Vangsten wrakken?

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh

Vangsten wrakken?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Mannen,

Is iemand gisteren met het mooie weer gaan wrakken? Zo ja, wat waren de vangsten?

MVG Jerry
chris lourdon

Re: Vangsten wrakken?

Bericht door chris lourdon »

Met 5 man 12 wrakke 15 stuks.Kijk voor meer vangstberichten eens op een site :(
vang ze
chris
Dennis Schmitt

Bericht door Dennis Schmitt »

Welke site voor welke vangstberichten? Er wordt tegenwoordig amper nog iets gepost voor wat betreft vangsten. :shock:

Grtn,
Dennis
D1167
chris lourdon

Bericht door chris lourdon »

Zeevisland staan er ook een paar
vang ze
chris
Jerry Van Tilborgh

Ja heb van de week wel meer "onheilspellende" berichten gekregen over hopeloze vangsten!!!!!
Allez als je dat nog vangsten kunt noemen........55 mijl enkel voor 3 gullen!!!!!!! Ik weet genoeg, het einde is nabij en komt niet meer goed.

Bedankt voor de reacties.

MVG Jerry
Marco Van Meeuwen

Bericht door Marco Van Meeuwen »

er zitten gullen op de wrakken, er zijn mensen weg geweest die wel wat mooie gullen hadden gevangen, hoeveel weet ik niet maar ze zeiden dat het echt mooie waren en ze hadden een mooie dag gehad. het zijn mensen die vaker gaan en niet zitten te poggen als het niets is.

dus Jerry ,,,, tanken en vlammen met die quick........
Jerry Van Tilborgh

Dacht het niet Marco! Ik ga niet heel de Noordzee afvaren, 20 wrakken aandoen voor maar +/-10 gullen (als je die al kunt vangen) daar heb ik echt geen zin. Dan word het een dagje varen ipv vissen. Die mensen waar jij het over hebt zijn misschien snel tevreden, en zien het misschien als een dagje uit? En als je dan zelf niet hoeft te varen en maar hebt op te stappen, en je vangt een paar visjes, en het is prachtig weer zoals gisteren, dan kun je misschien een mooie dag hebben? Maar als je zelf achter het roer zit, en je hebt al 5 wrakken gedaan zonder vis dan is de lol er snel af om nog eens 10 te gaan doen met de vraag of er daar uberhaupt wel leven op zit. Enfin, je kent het zelf, dus weet wat ik bedoel.

Nee Marco, heb van de week genoeg info binnen gehad (veel van beroeps, dus die kunnen echt wel vissen), ik geloof er voorlopig niet meer in, dus laat die 200l benzine nog maar even staan.

Je kan er niet omheen dat de gulvangsten op de wrakken elk jaar (snel) minder en minder worden, en de periodes waar je ze in kunt vangen ook korter en korter worden! Zeebaars idem dito. De vangsten waren naar mijn menig een seizoen of 6 à 7 op zijn best, en zijn sinds dien ook over de top! Ook baars word elk seizoen minder en minder (wel niet zo snel als gul) en men moet steeds nieuwe technieken aanwenden om ze aan de schubben te komen. Naar mijn mening gaan we slechte tijd tegemoet in de visserij (baars en gul). Maar ik zou zeggen koop terug die mooie "fox" :wink: en bewijs me het tegendeel!

PS: Ben je nog op zoek naar een boot?

Greetz Jerry
harrie cas

Bericht door harrie cas »

ja jerry ben het helemaal met je eens als je 2x weg gaat en je verstookt 150 liter benzine per keer en je vangt dan 3 of 5 vissen dan ben je het gauw beu.en voor je portomonee is het ook niet goed met de huidige benzine prijzen.ik hoor al mensen roepen het is een HOBBY dag dikke L.L er zijn maar weinig vissers die voor de lol 300 liter verstoken in 2 x vissen voor b.v 20 kilo gul.maar het is net wat je zegt jerry de zee is kapot gevist.maar dat is al een paar jaar aan de gang hoor elk jaar wordt het minder.en als je al eens een goeie dag hebt met 3 of 4 kisten dan noemen ze je een broodvisser.groetjes harrie
Marco Van Meeuwen

Ik herinner me nog een jaar of 10 geleden dat er toen ook geen gul te vangen was op de wrakken, toen zeiden ze dat er geen gul meer was? 2 jaar later zaten de wrakken vergeven van de vis,tong net hetzelfde.
we zijn jaren naar denemarken geweest om te gaan vissen ( langeland, kleine belt) een paar jaar kleine vis en soms ook hele kleine. toen zeiden de sportvissers dat het over was daar, vorig jaar in juni ;bergen kabeljauw en hele dikke,,,,,,,,, plots is hij er weer?
En jerry, als de fox terug te koop komt zal je snel moeten zijn anders ben ik er weer mee weg hahaahaha
:wink: :D :D :twisted: dus ja nog op zoek, maar ik denk dat ik voor een rib ga.kan je ook nog wat spelen als de vis niet bijt
Marco Van Meeuwen

een collega van me is maandag weg geweest met een opstapper vanuit nieuwpoort 20 mijl gevaren
met 10 pers op de boot.
elk wrak vis,,,,, echt waar..... maar telkens maar 1 vis? de man zelf 10 vissen waaronder 9 maatse gulletjes en 1 mooiere (50 plus 1 cm of zo)
de rest op de boot 6; 7 ; 5 ; 4; kleine visse,n de schipper heeft echt zijn best gedaan maar er zat niet meer in.
Sjaak van Boxtel

Bericht door Sjaak van Boxtel »

mijn mening is dat je het beste gaat vissen bij neeltje jans op de schar en de wijting kost aan brandstof niets en je vangt er best een leuk visje, en de kosten die je uit spaart van 4 wrakken tochten investeer je in een weekje noorwegen of denemarken ,en daar is vis te vangen bijna met garantie, wel eerst met het vrouwtje over leggen natuurlijk. mijn ervaring is dat dit zeer goed gaat met goede vis vrienden gr sjaak d 1069
ps ik spreek uit ervaring
Plaats reactie