Tohatsu buitenboordmotoren
-
Tohatsu buitenboordmotoren
Hallo Lezers,
Is er iemand die ervaring met het merk Tohatsu heeft , want ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor.
Cees Koster
Is er iemand die ervaring met het merk Tohatsu heeft , want ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor.
Cees Koster
-
Geen ervaring, maar weet wel dat ze tegenwoordig ook direct ingespoten 2-tact motoren hebben die aan de laatste emissie eisen voldoen.
En ze zijn als je ze vergelijkt voordelig geprijst tov bv evinrude e-tec en mercury optimax.
Bij kewi in rotterdam kosten ze het zelfde als in duitsland.......geen ervaring met de winkel overigens.
En ze zijn als je ze vergelijkt voordelig geprijst tov bv evinrude e-tec en mercury optimax.
Bij kewi in rotterdam kosten ze het zelfde als in duitsland.......geen ervaring met de winkel overigens.
e-tec rulez !!
-
-
-
Tohatsu
Hallo Alex en Michael,
Bedankt voor jullie reactie, Tohatsu word door heel europa verkocht dus ik denk dat je ook wel in het buitenland op vakantie ergens voor reperatie te recht zou kunnen.
Mijn voorkeur gaat naar een viertakt motor uit.
Met vriendelijk groeten,
Cees Koster
Bedankt voor jullie reactie, Tohatsu word door heel europa verkocht dus ik denk dat je ook wel in het buitenland op vakantie ergens voor reperatie te recht zou kunnen.
Mijn voorkeur gaat naar een viertakt motor uit.
Met vriendelijk groeten,
Cees Koster
-
-
Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Tohatsu MD90 direct ingespoten 2 takt motor en tot nu toe ben ik hier uitermate tevreden over.
Het verbruik valt mij erg mee.
laatst +/- 65 km gevaren met toch wel wat wind en golven (zaterdag 2 mei) en alles bij elkaar 30 liter verstookt met een snelheid van 20 tot 25 knopen afhankelijk van de golven dit alles op een oude orca 535 met zelfbouw kajuitje.
Het geluid is als je een gewone tweetakt gewent bent een verademing omdat je zelfs volgas nog normaal met elkaar kan praten.
Als je in nederland de tohatsu te duur vind moet je eens in engeland kijken dit scheelt op dit moment enorm veel ( kijk maar eens hier http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/BHM704 )
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt
grt
Frank van der Zande
Het verbruik valt mij erg mee.
laatst +/- 65 km gevaren met toch wel wat wind en golven (zaterdag 2 mei) en alles bij elkaar 30 liter verstookt met een snelheid van 20 tot 25 knopen afhankelijk van de golven dit alles op een oude orca 535 met zelfbouw kajuitje.
Het geluid is als je een gewone tweetakt gewent bent een verademing omdat je zelfs volgas nog normaal met elkaar kan praten.
Als je in nederland de tohatsu te duur vind moet je eens in engeland kijken dit scheelt op dit moment enorm veel ( kijk maar eens hier http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/BHM704 )
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt
grt
Frank van der Zande
DE DELTA 385
-
Tohatsu buitenboordmotor
Hallo Frank,
Heb jij die motor via Ross van Extreme Marine , en hebben zie die verzonden of ben jij hem zelf wezen halen.
Ik hoor hier graag meer over van je.
Groeten van Cees
Heb jij die motor via Ross van Extreme Marine , en hebben zie die verzonden of ben jij hem zelf wezen halen.
Ik hoor hier graag meer over van je.
Groeten van Cees
-
-
Zo dat zijn nog eens prijzen !!
Trouwens ook nog eens kwaliteit, ook al zegt het de meeste niets.
Voor dat bedrag koop je een halve hier in Nederland van een "bekender"merk.
Zit meteen te filosoferen...zo'n nieuwe Cheetah catamaran met 2 Tohatsu's er achter .....en weer wakker !!!!
Groetjes.
PS wat ben je aan transportkosten kwijt als ik vragen mag ?
Zit meteen te filosoferen...zo'n nieuwe Cheetah catamaran met 2 Tohatsu's er achter .....en weer wakker !!!!
Groetjes.
e-tec rulez !!
-
Tohatsu Buitenboordmotor
Hallo Frank,
Heb jij nog wat aan de motor moeten doen , toen jij hem binnen kreeg .
Ik zit te wachten op een mailtje van wat het verzenden gaat kosten.
Bedankt voor je reactie.
Groeten Cees.
Heb jij nog wat aan de motor moeten doen , toen jij hem binnen kreeg .
Ik zit te wachten op een mailtje van wat het verzenden gaat kosten.
Bedankt voor je reactie.
Groeten Cees.
-
Je kunt de motoren er dan ook meteen achter laten zetten als je toch in Engeland de boot besteld.Alex Wycisk schreef:Zo dat zijn nog eens prijzen !!
Groetjes.
Heb je het telefoonnummer of emailadres van Jan voor de bestelling?
De Smarttabs heb je dan niet nodig, die wil Sieb wel nieuw overnemen voor een zacht prijsje.
