Ik ben eruit wat betreft de stuurstoel in mijn orka.
Nu wou ik nog eens vragen wie er ervaring mee heeft wat betreft de bevestiging aan de bodem. De beekman is al voorbereid en daar zit een plaat in gepolyesterd. Bij mijn orka is dit niet het geval. Mijn idee was om speciale toggler holle wand pluggen te gebruiken. Dit zijn rvs stripjes die je kantelt in het gat, waardoor je er een m6 bout in kan draaien. Zou dit sterk genoeg zijn als er krachten op komen?
Groeten Niels
Monteren vaste stoel
-
Re: Monteren vaste stoel
Niels Janse schreef:Ik ben eruit wat betreft de stuurstoel in mijn orka.
Nu wou ik nog eens vragen wie er ervaring mee heeft wat betreft de bevestiging aan de bodem. De beekman is al voorbereid en daar zit een plaat in gepolyesterd. Bij mijn orka is dit niet het geval. Mijn idee was om speciale toggler holle wand pluggen te gebruiken. Dit zijn rvs stripjes die je kantelt in het gat, waardoor je er een m6 bout in kan draaien. Zou dit sterk genoeg zijn als er krachten op komen?
Groeten Niels
Hoi Niels, die pluggen zou ik niet gebruiken daar dat een bevestiging is voor d?t g??n wat vast gemonteerd word (en niet juttert), je stoel krijgt heel veel te verduren als je er op zit en deze pluggen gaan dan echt los met alle gevolgen vandien.(je stoelpoot werkt dan als hefboom)
ik heb bij mij een dikke houten plaat in gepolyesterd ,het zelfde als de beekman waar je het over hebt.
dat lijkt mij de beste optie , mogelijk kan je gelijk RVS bouten in lamineren.
succes.
Barend
-
He Barend,
Je moet deze "pluggen" niet vergelijken met plasticmuurpluggen.
Dit is een rvs strip met een draadgat in het midden.
Bij deze boor je een gat van 13 mm en dan kantel je de stip in het gat. Vervolgens kun je hem in de dubbele bodem terug recht kantelen en dan vasttrekken zodat deze recht blijft als je de bout erin draait. Losjutteren is dus niet mogelijk, het gaat mij alleen of de bodem plaat van de boot dit kan houden. Kijk anders voor de grap eens op de site: www.toggler.com
Je moet deze "pluggen" niet vergelijken met plasticmuurpluggen.
Dit is een rvs strip met een draadgat in het midden.
Bij deze boor je een gat van 13 mm en dan kantel je de stip in het gat. Vervolgens kun je hem in de dubbele bodem terug recht kantelen en dan vasttrekken zodat deze recht blijft als je de bout erin draait. Losjutteren is dus niet mogelijk, het gaat mij alleen of de bodem plaat van de boot dit kan houden. Kijk anders voor de grap eens op de site: www.toggler.com