garnalen slepen..
-
garnalen slepen..
hallo mannen,
laatst hoorde ik van iemand ( die in colijnsplaat woont, dus die zal het wel weten), dat je met een boot, zonder vergunning, helemaal niet op garnalen mag slepen, ook niet 'buiten'.( ik weet dat het op de oosterschelde niet mag)
ik dacht dat dit wel mocht,heb me dus vorig jaar een netje gekocht, en een mooie rvs stang vol lood geschud, als 'trekstang' die goed op de bodem blijft.
het net voldoet aan de eisen en een zeef heb ik erbij.
wat is nu waar, mag ik slepen zonder vergunning met mijn boot (uiteraard 'buiten')...?
laatst hoorde ik van iemand ( die in colijnsplaat woont, dus die zal het wel weten), dat je met een boot, zonder vergunning, helemaal niet op garnalen mag slepen, ook niet 'buiten'.( ik weet dat het op de oosterschelde niet mag)
ik dacht dat dit wel mocht,heb me dus vorig jaar een netje gekocht, en een mooie rvs stang vol lood geschud, als 'trekstang' die goed op de bodem blijft.
wat is nu waar, mag ik slepen zonder vergunning met mijn boot (uiteraard 'buiten')...?
grtz, marcel D.1013
-
Re: garnalen slepen..
++++++++++++Marcel Oomen schreef:hallo mannen,
Dat mag met een boot kleiner dan 8 m , er diend een handzeef aan boord te zijn met een grote van minimaal 80 x 60, waar gladdedraadvormige spijlen in zitten die 7mm uit elkaar staan.
je net mag max 225 br zijn en 70cm hoog, en de vis die gevangen word diend terug gezet te worden.
voor zover ik het nog weet?
-
Ja, dat staat mij oon nog zo bij.
Zo was het in elk geval een paar jaar terug. Toen hebben we alle regelementen es op een rij gezet.
pff, wat een puzzel.
Bij ons hebben we tien ook direkt de kustwacht geinformeerd en verzocht te melden als onze conclusie niet klopte.
Nooit wat weer gehoord, dus we gaan er nog steeds van uit dat dit reglementair is.
hendrik
Zo was het in elk geval een paar jaar terug. Toen hebben we alle regelementen es op een rij gezet.
pff, wat een puzzel.
Bij ons hebben we tien ook direkt de kustwacht geinformeerd en verzocht te melden als onze conclusie niet klopte.
Nooit wat weer gehoord, dus we gaan er nog steeds van uit dat dit reglementair is.
hendrik
-
-
-
Zie onder "Technieken en Stekken" het onderwerp "Recreatievisserij boomkor/bordennet" en kijk onder de aangegeven link.
Volgens mij is de Regeling 2006 nog van toepassing, maar ging de Min. e.e.a. beperken, zoals o.a. in de Oosterschelde en aan te wijzen beschermde gebieden etc.
Let in ieder geval wel op het verschil (in toegestane maten) vwb boommkor en bordenet !
Groet,
Dre.
Volgens mij is de Regeling 2006 nog van toepassing, maar ging de Min. e.e.a. beperken, zoals o.a. in de Oosterschelde en aan te wijzen beschermde gebieden etc.
Let in ieder geval wel op het verschil (in toegestane maten) vwb boommkor en bordenet !
Groet,
Dre.
-
Marcel,
Garnalen slepen is zeker toegestaan, zie onderstaande link.
In de visserijwet worden de vrijstellingen genoemd.
http://www.st-ab.nl/wettennr04/0343-021 ... sserij.htm
Groeten Frank van Vooren.
Garnalen slepen is zeker toegestaan, zie onderstaande link.
In de visserijwet worden de vrijstellingen genoemd.
http://www.st-ab.nl/wettennr04/0343-021 ... sserij.htm
Groeten Frank van Vooren.
-
-
-
-
-