Ook van Sieb heb ik wel een telefoonnummer en een email adres

hendrik
-
De verzendkosten waren 248 pond excl btw dus dit is even snel uit gerekend ongeveer ? 325,00 .
als je slim bent doe je de engelse btw betalen die is als ik het goed heb 17% ipv onze 19 % en dan hoef je in nederland geen btw meer af te dragen.
ik hoop dat je zo voldoende weet zo niet "hoor "ik het nog
grt
frank van der zande
als je slim bent doe je de engelse btw betalen die is als ik het goed heb 17% ipv onze 19 % en dan hoef je in nederland geen btw meer af te dragen.
ik hoop dat je zo voldoende weet zo niet "hoor "ik het nog
grt
frank van der zande
DE DELTA 385
-
-
Nee in principe heb ik niets aan de motor hoeven doen behalve de stekkers en kabels aansluiten maar dit wijst zichzelf uit .
ps je moet wel apart de versnelling en gas kabels bij bestellen.
dit ivm de lengte van de kabels die je tussen de afstandbediening en motor nodig hebt.
grt
Frank van der Zande
ps je moet wel apart de versnelling en gas kabels bij bestellen.
dit ivm de lengte van de kabels die je tussen de afstandbediening en motor nodig hebt.
grt
Frank van der Zande
DE DELTA 385
-
-
-
Tohatsu Buitenboordmotor
Hallo Frank,
Dat van die kabels is mij bekend , die kabels zijn daar trouwens ook goedkoper.
En voor die vrachtkosten kan je inderdaad niet rijden .
Groeten Cees Koster.
Dat van die kabels is mij bekend , die kabels zijn daar trouwens ook goedkoper.
En voor die vrachtkosten kan je inderdaad niet rijden .
Groeten Cees Koster.
-
-
en de tijd die je kwijt bent?
en hoe wil je een 90 pk motor in een normale auto krijgen incl verpakking?
kist is ongeveer 200x60x50 .
dan heb je al een aanhangwagen nodig of een busje.
en helaas dan gelden ineens andere tarieven zoals ik uit ervaring heb meegemaakt.
grt
frank van der zande
en hoe wil je een 90 pk motor in een normale auto krijgen incl verpakking?
kist is ongeveer 200x60x50 .
dan heb je al een aanhangwagen nodig of een busje.
en helaas dan gelden ineens andere tarieven zoals ik uit ervaring heb meegemaakt.
grt
frank van der zande
DE DELTA 385
-
-
Ik vond het in ieder geval niet de moeite om voor te rijden.
een besparing van +/- ? 100,00 en een zware dag stress om toch maar weer op tijd terug in dover te zijn want ander heb je dus geen dag retourtje meer en is de besparing helemaal te verwaarlozen.
en zonder doos los in de auto is niet raadzaam omdat deze motoren altijd eerst worden getest dus zit er olie ed in de motor welke er dus uit kan lopen.Dat wil ik niet op mijn bekleding hebben van mijn luxe auto .
Maar dat is ieder voor zich.
Ik vond het in ieder geval niet de moeite.
Ik heb er wel over nagedacht om er een weekendje weg van te maken samen met de vrouw dat had wel iets meer gekost maar levert toch ook weer herinneringen op.
grt
Frank van der Zande
een besparing van +/- ? 100,00 en een zware dag stress om toch maar weer op tijd terug in dover te zijn want ander heb je dus geen dag retourtje meer en is de besparing helemaal te verwaarlozen.
en zonder doos los in de auto is niet raadzaam omdat deze motoren altijd eerst worden getest dus zit er olie ed in de motor welke er dus uit kan lopen.Dat wil ik niet op mijn bekleding hebben van mijn luxe auto .
Maar dat is ieder voor zich.
Ik vond het in ieder geval niet de moeite.
Ik heb er wel over nagedacht om er een weekendje weg van te maken samen met de vrouw dat had wel iets meer gekost maar levert toch ook weer herinneringen op.
grt
Frank van der Zande
DE DELTA 385
-
Tohatsu Buitenboordmotor
Hallo Frank,
Ik heb bericht terug over de verzendkosten, 267 pond daar kan je inderdaad niet voor heen en weer rijden .
Groeten Cees
Ik heb bericht terug over de verzendkosten, 267 pond daar kan je inderdaad niet voor heen en weer rijden .
Groeten Cees
-
-
Tohatsu Buitenboordmotor
Hallo Frank,
Ik heb hem nog niet besteld, ik heb momenteel een mooie aanbieding van een zaak in de buurt .
Het heeft nog geen haast want ik ben nog druk aan de boot bezig, dat wil ik eerst allemaal in orde hebben.
Dus ik kan op mijn gemak verder shoppen, helaas stijgt het Engelse pond alweer.(eerlijk gezegd had ik gelijk in het voorjaar moeten beslissen maar helaas)
Groeten van Cees.
P.S. Ik was op vakantie vandaar de late reactie.
Ik heb hem nog niet besteld, ik heb momenteel een mooie aanbieding van een zaak in de buurt .
Het heeft nog geen haast want ik ben nog druk aan de boot bezig, dat wil ik eerst allemaal in orde hebben.
Dus ik kan op mijn gemak verder shoppen, helaas stijgt het Engelse pond alweer.(eerlijk gezegd had ik gelijk in het voorjaar moeten beslissen maar helaas)
Groeten van Cees.
P.S. Ik was op vakantie vandaar de late reactie.