hey iedereen
morgen ga ik nog eens de zee op ,nu mijn vraag
normaal mag je in de vaargeul niet ankeren ,maar zijn er ergens uitzonderingen waar ze je met rust laten (zoals sommige stukken op de oosterschelde)
ik vraag dit maar omdat ik zelf al wel op anker heb gelegen op enkele wrakjes samen met een andere boot ,en dit geen probleem was
maar ik heb ook al gedrift met andere boten op andere wrakken en die zegde dat je op dit bepaalde stuk zeker niet mocht ankeren(dit waren de mexicanen)
ik vertrek meestal van neeltje jans en ga meestal naar de wrakjes tussen de 30 en 60km uit de kust
dus als jullie mij kunnen zeggen aan welke kant of richting het ankeren geen probleem is zou ik jullie dankbaar zijn
ps ik zoek ook nog kaarten die verder dan de vecht en de botwick gaan
op mijn plotter geen probleem maar ik zou ze ook op kaart(papier) willen hebben ,liefst in de geburen van antwerpen
amai das was een hele brief
bedankt tom van nuffel
ankeren op wrakken
-
hallo tom,
heb zelf een paar maanden geleden de zeekaart eens erbij gepakt, (omdat mijn plotter niet echt goed aangeeft waar nu precies de vaargeul is), en heb daarop alle wrakken waar ik wel eens op vis aangestipt.
je krijgt dan een goed beeld waar nu precies wrakken in de vaargeul liggen en ernaast( of zelfs ertussen).
zo ligt bv. het pompoentje naast de vaargeul.
ik weet natuurlijk niet op welke wrakken jij vist, dus lijkt me het beste een zeekaart te halen( 1801) en het zo te doen.
heb trouwens (gelukkig) nog nooit ergens een probleem gehad met ankeren, maar dan is het wel goed opletten natuurlijk.
grts, marcel d. 1013
heb zelf een paar maanden geleden de zeekaart eens erbij gepakt, (omdat mijn plotter niet echt goed aangeeft waar nu precies de vaargeul is), en heb daarop alle wrakken waar ik wel eens op vis aangestipt.
je krijgt dan een goed beeld waar nu precies wrakken in de vaargeul liggen en ernaast( of zelfs ertussen).
zo ligt bv. het pompoentje naast de vaargeul.
ik weet natuurlijk niet op welke wrakken jij vist, dus lijkt me het beste een zeekaart te halen( 1801) en het zo te doen.
heb trouwens (gelukkig) nog nooit ergens een probleem gehad met ankeren, maar dan is het wel goed opletten natuurlijk.
grts, marcel d. 1013
-
-
-