Tenminste ik heb altijd gedacht dat iedereen gelijk is voor de wet; alleen blijkt het soms zo te zijn dat er wetten zijn waardoor sommigen iets meer gelijk hebben dan anderen... je kan je dan natuurlijk de vraag stellen hoe en door wie zijn die wetten gemaakt ?
Bekijk onderstaand artikel :
"
DEN OEVER - In totaal zeventien kotters zijn tot dusverre door de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) op hun vingers getikt, omdat ze nog geen elektronisch logboek aan boord hebben.
Sinds 15 september is het voor visserijschepen langer dan twaalf meter verplicht met een systeem te werken waarmee onder meer visdagen en -vangst kunnen worden bijgehouden en doorgegeven.
Namen van de zeventien schepen die nog niet aan die regel voldoen, zijn door VWA-controleurs doorgespeeld naar het ministerie van economische zaken, landbouw en innovatie.
Dat bepaalt of ze boetepunten krijgen. Per overtreding kunnen maximaal drie strafpunten worden uitgedeeld. Bij achttien strafpunten krijgen kotters een visverbod van twee maanden. Bron: Noordhollands Dagblad.nl
"
maw : er is een verplcihting waar niet wordt aan voldaan; dat wordt vastgesteld door controleurs;
die geven dat door aan het ministerie, dat dan eens gaat nadenken of eea wel "een strafpunt" verdient;
en bij 18 strafpunten (dus na een overtreding of 9, 10,...) zou er een visverbod van 2 maand volgen.
(als dat al zou gebeuren, wordt er toch gewoon in beroep gegaan zeker...)
ja jongens; stel dat er een quota komt voor sportvissers en je wordt "gepakt" met 25 kg ipv 20;
gaat die controleur dat ook doorsturen ? krijgen wij ook een strafpuntensysteem ?
denk het niet...
en ik heb al voetbalmatchen gezien waar een speler bewust een gele kaart "pakt" waardoor hij de volgende (minder belangrijke match) zal missen; voordeel is dan wel dat hij daarna terug met een schone lei kan beginnen;
als ik als beroeps na x aantal maanden 16 strafpunten heb, dan zorg ik er wel voor dat ik er nog een paar krijg op het moment dat er geen schub te vangen valt...
ik weet wel alsof het overkomt als een aanval op de beroepsvisserij, maar dat is dit niet!
het gaat me over het meten met 2 maten en gewichten !
iedereen gelijk voor de wet
-