Beekman 521
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm
Beekman 521
Vandaag wezen proefvaren met de alaska 500 en de 75PK E-tec,
duidelijk dat dit als een speer gaat, maar een woensdag kan ik ook
nog gaan kijken bij een beekman 521 met een 50PK suzuki.
Heeft iemand ervaringen met de Beekman 521
wat betreft vaar eigenschappen?
duidelijk dat dit als een speer gaat, maar een woensdag kan ik ook
nog gaan kijken bij een beekman 521 met een 50PK suzuki.
Heeft iemand ervaringen met de Beekman 521
wat betreft vaar eigenschappen?
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm
Wat bedoel je precies met het rollen op de zijde?
Wilt de boot tijdens het varen steeds een golf pakken of
is het meer tijdens het ankeren? En over welke golf hoogte
heb je het dan, is dit probleem al bij lagere golf hoogtes van
20 a 30 cm, of hoger?. Want een alaska kan ook redelijk
stuiteren, afhankelijk van hoe je er mee vaart onder de omstandigheden.
Ik heb nog nooit een Beekman gehad, en heb nu een Rana.
Is de Beekman 521 een verbetering ten opzichte van een
Alaska of Rana, wat betreft vaar eigenschappen? Want dan is het
voor mij altijd een vooruitgang.
Graag hoor ik nog wat meer reacties hier over
Grt
Rob
Wilt de boot tijdens het varen steeds een golf pakken of
is het meer tijdens het ankeren? En over welke golf hoogte
heb je het dan, is dit probleem al bij lagere golf hoogtes van
20 a 30 cm, of hoger?. Want een alaska kan ook redelijk
stuiteren, afhankelijk van hoe je er mee vaart onder de omstandigheden.
Ik heb nog nooit een Beekman gehad, en heb nu een Rana.
Is de Beekman 521 een verbetering ten opzichte van een
Alaska of Rana, wat betreft vaar eigenschappen? Want dan is het
voor mij altijd een vooruitgang.
Graag hoor ik nog wat meer reacties hier over
Grt
Rob
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm
-
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am
hallo rob,
ik heb eens van een kenner gehoord dat er qua vaareigenschappen niks beter is als een shetland.
ik zou, als je toch aan het uitproberen bent, daar ook eens een proefrit mee maken.
vaareigenschappen is toch wel het allerbelangrijkste voor ons zeevissers.
als je naar de wrakken gaat zit je toch dik een uur te 'bonken' in je bootje, als je dan last van je rug of zo hebt, begrijp je wel dat een verkeerde keuze finest kan zijn.
ikzelf heb bij mijn quicksilver 550 de vaareigenschappen verbeterd door een zwaardere motor te plaatsen en daarop nog eens een soort vin, hij vaart nu veel beter door de golven (rustiger), en 'klapt' niet meer zo.
succes met je keuze,
marcel d.1013
ik heb eens van een kenner gehoord dat er qua vaareigenschappen niks beter is als een shetland.
ik zou, als je toch aan het uitproberen bent, daar ook eens een proefrit mee maken.
vaareigenschappen is toch wel het allerbelangrijkste voor ons zeevissers.
als je naar de wrakken gaat zit je toch dik een uur te 'bonken' in je bootje, als je dan last van je rug of zo hebt, begrijp je wel dat een verkeerde keuze finest kan zijn.
ikzelf heb bij mijn quicksilver 550 de vaareigenschappen verbeterd door een zwaardere motor te plaatsen en daarop nog eens een soort vin, hij vaart nu veel beter door de golven (rustiger), en 'klapt' niet meer zo.
succes met je keuze,
marcel d.1013
-
- Beheerder
- Berichten: 598
- Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm
Ik heb een 521 en ben daar best blij mee.
De boot gaat boven de 3000 toeren op z'n linker zij liggen. Dat kan je oplossen door gewicht te verplaatsen en de motor wat omhoog te trimmen zodat de kont wat dieper gaat zitten.
Wat echter veel en veel beter werkt zijn trimflaps. Ik heb er zo een setje opgezet en nu is dat absoluut 100% in orde. Even een druk op de knop en heel het zaakje ligt weer recht en zo stabiel als een huis. Wat betreft dat klappen, moet ik zeggen dat dat z??r goed meevalt! Iedereen die meegedaan heeft aan de Lowrancecup weet hoe de zee er na de middag bijlag. Wij lagen voorbij de ZBJ en waren op minder dan 40 minuten binnen. We zijn via de Roompot omgevaren omdat ik het niet vertrouwde om met dit weer door de plaat te gaan achter de OR 9. De boot heeft, zonder zeveren, slechts 2 keer een klap gemaakt, dat is alles. Aan een 540 kan hij niet tippen, die is gewoon veel beter, maar ik neem het wel op tegen een 590 als het hobbelig wordt! Trouwens, als je maar genoeg gas geeft, klapt alles en op een strakke zee vaart alles goed! De stand van de gashendel wat aanpassen aan de omstandigheden doet wonderen. Je kan h??l lang een minimale snelheid van 30-35 km/uur vast houden als het hobbelig wordt, zonder dat er gestuiderd wordt. Die trimflaps kosten je wel een paar kilometer per uur bij hetzelfde toerental, vooral als je tegen het tij vaart, maar het comfort dat je er door wint, is dat meer dan waard. In mijn geval gaat het gemiddeld over ? 4 km/u bij 4000 toeren. Doe ik er 150 toeren bij, gaan we weer precies zo hard als voorheen. Op vol vermogen en een strakke zee liep hij voor de trimflaps 65 km/u, nu nog 60... Is dag erg? Ik vaar toch nooit harder dan 40...
