Hallo
Is er iemand die weet of er een vangst quota op komst is in nederland?
Ik hoor hier (in Belgie) dat er in nederland ook zo'n dom quota op komst is?
de een zegt van niet ,de ander wel, en dan nog een Mischien??
is er iemand die het echt weet?
vis quota
-
meeneemlimiet
Geachte,
Zie topic: Meeneemlimiet en zeevisdocument op komst?
van 04 maart 2009.
Mvg,
Mark
Zie topic: Meeneemlimiet en zeevisdocument op komst?
van 04 maart 2009.
Mvg,
Mark
-
-
- Beheerder
Re: vis quota
Ooit (waneer??) zal uw informant (!) het misschien eens bij het rechte eind hebben. Gelet op de inspanningen die Federatie Zuidwest Nederland en Sportvisserij Nederland doen om beperkingen tegen te gaan met diverse houtsnijdende argumenten is mij op dit moment niets van al uw bedekt geformuleerde (ik hoor) bezorgdheid bekent!Marco Van Meeuwen schreef:Hallo
Is er iemand die weet of er een vangst quota op komst is in nederland?
Ik hoor hier (in Belgie) dat er in nederland ook zo'n dom quota op komst is?
de een zegt van niet ,de ander wel, en dan nog een Mischien??
is er iemand die het echt weet?
In tegenstellinng tot uw land bestaat er in ons land een stevige belangenbehartiging voor o.a. bootvissers. Als we in ons land aan de zijlijn blijven staan en geen lid zouden zijn van een vereniging die bij een Federatie is aangesloten, zouden wij hier zeer waarschijnlijk dezelfde problemen heben als u en uw Belgische collega's. Diegenen die vanaf de zijlijn de inspanningen van o.a. Deltavissers - Federatie Zuidwest Nederland en Sportvisserij Nederland gadeslaan zouden beter de zijlijn kunnen verlaten en toetreden tot een vereniging aangesloten bij een Federatie.
-
- Beheerder
Er wordt te veel geluld, gezeverd en door sommige groepen wensen voor werkelijkheid genomen! In Belgi? roepen ze al vanaf de eerste week dat die idiote regeling bestaat dat Nederland het ook snel zal doen... We zijn al heel wat jaartjes verder en er is van alles gebeurd, maar die baglimit is er nog steeds niet!
Is er een baglimit op komst voor sportvissers in Nederland? Voorlopig niet en het is absoluut de inzet van SN om dat zo te houden, daarvan ben ik 100% overtuigd aan de hand van wat er tijdens platformvergaderingen, waar ik zelf bijzit, besproken wordt. Wat dat bewuste artikel 47 gaat brengen in de toekomst, is iets wat nu, op dit moment, niemand met zekerheid kan zeggen omdat heel dit verhaal nog onderwerp is van debat op Europees niveau en later op nationaal niveau. Moeten we ons daarom geen zorgen maken? Natuurlijk wel, maar het heeft absoluut geen zin om fabels en verzinsels de wereld in te sturen die enkel op geruchten en wishfull thinking van sommigen gebaseerd zijn, uitsluitend om onrust in onze rangen te veroorzaken. Ik kan iedereen garanderen dat de zaak op de voet gevolgd en bewaakt wordt, wat helaas geen garantie is voor een goede afloop, maar er wordt wel alles aan gedaan.
Is er een baglimit op komst voor sportvissers in Nederland? Voorlopig niet en het is absoluut de inzet van SN om dat zo te houden, daarvan ben ik 100% overtuigd aan de hand van wat er tijdens platformvergaderingen, waar ik zelf bijzit, besproken wordt. Wat dat bewuste artikel 47 gaat brengen in de toekomst, is iets wat nu, op dit moment, niemand met zekerheid kan zeggen omdat heel dit verhaal nog onderwerp is van debat op Europees niveau en later op nationaal niveau. Moeten we ons daarom geen zorgen maken? Natuurlijk wel, maar het heeft absoluut geen zin om fabels en verzinsels de wereld in te sturen die enkel op geruchten en wishfull thinking van sommigen gebaseerd zijn, uitsluitend om onrust in onze rangen te veroorzaken. Ik kan iedereen garanderen dat de zaak op de voet gevolgd en bewaakt wordt, wat helaas geen garantie is voor een goede afloop, maar er wordt wel alles aan gedaan.
-
Dank u voor deze duidelijke antwoorden, inderdaad word er heel wat de wereld ingestuurd zonder enige vorm waarheid.
En Inderdaad zouden de belgische clubs lid moeten worden van een veel grotere organisatie dan zouden ze mischien ook eens wat mogen zeggen in Brussel in plaats van alleen maar ja te moeten schudden
En Inderdaad zouden de belgische clubs lid moeten worden van een veel grotere organisatie dan zouden ze mischien ook eens wat mogen zeggen in Brussel in plaats van alleen maar ja te moeten schudden
-
bedanken
Ik zou bij deze de beleidsmensen bij ZWN willen bedanken voor hun inzet; jammer dat dergelijke inzet niet te bespeuren valt in Belgi?;
het resultaat kennen we daar dus; bag limit en heksenjacht onder de vorm van niet aflatende contoles; onze Belgische overheid vindt zelfs geld om nieuwe boten aan te kopen zodat er nog meer controles kunnen gebeuren; op sportvisboten uiteraard, aangezien controle van beroepsboten veels te ingewikkeld en veels te gevaarlijk is...
Geweldige zaak voor sportvissers en charterboten en alle ondernemingen die er van moeten leven ! en dus vlaggen we massaal uit naar Nederland.
Anderzijds is het in Belgi? dan nog iets beter als in Frankrijk. Daar mag je nog 10 gullen aanlanden PER BOOT per dag. En dat allemaal onder druk van de beroepsvissers (vooral van Boulogne) die gewoon alles kort en klein slaan en alle quota-regels zelf aan hun laars lappen. Wat er daar is gebeurd de eerste maanden van het jaar, wil je echt niet weten. Iemand al tong gevangen dit jaar bijvoorbeeld ?
het resultaat kennen we daar dus; bag limit en heksenjacht onder de vorm van niet aflatende contoles; onze Belgische overheid vindt zelfs geld om nieuwe boten aan te kopen zodat er nog meer controles kunnen gebeuren; op sportvisboten uiteraard, aangezien controle van beroepsboten veels te ingewikkeld en veels te gevaarlijk is...
Geweldige zaak voor sportvissers en charterboten en alle ondernemingen die er van moeten leven ! en dus vlaggen we massaal uit naar Nederland.
Anderzijds is het in Belgi? dan nog iets beter als in Frankrijk. Daar mag je nog 10 gullen aanlanden PER BOOT per dag. En dat allemaal onder druk van de beroepsvissers (vooral van Boulogne) die gewoon alles kort en klein slaan en alle quota-regels zelf aan hun laars lappen. Wat er daar is gebeurd de eerste maanden van het jaar, wil je echt niet weten. Iemand al tong gevangen dit jaar bijvoorbeeld ?