"Been there, done that!"
Klopt allemaal wat je vertelt, maar dat is allemaal al geprobeerd.
"Mijn boot" is een rubriekje wat ieder van ons kan kan voorzien van een stukje. Rob Weenink biedt zelfs een vragenlijst aan op basis waarvan je een stukje kan schrijven wat zowat alles vertelt wat er te vertellen valt. Misschien een goed idee om die lijst gewoon beschikbaar te maken op onze website, ik maak er werk van.
De eerste maanden liep dat prima, maar al gauw werd het heel wat minder en nu halen we nog maximaal 4 keer een mijn boot per jaar. Dat moet gewoon beter kunnen en zou echt een vaste rubriek kunnen zijn voor jaren. Met 1200 leden en 6 bladen per jaar, zou je theoretisch 200 jaar verder moeten kunnen...
Visrecepten.
Hebben we gedaan, er staan er nog een heel aantal van op de site in het archief.
Ook dat liep een poos goed en stierf dan stilletjes uit.
Toch lijkt het me een haalbare kaart om tweemaandelijks een of ander lekker visgerechtje of snack te plaatsen. Laat maar komen die recepten!
Maar... Ik wil ALLES opnieuw proberen/opstarten en neem je aanbod om tweemaandelijks een recept aan te leveren met beide handen aan!
Ik weet niet of je een echte "keukenpiet" bent, maar een begeleidend fimpje van je kookexploten zou het pas echt top maken! Dan openen we een Deltavissers Youtube-kanaal en uploaden we dat filmpje daar. Het filmpje kan dan via onze website makkelijk bekeken worden. Dat vraag natuurlijk heel wat werk en iemand met de mogelijkheden om dat filmpje te maken en monteren. Dat is eigenlijk al een hobby op zichzelf...
Fimpjes over allerlei zaken die verband houden met onze hobby zouden we zo kunnen plaatsen... Graag zelfs. "Deltavissers TV", laat maar komen hoor!
Workshops op de beurs...
Tijdens onze laatste beurs hadden we meervoudig clubkampioen Marco Hoek met zijn volledig opgetuigde boot ter beschikking voor eender wie met vragen over bootvissen. Persoonlijke uitleg, wat wil je nog meer? Dat was ook goed aangekondigd. Veel vragen heeft Marco, helaas, niet gehad. Op dezelfde stand hadden we voormalig clubkampioen en kantvis-international Arjan Geelhoed die demo's deed met het knopen van onderlijnen. Nagenoeg nul interesse... Op die manier wordt het voor ons erg moeilijk om vrijwilligers te blijven vinden die hun kennis en tijd willen delen.
Misschien is het feit dat dit mee in de "grote hoop" moest gebeuren, te midden van al het andere wat er te horen en zien was mee oorzaak van deze weinig succesvolle poging om ook informatie uit eigen rangen te bieden. Probleem is dat we geen afgescheiden ruimte ter beschikking hebben. Ik zou graag eens een sportviskwis organiseren tijdens de beurs, maar om dezelfde reden, geen aparte ruimte, is dat niet van de grond te krijgen. De verenigingsinfostand zal naar alle waarschijnlijkheid wel terugkomen op de volgende beurs.
Daarom herhaal ik ook dat wat uit de enquête kwam, in de eerste plaats van de groep trouwe bezoekers, zeer veel over het eerder bewandeld pad gingen. Het is ook niet eenvoudig om vernieuwend te zijn met beperkte middelen, tijd en ruimte. De meeste van onze "die hard"-beursbezoekers vinden het prima zoals het is en zijn blij dat we ze organiseren zoals ze is. Alleen, de groep is me te klein voor zo'n grote vereniging. De bedoeling van de enquête was in de eerste plaats om naar de motivering van de wegblijvers te pijlen en dingen te weten te komen die hen wel zouden kunnen overtuigen om ook naar Ouddorp af te zakken. Helaas is dat totaal niet uitgekomen, zodat we op dat vlak wat in de kou blijven staan.