'De paaltjes'

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Nico Opdebeeck

'De paaltjes'

Bericht door Nico Opdebeeck »

Hey allemaal

Kan er mij iemand vertellen waar de paaltjes gestaan hebben? Vroeger stonden er dacht ik aan de Oude Roompot ergens palen op de plaat. Coordinaten en/of omschrijvingen van waar ongeveer zijn welkom.

Grtz
Nico
Jerry Van Tilborgh

Re: 'De paaltjes'

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Nico,

Coördinaten heb ik niet voor je, maar ik kan me nog herinneren dat we in de goeie oude tijd naar de wrakken voeren langs de OR en daar volgens mij inderdaad twee grote meerpalen rechtop op de plaat stonden. Maar denk dat deze palen toch al gauw een 10-12 jaar weg zijn? Zeker weten doe ik niet, omdat ik in dat gebied al 10 jaar weg ben, maar gestaan hebben ze er zeker.

Waarschijnlijk heeft één van de leden nog wel een overjaarse kaart aan boord liggen van de jaren '80, en daar staan ze waarschijnlijk nog op?

Succes

Greetz Jerry
harrie cas

Bericht door harrie cas »

ja jerry ik heb dat ook nog mee gemaakt als de richting de oude roompot ging stonden ze rechts van je op die kop van de plaat 2 meerpalen.hoezo jerry ga er 2 nieuwe van rvs zetten hahahaha. hoe is het met de visserij jerry huilen met de pet of gaat het die kant een beetje.groetjes harrie
Jerry Van Tilborgh

Hoi Harry,

Ja hoor ik wil er wel twee nieuwe in RVS zetten, dat kan ik wel regelen, kan er misschien reclame op of zo............
Zoals je overal kan lezen word er door de charters van Vlissingen ongekend goed gevangen, dus dat zit wel goed. Bij ons in Zeebrugge zwemmen er nog wel enkele gullen rond, ook niet zo veel meer als vroeger, maar we vangen ze nog, kan van de voordelta "helaas" niet meer gezegd worden (herinner je nog de gouden tijden aan de MD3, DR5 en de rondingsboei aan Westkapelle......)!

En afgelopen jaar een "recordjaar" gehad aan tongvangsten! De vorige jaren waren al super, maar dit jaar sloeg alles! Tja, en over de wrakken zullen we maar zwijgen hé Harry? Je weet hoe triestig het daar is, en dat het wel definitief afgelopen is. Al zijn er nog altijd die beweren dat ze goed blijven vangen en dat het nog altijd goed komt???????? "Dream on man", wij hebben gelukkig de gouden tijden nog meegemaakt............

Greetz Jerry
harrie cas

Bericht door harrie cas »

ja klopt jerry daar kwam altijd ee berg vis uit en mooie vis die tijd is voorbij en komt never mee terug wat geweest is.is geweest en de wrakken zijn ook totaal leeg gevist hoor wel van baarsvissers dat er af en toe eens wat leuk vis wordt gevangen maar dan praten ze over +/- 50 tot 60 kilo baars met 3 of 4 vissers dus dan is het nog niet je van het.er zijn er nartuurlijk vissers bij die wel een toevalstreffer hebben en der eigen klem vangen maar het merendeel is dat zeker niet.ja heb gelezen dat ze in zeebruggen nog nooit zoveel tong is gevangen als dit jaar maar ook veel klein spul las ik maar ja die mogen groeien maar als je een mooie klus tong ken vangen overdag ga je je zeker niet zitten opvreten op een wrak waar je 30 of meer mijlen voor moet gaan varen en als je der aan komt dat er al 3 boten op liggen nee ga dan lekker op de grond op de tong vissen bakje koffie en peukje erbij en relaxt vissen.hey jerry het ga je goed en vang ze voor 2014.groetjes harrie
Nico Opdebeeck

Weet er iemand ook iets van de reden waarom die er stonden? Is dat een restant van de Deltawerken? Als er iemand nog een oude zeekaart heeft waar ze op staan, weet uberhaupt wel niet of ze ooit gekarteerd zijn?
Dennis Schmitt

Bericht door Dennis Schmitt »

Nico,
Ik heb hier nog een kaart van 1982 liggen. Als je me je mailadres even doorgeeft, dan stuur ik je een paar foto'tjes toe.

Groeten,
Dennis Schmitt
Nico Opdebeeck

Hoi Dennis
Mijn emailadres is :

nicoopdebeeck at gmail.com

Alvast bedankt, vriendelijke groeten
Nico
Delta 946
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Die palen stonden ter hoogte van OR 10 op precies een mijl vanaf havenhoofd NJ en waren nog een erfenis van de aanleg van de kering. Destijds stonden ze op de kaart. Ze zijn wellicht weggehaald omdat ze na al die jaren een verhoogd risico hadden op doorrotten, omwaaien en dan in "stealth"-modus ronddobberen of zoiets, neem ik aan...
Nico Opdebeeck

Hoi Mannen

Bedankt voor de reacties, heb intussen coördinaten en oude zeekaarten gekregen. Superbedankt.

Mvg
Nico
Jerry Van Tilborgh

Nico,

Waarom zijn die paaltjes zo belangrijk dan?

Gr Jerry
Plaats reactie