Radarreflector
-
Radarreflector
Ik zag op de foto's van de delta boten dat er veel zijn die een buisreflector hebben. Ik had er ook een, maar na het lezen van verschillende tests blijkt dat deze gewoon niet werken en zonde is van het geld en de ruimte. Hierbij een tekst uit een test:
Veel mensen kopen deze reflector vanwege z'n uitstraling en vooral de prijs. Laat ik het heel duidelijk zeggen, hij werkt echt niet en is dus totaal zinloos. Nee, ook niet een beetje, hij werkt niet. Niet meer kopen dus die onzin en uit de mast halen en vervangen voor iets dat wel werkt.
Ik ben nog op zoek naar een goede reflector die wel werkt en nog redelijk betaalbaar is en ik kwam uit op de reflector van trilens. Deze kost ongeveer een 149 euro voor de 8' versie en deze komt goed uit de test, enkel word aangeraden om de grotere versie te kiezen de 10'. Alleen wegens hoogte beperking zou ik toch uit moeten wijken naar de 8' versie. Aangezien ik toch regelmatig in scheepvaartroutes ben wil ik een goede reflector hebben.
Is er mischien iemand die met deze 8' ervaring heeft en weet of deze groote goed genoeg is of moet de grotere versie gekozen worden?
Veel mensen kopen deze reflector vanwege z'n uitstraling en vooral de prijs. Laat ik het heel duidelijk zeggen, hij werkt echt niet en is dus totaal zinloos. Nee, ook niet een beetje, hij werkt niet. Niet meer kopen dus die onzin en uit de mast halen en vervangen voor iets dat wel werkt.
Ik ben nog op zoek naar een goede reflector die wel werkt en nog redelijk betaalbaar is en ik kwam uit op de reflector van trilens. Deze kost ongeveer een 149 euro voor de 8' versie en deze komt goed uit de test, enkel word aangeraden om de grotere versie te kiezen de 10'. Alleen wegens hoogte beperking zou ik toch uit moeten wijken naar de 8' versie. Aangezien ik toch regelmatig in scheepvaartroutes ben wil ik een goede reflector hebben.
Is er mischien iemand die met deze 8' ervaring heeft en weet of deze groote goed genoeg is of moet de grotere versie gekozen worden?
-
Wij zijn in het bezit van een radarreflector zoals hier onder afgebeeld en deze voldoet prima en is ook nog eens een stuk goedkoper... Ik weet niet of de boot zelf ook is uitgerust met een radar, maar wanneer je die bijzet wordt jou uitgezonden bundel ook opgevangen door andere radars waardoor je zeer zeker goed te zien bent!

-
He Danny
Ja klopt de grote versie van deze reflectors komt als voldoende uit de test, alleen vind ik dat ze erg groot en onhandig zijn. Als je naar de foto's kijkt van de deltaboten dan zie je bij Walter de landsheer en bij Ronald Anderiesse zo een reflector in de beugels zoals ik bedoel. Deze zijn erg goed, maar zeker ook compact.
Mischien zijn er nog meer leden die hier ervaring mee hebben??
Ja klopt de grote versie van deze reflectors komt als voldoende uit de test, alleen vind ik dat ze erg groot en onhandig zijn. Als je naar de foto's kijkt van de deltaboten dan zie je bij Walter de landsheer en bij Ronald Anderiesse zo een reflector in de beugels zoals ik bedoel. Deze zijn erg goed, maar zeker ook compact.
Mischien zijn er nog meer leden die hier ervaring mee hebben??
-
Niels,
In dit nummer van zeilen;
http://www.ziltmagazine.com/PDF/nummer7.pdf
Staat een test over de RADAR reflectoren.
Blz. 16 t/m 21.
Grtz,
Ronald Anderiesse
In dit nummer van zeilen;
http://www.ziltmagazine.com/PDF/nummer7.pdf
Staat een test over de RADAR reflectoren.
Blz. 16 t/m 21.
Grtz,
Ronald Anderiesse
-
-
Dat is waar ja, ze zijn lekker compact en komen goed uit de test! Ik denk zelf dat een 8'meer dan genoeg is, zeker voor een deltabootje. een radar van een beroepsvaartuig is tegenwoordig zo goed/sterk dat deze je nu zeker op zou moeten vangen! ( nu maar hopen dat onze vriendelijke grieken, russen etc er ook daadwerkelijk op kijken ...
)

-
Niels,
Ik heb de kleinste, de Mini Tri-lens, in 2007 voor 139 euro bij Boone
aangeschaft.
Dat zal dan de 8 * 8*4 inch wezen.
Hij zou op 2 a 3 mijl te zien moeten zijn, dit zouden we eens moeten testen, met iemand met een radar...
Op www.tri-lens.com kan je nog wat meer lezen...
Grtz,
Ronald
Ik heb de kleinste, de Mini Tri-lens, in 2007 voor 139 euro bij Boone
aangeschaft.
Dat zal dan de 8 * 8*4 inch wezen.
Hij zou op 2 a 3 mijl te zien moeten zijn, dit zouden we eens moeten testen, met iemand met een radar...
Op www.tri-lens.com kan je nog wat meer lezen...
Grtz,
Ronald
-
-
- Beheerder