Ik heb in ieder geval het vaste voornemen om er nog heel wat jaartjes mee rond te rossen!
De boot gaat boven de 3000 toeren op z'n linker zij liggen. Dat kan je oplossen door gewicht te verplaatsen en de motor wat omhoog te trimmen zodat de kont wat dieper gaat zitten.
Wat echter veel en veel beter werkt zijn trimflaps. Ik heb er zo een setje opgezet en nu is dat absoluut 100% in orde. Even een druk op de knop en heel het zaakje ligt weer recht en zo stabiel als een huis. Wat betreft dat klappen, moet ik zeggen dat dat z??r goed meevalt! Iedereen die meegedaan heeft aan de Lowrancecup weet hoe de zee er na de middag bijlag. Wij lagen voorbij de ZBJ en waren op minder dan 40 minuten binnen. We zijn via de Roompot omgevaren omdat ik het niet vertrouwde om met dit weer door de plaat te gaan achter de OR 9. De boot heeft, zonder zeveren, slechts 2 keer een klap gemaakt, dat is alles. Aan een 540 kan hij niet tippen, die is gewoon veel beter, maar ik neem het wel op tegen een 590 als het hobbelig wordt! Trouwens, als je maar genoeg gas geeft, klapt alles en op een strakke zee vaart alles goed! De stand van de gashendel wat aanpassen aan de omstandigheden doet wonderen. Je kan h??l lang een minimale snelheid van 30-35 km/uur vast houden als het hobbelig wordt, zonder dat er gestuiderd wordt. Die trimflaps kosten je wel een paar kilometer per uur bij hetzelfde toerental, vooral als je tegen het tij vaart, maar het comfort dat je er door wint, is dat meer dan waard. In mijn geval gaat het gemiddeld over ? 4 km/u bij 4000 toeren. Doe ik er 150 toeren bij, gaan we weer precies zo hard als voorheen. Op vol vermogen en een strakke zee liep hij voor de trimflaps 65 km/u, nu nog 60... Is dag erg? Ik vaar toch nooit harder dan 40...
Ik heb in ieder geval het vaste voornemen om er nog heel wat jaartjes mee rond te rossen!
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm
Allemaal bedankt voor het antwoord, en Koen dank voor dit
bericht, ik ben nu een stuk geruster. En Koen , als het goed is
krijg je nog bericht van het LNV. Ik heb gisteren een goed
gesprek gehad naar aanleiding van mijn brief naar de minister.
Nogmaals dank voor de antwoorden.
Rob van der Zande
Delta 30
bericht, ik ben nu een stuk geruster. En Koen , als het goed is
krijg je nog bericht van het LNV. Ik heb gisteren een goed
gesprek gehad naar aanleiding van mijn brief naar de minister.
Nogmaals dank voor de antwoorden.
Rob van der Zande
Delta 30
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm
Ja Rob, kiek moar uut,
Maare bedankt, en ja het bloed kruipt idd waar het
niet gaan kan. Ben er echt super blij mee.
De boot is zo goed als nieuw en een motor die
net 2 maande ouder was als die ik pas nieuw had gekocht.
Dus ook daar ga ik gelukkig niet op achteruit.
En ook nog eens een zo goed als nieuwe pega trailer.
Al met al een prachtig setje om eens een gulleke te vangen.
Alleen even sparen voor wat nieuwer apparatuur.
Komende wedstrijd kan ik er niet bij zijn om wat te winnen
Ik MOET dan naar Noorwegen. errug he
Grt
Rob
Delta 30

Maare bedankt, en ja het bloed kruipt idd waar het
niet gaan kan. Ben er echt super blij mee.
De boot is zo goed als nieuw en een motor die
net 2 maande ouder was als die ik pas nieuw had gekocht.
Dus ook daar ga ik gelukkig niet op achteruit.
En ook nog eens een zo goed als nieuwe pega trailer.
Al met al een prachtig setje om eens een gulleke te vangen.
Alleen even sparen voor wat nieuwer apparatuur.
Komende wedstrijd kan ik er niet bij zijn om wat te winnen

Ik MOET dan naar Noorwegen. errug he

Grt
Rob
Delta 30
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
- Locatie: antwerpen
Supper Rob zet eens een foto op het forum van je aanwinst dan kennen we je al een beetje ,er stond bij deltavissers ook een mooie seahunter te koop had eigentlijk al spijt dat ik mijn fischcabin van beekman gekocht had (nieuw) want die stond ook op mijn verlanglijstje,te weten dat seahunter stopt met de fabricatie?
Nog veel plezier met je aanwinst.
grtj
Nog veel plezier met je aanwinst.
grtj
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm