan te geven wat mijn achtergrond is, sluikreclame te voorkomen. Als ik zelf ergens een hekel aan heb is het wel sluikreclame. Je zult van mij op dit forum niet horen dat ik Ocqueteau de beste boten vindt (terwijl ze dit natuurlijk wel zijn

Een vrijwillige bijdrage storten en op die manier betaalde sluikreclame te verrichten? Dat kan niet jouw bedoeling zijn en ik weet ook zeker dat je dat niet zo bedoelt. Ik stel voor binnenkort weer een advertentie te plaatsen. ok?
Mvrgrt
Dirk Bouma
Holland Marine Hardware
Dirk Bouma
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am
-
- Beheerder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm
Re: Sluikreclame
Dirk,
Na plaatsing van mijn betoog realiseerde ik mij later dat een hint tot het plaatsen van een banner, zoals je dat al eerder gedaan hebt, voor 1 of meerdere maanden een betere oplossing geweest zou zijn dan om een donatie te vragen. Bij deze dan, je schrijft er zelf ook al over. Daarnaast besef ik dat dit kneuterig overkomt, echter voor het minste geringste worden Koen en ik benaderd door lezers van het forum omtrent oneigenlijk gebruik. En veelal is daar dan veel voor te zeggen. Afsluitend de opmerking dat er, mede door mijn reactie, weer de nodige aandacht aan het onderwerp is gegeven. En wie weet komt daar voor je bedrijf nog veel positiefs uit voort.
Na plaatsing van mijn betoog realiseerde ik mij later dat een hint tot het plaatsen van een banner, zoals je dat al eerder gedaan hebt, voor 1 of meerdere maanden een betere oplossing geweest zou zijn dan om een donatie te vragen. Bij deze dan, je schrijft er zelf ook al over. Daarnaast besef ik dat dit kneuterig overkomt, echter voor het minste geringste worden Koen en ik benaderd door lezers van het forum omtrent oneigenlijk gebruik. En veelal is daar dan veel voor te zeggen. Afsluitend de opmerking dat er, mede door mijn reactie, weer de nodige aandacht aan het onderwerp is gegeven. En wie weet komt daar voor je bedrijf nog veel positiefs uit voort.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:40 pm
Re: De ideale 6 meter visboot
Dirk Bouma schreef:Geachte leden van het forum,
Wij zijn importeur van Ocqueteau visboten in Nederland en zijn bezig met een klantonderzoek naar de Ocqueteau 625 visboot. Deze boot staat op het punt om geheel vernieuwd te worden en wij willen deze graag zoveel als mogelijk laten aansluiten op de wensen van de gebruikers. Graag zouden wij van de leden van het forum willen horen wat voor jullie van belang is. Dan kunnen wij daar tijdens de ontwerpfase rekening mee houden. Met name zijn wij erg geintresseerd om van jullie te horen wat in de dagelijkse praktijk mis of juist heel goed is met de huidige generatie visboten (ongeacht welk merk). Met andere woorden. Hoe ziet de ideale visboot er uit binnen de gegeven maximale lengte van 6.25 meter. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Dirk Bouma
gewoon de Jumbo 585 een super boot ! ! !