Vraag aanschaf boot

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Ronald van Aken

Vraag aanschaf boot

Bericht door Ronald van Aken »

Beste forum leden,

Ik wil de stap maken om een boot te kopen voor wrak en kustvissen. Ik zou erg graag een boot willen aanschaffen waarmee ik ook af en toe een nachtje kan overblijven dus met hut, wc en een kleine keuken. De boot hoeft niet op een trailer. Met wat voor eisen moet ik rekening houden ik zie gigantisch veel aanbod. Wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

Groet,
Ronald
Hendrik Keizer

Bericht door Hendrik Keizer »

Waar gaat je aandacht naar uit in het gigantische aanbod?
Een voorbeeldje maakt het wat makkelijker te reageren.

hendrik
Frans Salvo

te vaag

Bericht door Frans Salvo »

Ronald, je vraag is veel te vaag; eigenlijk moet je beginnen met je eigen eisen/verlangens en wensen eens op papier te zetten; en vandaar uit vertrekken;
als je hoofdzakelijk de kustwateren gaat bevissen en hoofdzakelijk de wrakken onder de kust (tot 10, 15 mijl), dan ben je met een schroefas best af; wil je regelmatig naar de verre wrakken (30, 40 mijl en meer) dan denk je best aan een Z-drive;
waar gaat je boot liggen ? want dat bepaalt ook al voor een flink stuk de afstand die je "kan" varen; zoek je luxe of ben je tevreden met "kampeertoestanden" ? en met hoeveel mensen wil je op die boot kunnen leven/kamperen ?
en waar ligt je klemtoon ? op vissen of op verblijven ?

als je een boot wil waar je EN perfect kan gaan mee vissen op de verre wrakken EN waar je gerust een paar dagen kan op verblijven, dan spreek je al gauw over een boot van + 9 meter, en is het kostenplaatje navenant....
anderzijds zou een Jeanneau Merry Fisher 695 in aanmerking kunnen komen als je slechts nu en dan een (ver) wrak bevist; je kan daar met 2 op overnachten; er is plaats voor een wc en er is een plaatsje voor een klein gasfornuis; ik heb die boot zelf gehad maar na 2 jaar ingeruild voor een Cygnus Tornado omdat ik toch wel meer ging vissen op de verre wrakken en snelheid wou.
Er zijn uiteraard een pak meer visboten dan bovengenoemde;
zoals gezegd : bepaal eerst je verlangens...

succes
Mark Stuyck

Keuze boot.

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Ronald,

Het ??n en ander is ook nogal afhankelijk van je budget.
Als je dit ook kenbaar maakt, dan zijn er zeker mensen die je al een heel eind op weg kunnen helpen.

mvg,

Mark
Manon Vanschoenwinkel

aanschaf nieuwe boot

Bericht door Manon Vanschoenwinkel »

als ik je een gouden tip mag geven koop zeker geen arvor
Ben reeds aan mijn vijfde boot toe en uit ervaring ben ik zeer tevreden over mijn beneteau antares 710 bijna idem als jeanneau merry fisher 695
Relatief snelle boot 15-20 knopen met zeer goede vaareigenschappen, zeer stabiel en ligt goed op 't water
Plaats reactie